Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Beklager, klarte ikke å finne den igjen. Ekstremt mange saker om Funcom i den perioden.
Men i korte trekk; mange småsparere som uttalte seg hissig og anonymt til VG/e24 om TSW floppen, etter den voldsomme hypen i forkant. Mye studielån som forsvant på børsen den uken.
Den gang som nå, så ble gevinstsikring omtalt som idioti, fordi vi skulle så mye høyere etter lansering.

Jeg tror nå på funcom sin nye strategi og sitter fortsatt på noen aksjer, men er svært komfortabel med å ha redusert egen risiko

3 Likes

Forskjellen mellom da og nå var at Funcom ledelsen bevist løy for å hype kursen :wink:

Skal ikke beskylde Rui for å hausse for mye, nei :joy:

2 Likes

Så nå vil de handle aksjen? hva med en litt tidligere inngang en EA måneden?

1 Like

De har ikke peiling på når. Tror ikke de vet at det er EA engang. Bare sånn generelt. Svigerfar det samme. Vil at jeg skal ta litt penger fra han og handle med. Tror jeg går for å opprette nordnet konto til han og heller. En slags tipsordning. Hjelp til selvhjelp er nok veien å gå :slight_smile:

4 Likes

Jeg sier jo til de, at det er flere personer jeg selv ville latt håndtere dette for meg hvis jeg kunne. Så hvorfor la meg håndtere pengene deres når jeg vet om en haug som garantert hadde gjort jobben mye bedre?

Folk blir fristet når de hører hvor mye man kan tjene på børs, men de færreste vet noe om hvilket arbeid som ligger bak og hvor mye tid som går med på å lese, diskutere, følge med osv. De færreste har vel verken tid eller interesse av å dedikere så mye energi i dette som de på forumet her f.eks gjør?

9 Likes

samtidig er kompetansenivået ditt langt høyere, og alternativet for dem er kanskje banksparing der det eneste man vet er hvor mye man taper (renter - inflasjon - skatt) eller til nød noe obligasjonseksponering i en kontekst der rentenivået mest sannsynlig er i bunn med et tiår med langsomt stigende renter foran oss…

2 Likes

Er det kommet ny topp 20 på insider chatten. ?
Må få meldt meg inn :slight_smile:

2 Likes

@pdx du må ta tak i @Frodoen han er moden for Insider :grinning:
Frodoen: stille på chaten må, men du aner ikke hva du går glipp av innimellom :joy:

1 Like

Skulle jeg forvaltet pengene til noen så hadde det blitt i andre papirer enn Funcom.

6 Likes

2 ganger i uken

1 Like

Deilig med litt main stream media :slight_smile: http://www.inquisitr.com/3860052/conan-exiles-evolves-building-with-player-friendly-tweaks/

1 Like

Solgte 30 % i Funcom for å kjøpe PCIB og Nano.
Greit å redusere risikoen litt :joy:

1 Like

Er USD oppgang positivt for Funcom? Regnskapene som er i USD vil jo ikke bli svært påvirket, men pengene skal vel til Norge?

Er vel det mtp at største markedet er USA

Fine tider å plukke litt da, når aktiviteten er laber og folkene tar seg en røykepause på perrongen

Store deler av kostnadene er i Norge og i NOK, USD er en stor inntektskilde, så jeg vil si det er positivt.

1 Like

Må vel være et godt tegn at aksjen holder seg så bra?! Tror ikke vi skal under 2,30 før raketten tennes igjen! Så mange triggere som kommer! Mange her må som må kjøpe seg inn snart hvis de skal være med på neste tur, eller så må dere løpe etter kursen😂Bare 14 børsdager igjen før spillet kommer og vi skal opp store prosenter før det😊

2 Likes

Slutter nok i pluss idag og