Du må huske summer sale også. Det er da vi virkelig får en bekreftelse på hva som vil skje videre. Merk at Funcom selger vel knapt nok spill til å dekke utgiftene sine akkurat i dag og i morgen. Jeg tror Funcom er ganske fornøyd med det antall spillere, eller skal vi kanskje kalle det ‘testere’ de har i dag. For mange salg/spillere blir for mye tilbakemeldinger og for mange som ikke gidder spille mer. Nå kan de fokusere å fikse spillet, og få folk til å bli ganske fornøyde. Så kjører de markedsføring og summer sale og får inne x antall hundretusen salg og x antall tusen flere faste spillere, og jeg tipper at rating vil gå opp, salg vil gå opp, og vi vet alle hva som skjer når ting går veldig bra for Funcom - kurs går ned. Nei da, da vil kursen følge etter. Så får man avgjøre da, skal man selge seg ut etter steam summe sale hypen, eller kan vi få en reprising da, når markedet skjønner hvordan man egentlig selger spill som Conan Exiles. Den som lever får se.
Noen som har oppdatert oversikt over antall shortede aksjer?
5mill er det vi vet nå.
Jeg tror det er ett meglerhus som står bak nordnet kontoene som selger
Så drøyt 3 måneder kanskje
Funcom har altså 3 måneder på å fikse bugs i CE, samt komme med nytt content. Dette for å tiltrekke både nye og gamle spillere.
Det er vel oppnåelig
Yep, så har vi lottokupongen SW:L som kommer i mellomtiden.
Nytt biome kommer vel først på PC slik at det kan testes før Xbox?
Det er jo to spill… så tror ikke det som skjer på pc påvirker xbox i stor grad.
Det hadde vært drømmen, biome før sommersalg, og klar til xbox.
Biome kommmer ikke før August. det har de sagt ganske tydelig. Biome og Xbox lansering kan man anta skjer ganske samtidig.
Men det kommer mer innholdspatcher alle den som kom sist uke før sommersalget.
Synd. Tingen er at jeg tror ikke småting som katapulter er nok til å virkelig tiltrekke spillere. Trenger noe større.
Ingen av contenten er alene nok. Det er summen.
Kommer det litt content hver uke så blir det bra, se på rust. Der kommer det noe nytt hver 2 uke. Kanskje en pistol, litt oppgradering av kartet osv. Men det gjør at folk kommer tilbake til spillet med jevne mellomrom.
Sa de noe om det i Q4-presentasjonen?
Summen kan bli fin den, men enklere å markedsføre noe større.
Mange spill der ute som har blitt gradvis bedre, men få som fikk med seg det. Det er jo det nye store som selger. Så jævlig hard konkurranse i spillmarkedet i dag…
Er ikke veien i å få en stor Twitcher til å kjøre “Wow Conan has become amazing” en helg.
Sjekk ut, Funcom er mest omsatt (i antall transaksjoner) i mars på Oslo Børs:
Endte ganske Meh i funnycom idag. : |
Har fortsatt ikke dekket inn, men heller ikke økt