Det kanskje tolkes sånn av markedet, men det har vært kjent lenge at han ønsker å selge aksjer
Ja precis, exakt samma i Star. “Alla” vet att det kommer komma fantastiska resultat inom kort men alla vill in så sent som möjligt. Det gör att det blir väldigt låg omsättning och dåligt tålamod och sen ska alla in samtidigt.
I andra typer av bolag så är ägarna långsiktiga men spelbranschen verkar fungera lite annorlunda…
Ja det gjør at selv vi som egentlig vil være langsiktige omtrent blir tvunget til å trade. Dette er en egenskap man kan utnytte, kjøp i rolige perioder, vekt ned på hype-toppen.
Man blir lite här straffad för att man är långsiktig men jag får skylla sig själv för att jag inte har mod/skills nog att trada. De gånger jag försökt mig på det så slutar det ofta med att jag har mindre aktier/pengar efter tradingen jämfört med att sitta kvar långsiktigt. .
Ser ut som goldman sach prøver å shorte. Ingen kjøp men bare salg.
Største nettoselger er nordnet, så først og fremst småfolket som hiver ut aksjer
Ja, men hadde ikke fått med meg dette småspillet “JeepersCreepers” - et standalone spill basert på en puzzle i TSW. Er ingen gamer selv og ikke tatt i spillene men dette høres da ut som det neste “småspillet” (på linje med The Park og Hide’n’Shriek):
Sikker på at det ikke er aprilspøk?
Hvorfor fortsetter nedgangen, er det fordi Jebsen solgte? Bra mulighet for å laste opp nå da, eller skal den mer ned?
Det her har jeg lyst å vite jeg og. : |
Fordi vi er i ørkenvandringen. De som ikke kjenner det fundamentale ser bare at salget daler og spillertallet faller. Så da er det skifteretten neste!. Desto mer oppside når sommersalget starter
Aner ikke? Får ikke helt det inntrykket - impact er liten og det er vel ingen grunn til å aprilspøke om det der…?
Det hviler rett og slett en enorm negativitet rundt Funcom. Mye takket være norsk finanspresse som aktivt har motarbeidet et norsk selskap som har lykkes på det internasjonale markedet etter å ha snudd skuta:
-
E24 henviser stolt til kursraset de utløste med drittpakken sin.
-
DN kaller Funcom-aksjonærene dumme og snakker ekstremt nedlatende og direkte misvisende om både investorer og selskap.
-
Hegnar kaller Funcom tulleselskap og sier at de ikke tjener penger.
Ingen skal fortelle meg at dette ikke er med overlegg. Merker jeg blir fly forbannet av å tenke tilbake på de siste par månedene. Ikke bare fordi jeg sitter med nærmere en halv million i papirtap, men også fordi Funcom og aksjonærene hadde fortjent bedre.
Vi som faktisk tok LITT risiko skal altså straffes for å ha satt oss inn i caset, og må nå fremover bli vitne til at saueflokken skal kjøpe seg inn til latterlig lave kurser når pipa plutselig får en annen jævla låt fra de for****e journalistene.
Som jeg fryktet så må vi nok vente til Xbox release før vi ser noen oppgang…
Blir en lang vår/sommer
Tenk om Funcom fucker opp xbox, ny utsettelse f.eks
Eg satsar på at du lyt trekke tilbake den påstanden Til dømes rundt Q1 / SWL / Steam salg.
Det er - heldigvis - altfor tidlig å si. Er for mange x-faktorer før den tid. For eksempel: 1. ny storaksjonær kan komme på banen, 2. rekordbra Q1 rapport, 3. meglerhus kan starte dekning, 4. sommersalg på steam, 5. andre positive nyheter, 6. oppkjøpssituasjon. Og så videre.
Du glemmer 2 viktige ting.
Du glemmer SW:L, og du glemmer sommersalget. Top 10 og Top 3 samt eksplosiv vekst på steamspy vil vise igjen ik ursen.
Har selvsagt et ørlite håp om Q1 oppgang
Men de fleste har vel regnet på omtrent hvilke tall Funcom vil komme med
Så det vil jo ikke være noen overraskelse, for andre enn løgnermedia (?)
Ser ikke på Secret World som noe annet enn en bonus, blir jo ingenting sammenlignet med CE. Og CE sin suksess er ikke godt nok, tydeligvis…
Sommersalg hadde jeg nesten glemt, takk
Rettelse, blir en lang vår?