Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

KGJI has today sold 20,000,000 shares in Funcom,
representing ~7.88 per cent of the share capital. The shares
were sold at a price of NOK 2.84 per share.

Og eg som trudde det betydde betonggulv >_<

Men, som Nocturne påpeika, dei kan ha blitt lånt ut til short for det vi veit…

30 Likes

Jaja, vi får vel gode nyheter 20.04? >_<

Evt: https://www.timeanddate.com/countdown/taxday?iso=20170516T12&p0=5344&msg=Q1+rapport&font=cursive

1 Like

Siste blikk på mitt 425k papirtap, før jeg tar helgen. Sylta forkjøla :mask:

Hjalp lite at Jebsen-kjøpere på død skulle dumpe 3+ millioner aksjer i dag? Hva er logikken bak dét?

1 Like
5 Likes

Jatakk Internet. Gjør naken Trebuchet golf til en internet meme.

Selv kjøpene idag er i minus, det eg kanskje ikkje trudd, men snittet er vertfall rett under 3 igjen da :+1:

4 Likes

Blir ikke forundret om det skulle vise seg at noen av disse 20 mill aksjene ble lånt ut og shortet i dag. Funcom-aksjen og spillet rundt den er utrolig spennende på godt og vondt.

5 Likes

Problemet er at Jebsen “frigir” aksjer til markedet som ellers ville vært låst. Hvis vi sammenligner med CE launch der større aktører holdt på aksjene og Jebsen satt helt stille, så kom det 20m nye aksjer idag samt signaler om at Jebsen skal selge mer. Storselger + mange aksjer tilgjengelig = shorting og negativ utsikt for kursen.

1 Like

Jeg selger nok ut hele beholdningen når jeg er i pluss. Denne dansken stoler jeg lite på.

Latter på Funcom sin Twitch stream nå. Jeg spurte Joel om de synes norske medier hadde gitt de alright dekning etter suksessen de har opplevd…

Først ble litt stille etter spørsmålet ble lest opp…før de gliste og sa at “we probably should stay clear of this topic…” med henvisning til sjefen og PR-folka.

Så avsuttet Joel med “well, we think the norwegian media has been both…fair and objective in their coverage of us…” før de fikk latteranfall begge to og gikk videre til neste spørsmål.

:smile:

23 Likes

Jeg synes det er drøyt at det man skulle tro var en seriøs avis skriver på samme måte som man gjør på et anonymt forum. Det er riktig at han han fått rett i kursutviklingen til funcom, men det skulle vel egentlig bare mangle når media har drevet denne kampanjen. Aksjemarkedet er drevet av psykologi, og spesielt aksjer som er dominert av småsparere. Media har mye makt, og de kan styre utviklingen dit de vil.

5 Likes

Altfor mye se og hør-takter på noe som virkelig skal være seriøst, økonomi/aksjerelaterte nettaviser.
Mange av skribentene hører hjemme på HO med praksisplass i se og hør evt the s** i England.

3 Likes

Hva er egentlig årsaken til kursnedgangen i dag? Blir virkelig overrasket over kursfallet, men jeg benyttet anledningen til å kjøpe litt mer helt nede på 2,74. Måtte selge noe annet for å få det til, men hva kan man gjøre når slike ting skjer?

Hva hadde man egentlig forventet med tanke på lånet? Må da være bra at han selger utenfor børs, og til en ok pris? Forventer man at han skal sitte på obligasjonene uten å konvertere, fram til lånet forfaller, bare for å være snill? Jebsen skal jo tjene penger han også.

2 Likes

Vi så dessverre en del av de millionene solgt over børs i dag via Arctic, Neonet og ECG. Gjorde dagen ekstra grusom :frowning:

Det var litt spesielt @h3nk1

Ja, jeg stusset veldig på det. Og måten de solgte på med…tap.

Hvorfor skulle andre husene kaste seg inn når de så at noen dumpet millioner av aksjer? Ikke rart det ble en j****** dag på børs…

Hvis noen kan forklare det hendelsesforløpet haddet det vært interessert.

DN, the sun osv :smile:

1 Like

Hvis Jebsen har solgt på børs via tredjepart, er ikke det meldepliktig? Det jeg mener har han lov til det.

Nedsalget nå skyldes:

1. Jebsen solgt på børs via tredjepart.
  2. Shortere som selger seg ut.
  3. Tradere som presser kurs ned unders støttenivå for gjenkjøp
  4. Nedsalg av andre årsaker

Er jeg bare tinfoil ?

1 Like

Årsakene er nok oppsummert godt og brutalt i den DN-artikkelen i dag. Det er den klassiske måten å tolke dette Jebsen-stuntet på. I tillegg mistenker jeg at noen av aksjene er lånt ut til shorting og solgt i dag. Jeg tror mange i aksje-markedet tolker hver melding med værst mulig tolkning og handler deretter.