Regnet bare grovt og tenkte vis f.eks inntektene er ca 500.000.000kr
Så er ca kostnadene 30%-50%
Mao d vil ta ca 2-3 år å tjene inn dagens kurs.
Hva burde egentlig dagens kurs og verdi reflektere?
Regnet bare grovt og tenkte vis f.eks inntektene er ca 500.000.000kr
Så er ca kostnadene 30%-50%
Mao d vil ta ca 2-3 år å tjene inn dagens kurs.
Hva burde egentlig dagens kurs og verdi reflektere?
Beklager men er sykt irritert over 40% verdi ras den siste mnd og vil ikke se mer nedgnag og lurer på hva jeg skal se, ikke teknisk lix
Det er vanlig at det tar 10-20 år, eller mer for “vekstselskaper” innen tech bransjen… hmm som Funcom? 
Troen på selskapet nå og inn i fremtiden.

Så hvordan kan man si at den vil opp når det kan ta år å dager å tjene inn dagens verdi?
Fordi hvis du putter pengene i banken, så tar det 50 år før du har “tjent” inn innskuddet. Å putte det i et selskap som har “tjent” inn pengene på 10-20 år er da en bedre.
Æsj kan ikke bruke årsresultat fra 2015. Får bare -2,56 dollar
Hadde det vært +2,56 så hadde det betydd sterk kjøp =)
Nye tall kommer i april
Du burde seriøst lese deg opp litt på aksjer før du investerer noe særlig 
Jeg har skjønt det er mye penger i det, så kansje jeg burde,
Karl Oscar strøm har vist anbefalt mange gode bøker tidligere for dette feltet =)
Men det blir jo minus P/E kommende årsresultat?
Forventer man ikke nedgang av kursen da?
Lix Funcom hadde hovedsaklig mer kostnader enn inntekter ifjor basert på kvartals rapporter?
Q4-tallene (som effektivt sett inneholder årsresultatet) har vært ute i over en måned…
I 2016 så hadde f.eks. Funcom ca 4,5 MUSD utgifter til Conan Exiles. De hadde de tjent inn igjen i 2017 5 dager etter at de slapp Conan Exiles, ved 320k solgte.
Jeg slutter aldri å forundre meg over folks innsats før kjøp Vs etter kjøp…
Har man ikke skjønt noe så elementært bør man kanskje revurdere hva man gjør på børsen… 
Har skjønt at P/E definerer hvor lang tid inntektene per år tar før den blir på samme nivå som børsverdien, dette gjelder selvfølgelig ikke om selskapet går i tap, da forteller den bare at selskapet er i krise.
Også skjønt med at P/E aldri vil være 1.
Men man burde ha en pekepinne på ca hvor prisen burde være.
Normalt er det jo å ligge rundt 10-15 P/E
Seff gjelder ikke dette selskaper i vekst ettersom de merkelig nok pleier å ha høyere markedsverdi enn hva de tjener osv.
Teknisk støtte på min graf basert på fibonacci er ved 2,75kr
Men hovedsaklig vil jeg se etter inntekter mot verdien selskapet har fordi funcom ikke gir mening prøver jeg å se hva folk ser som ikke jeg gjør og hvorfor de trekker den ned?
Lovende start på uka
Er så tragisk å se hvordan kursen synker som en stein når selskapet gjør det bra. Gir opp å prøve å skjønne meg på denne aksjen…
Forklaringen er vel at markedet er litt skeptiske til hvordan CE vil utvikle seg resten av året og 2018. La oss si at inntekter fra CE dør helt ut og neste spill flopper. Da er vi på vei mot lån igjen og MCAP 200mill. Tror dette er den største frykten, men om det skulle skje så skje så går det langsomt dit hvis ikke de klarer å stadig overraske videre.
Hvis du handler på fundamental informasjon så må du være veldig tålmodig, det er i hvert fall min erfaring. Men det pleier å bli bra til slutt. Hvis ikke det fundamentale forandrer seg da
Men mye ligger til rette for en fin kursreise her utover året og til neste år, men det betyr ikke at kursen kortsiktig ikke kan kjøres ned til 2.50. Derfor kan det være lurt å ha strategier som gjør at du kan utnytte dippene i en aksje uten å ta for mye risiko (det vil si at du sparer verktøyene du har så du slipper å gå all in, bruke kredittkort, gearing osv dersom kursen faller mye, men det langsiktige caset er intakt)
Følte meg truffen av den
Kredittkortet er klart om den kommer til 2,5
Jebsen sitt salg tolkes tydelig på værst mulig måte som det ofte gjør i aksje-markedet… "Hvorfor selger han nå, hvis kursen skulle opp om kort tid etc. "Jeg avventer nedsnitting nå, begynner å bli litt lei av spill-aksjer generelt nå. Alle vil være med på hypen, men ikke ellers, uansett hvor bra fundamentalt sett selskapet går. Samme problem i f.eks. STAR og SF