Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Tror shorterne har dekket shorten sin med kjøp av Jebsen sine aksjer. Disse aksjene har de så solgt i markedet for å forlenge short posisjonen. Dette er tydeligvis “tøffe gutter”, men det ser ut som taktikken fungerer…

Andre som har teorier? Det er vel ingen profesjonelle som selger nyinnkjøpte aksjer med tap?

5 Likes

Savner hotfix for bedrolls. Kjipern for nye spillere dersom det ikke funker

1 Like

:smile:. Man märker att många tappat modet, fundamentalt är det ju inget som ändrat sig när det gäller Funcom? Jebsen har sålt en del, men förr eller senare skulle det ske också. Tycker inte kursen tog så mycket stryk. Jag sitter kvar och räknar med fin uppsida i höst med Xbone lansering :slight_smile:

5 Likes

Vel, du kan også ha kjøpt på 2.85, lånt dem ut til short og tjene på rentene mens du venter på Q1? Virker lukrativt begge veier…

Forøvrig en liten trøst at mitt papirtap ikke kan måle seg med @h3nk1 og @Slappenfjert sine tap i Funcom. Men husk det bare er papirtap. Du har ikke tapt noe så lenge du ikke selger! :slight_smile:

1 Like

"Du har ikke tapt noe så lenge du ikke selger! "

…så lenge kursen ikke går i null?

Kursen går i 0? Da er selskapet konk, klart du taper da. Hvis ikke, og du vet at kursen skal opp i det selskapet du er i, ja da har man nok vett til å sitte rolig eller snitte ned. Bare tull å selge Nano på 85 når den skal så myyye over det når meldingene tikker inn. Samme med Funcom når den skal opp mot q1, og xbox, ps4, full release osv. Jeg er hvertfall ikke interessert i å gi bort pengene mine :sweat_smile:

1 Like

Føler Jens kanskje tar seg litt vann over hodet med svarene :upside_down:

Tror det stemmer ganske godt faktisk, minispillet fra oslo er dyttet på

2 Likes

voi voi, blir eit sabla bra spill om alle kronene CE tenar inn, skal reinvesterast i CE!

(Settatspilletselgernestenlikebrasomeghartenktatdetskal)

@Evilfreud pleier å si at du ikke har tjent noe før du har sikret gevinst. Det motsatte gjelder også. Ja, selskapet kan gå konk, men hva er sannsynligheten for at det skjer?

1 Like

Går det kon forsvinner jo aksjene og da har man tapt, papirgevinstene og tapene kommer og går. Først når man stenger en posisjon man taper eller vinner.

2 Likes

Det en del gjør er at de nekter å selge med tap og man blir sittende hele veien ned ( og kanskje opp igjen ). I mange tilfeller kunne man fått mye bedre avkastning ved å ta tapet og kjøpt andre aksjer.

4 Likes

Yep! Å ta er biotap ifjor var hardt men resultatet var at pengene havnet i funcom hvor tapet og mye mye mer ble vunnet tilbake.

4 Likes

Nå kommer t-shortene =)

3 Likes

Det som er vanskelig med FUN er jo at alle analyser sier den fundamentalt har en verdi mye høyere enn dagens kurs. Det fundamentale vil jo alltid vinne, men begynner å lure litt i FUN.

1 Like

Leser litt på dette forum forut for launch da kursen var rundt 1,70. Da var et “TENK OM CE SELGER 500k, SÅ KOMMER XBOX I TILLEGG!”" halleluja. :laughing:

6 Likes

Amen, det jeg synes har vært tyngst å svelge. Den kognitive dissonansen mellom selskap og papir er hinsides. “Alt og alle” jobber tilsynelatende mot at Funcom 2.0 skal den informerte oppmerksomheten og anerkjennelsen de fortjener.

Hvis det er noen datakyndige her: Jeg er 99.3 prosent sikker på at den mest ondsinnede DN-journalisten har konto på HO han bruker til å rakke ned på Funcom. Setningskonstruksjon, ordvalg og ordlyd er tilnærmet identisk.

Vedkommende hadde fortjent å blitt blåst. Så hvis noen klarer å dra ut en IP-adresse av et nick, så er jo veien kort til å se om den kommer fra bygget til DN (eller andre aviser for den saks skyld).

De fortjener å bli blåst. E24 ordlegger seg som om de er stolte av å ha bidratt til kursraset til Funcom.

Svineri. Igjen: Hvis noen IT-kyndige her har evnen og lyst - så synes jeg det hadde vært verdt litt innsats. Dersom IP-matcher mediehus, kan jeg fint ta det derfra. Vært ute en vinternatt før i politikk og komm.bransjen.

12 Likes

Det hadde vært som fortjent. Håper noen her har kunnskap nok. Jeg hjelper gjerne til med å få kontakt med en som kan hjelpe oss. Helt enig med deg i at dette er noe svineri!!

Dette er ein miniversjon av det vi går sett på homeland (serie) dei siste episodane

1 Like

Det skulle vara härligt att avslöja… kanske G…r42 står bakom.