Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Veldig bra fun @lassar :thumbsup:

Dette er den beste men samtidig verste aprilsnarr på lang tid!

4 Likes

0 kred fra meg. Ikke morsomt

I verste fall så kunne noen kjøpt på mandag basert på innlegget, da flere brukere begynner å ha mye tillit til informasjonen som formidles på forumet.

1 Like

Aprilspøk?

Eg førebeheld meg retten til første aprilspøk, på ein laurdag med såpass lang tid til børsopning.
Om nokon vel å handle på bakgrunn av dette så kan dei ha det så godt. Evt. Takke meg seinere i 2017 :slight_smile:

5 Likes

Nå er det vel også mange på forumet her som mer direkte enn dette har ropt kjøp på dagens kursnivå, så de som stoler blindt på anonyme forumdeltakere burde sitte ganske tungt lastet nå :joy:

Det tror jeg flere gjør nå :slight_smile:

1 Like

Jeg har for øyeblikket etter handeler på fredag dobbelt så mye aksje i funcom enn d jg hadde ved lansering. Og jeg hadde 6 sifferet antall da og har d ennå :scream::scream::scream:

3 Likes

Du er f… ein kald fisk, altså :joy:

Eg er også varm og kjærlig :slight_smile:

2 Likes

Hvilke overraskelser er det egentlig mange venter å se i Q1, siden alle ser ut til å tro at denne vil trigge en ekstrem oppgang i kursen?

Man kan jo grovt sett regne seg frem til verdien av salgene så langt, og hvilken effekt dette vil gi på Q1? Det skal jo da mye til for at det blir en ekstrem oppgang i kursen kun av den grunn? Eller forventes det mer informasjon om også andre ting i rapporten?

Jeg er selv inne i aksjen og mener den skal opp, men jeg ser bare ikkje grunnen til at Q1 skal overraske så ekstremt.

Tja, den går jo ned på idiotiske artikler på e24 og i andre media, så det må jo være en del der ute som kun ser overfladisk på selskapet. Når disse ser at Funcom håver inn dollars, så kanskje det påvirker kursen.

4 Likes

Virker som at den skal opp fordi alle tror den skal opp, så det skal posisjoneres og så selges i en fart ved Q1. Forventer egentlig syk dumping og kurs ned i dass igjen når Q1 kommer fordi alle skal laste av for kjapp gevinst.

…Virker for meg som de fleste (utenfor Tekinvestor) kun ser overfladisk på selskapet. Følgen av dette misforholdet synes å være at mange her inne overvurderer betydningen av det fundamentale i det korte bildet.

3 Likes

Det er jo då vi får det svart-på-kvitt at Funcom er fundamentalt sterke. Eg forventar ein del medieoppslag, og kanskje til og med uttalelsar frå enkelte om at caset er vesentlig forandra. Kanksje på tide å sjå på funcom med nye auger?

Samstundes forventar eg ein liten overraskelse av antal solgte barbarian-edition, og litt høgare inntening enn mange vil forvente. Videre blir det vel litt guiding framover, og kun 4 veker mellom Q1 og Steam-summer sale.

Så er det uvist om SWL kjem før eller etter Q1 rapporten.

Er da bare å takke og bukke til DN hvis man har troa på det fundamentale i Funcom. Billige aksjer etter at nervøse kaster kortene. Problemet er mer (hvertfall her inne) at konstant negativ medieomtale kveler mulige forventningsrally på kort sikt.

Jeg tror at Funcom er litt skuffet over utvikling CE etter launch, de hadde håpet å holde opp momentum med gode salg litt lenger. Q2 blir bra fra launchinntekter, men det blir interessant å se om Funcom guider noe videre salg. Jeg tror fort at de kan justere litt på de planlagte utgiftene til CE (som var 5-10mUSD) som kan tolkes positivt, men som egentlig er negativt da Funcom ikke er like sikre på at de får kanoninntekter av videre utvikling. Balansegangen er om de skal utvikle dyrt og fort videre (nye ansatte), eller senke tempoet med omtrent samme team og lavere utgifter.

Å redusere på utgiftene til CE er salgssignal for meg. Et bra utviklet CE som etablerer seg på Steam vill selge bra på Xbox og Ps4.

Hvis Funcom klarer å etablere en stor brukermasse med slipp av sine content patcher over tid, har de brukere som mest sannsynlig kjøper DLC\Expansion pakker.

Medmindre ingen spiller eller kjøper CE mer, burde Funcom aldri stoppe å jobbe med og forbedre CE.

2 Likes

Funcom forventar, som dei fleste av oss her inne, at Conan Exiles selger bra i periodar der dei kjøyrer ekstra reklame og eventuelt salg.
Eg trur det går akkuratt som forventa no (Om vi samanliknar med andre spel) og at vi må støtte oss på informasjonen vi har.

VISS CE ikkje selger, til dømes med ein rabatt på steam summer sale - ja då er det grunn til å begynne å rynke på nasa. Ikkje før.

1 Like