Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Husk at børsen stenger klokken 13.00 idag :stuck_out_tongue_winking_eye:

Javel. hehe

1 Like

Formuleringa gir inntrykk av at xbox ikke kommer før 2018. Var en kar på HO forum i natt som satt med samme inntrykk, og benyttet anledningen baiss, hån og markedsføring av NAS =P

Såkalt early access…
Den såkalte «finansavisa» Hegnar, mente sikkert ikke noe med den formuleringa.:grin:

Hadde håpet på litt mer oppgang etter første salget var i gang.

Egentligen tyder ju uppgång nu på okunskap hos marknaden. Det är så här pulsförsäljning på Steam fungerar och det borde alla veta vid det här laget.

Sale på steam innebär en rejält boost i intäkter och det borde ju inte komma som någon överraskning :slight_smile:

4 Likes

Det at aksjen står i ro nå er vel et tegn på manglende kunnskap i markedet? Det var jo ikke forventet at CE skulle på salg før til sommeren. Inntektene til Funcom denne uka har allerede økt veldig mye.

Med dette salget er jeg sikker på at CE har passert 600k solgte før neste rapport. Så kommer ny biome, steam summer sale, xbox1, ps4 etter hvert. Føler ikke akkurat at dette prises inn i stor grad. Kanskje markedet tror at konsoll-versjonene blir skrinlagt? Kan nesten virke sånn.

3 Likes

Er det innafor å si at det jobbes litt med å holde aksjen ned idag? Ser det er kun DNM og en liten andel NTF på kjøpesiden idag, resten har forholdsvis store mengder salg.

Mulig ‘sell on news’ som blir overholdt?
Få børsdager til årsrapport, kanskje folk tenker det blir nedgang i den. Så selg nå(på nyheter om steamsalg), kjøp tilbake etter årsrapport? Noen som foreslo slik trade tidligere i dag

okei, forstår tankegangen. Personlig tenker jeg helt motsatt, men det er mulig det er jeg som er idiot :smile: Men nå har vel stort sett CE og funcom vært vellykka iforhold til målene som er satt. Så skjønner ikke hvilke store overraskelser det skal være i årsrapporten eller Q1…

Joda, men de klarte ikke topp ti på bestselgerlisten. Det var ikke dårlig med en 12. plass heller, så ganske nøytralt fra hvordan jeg så det fra før av.

Fikk lønn i dag, og stakk litt ekstra i Funcom direkte fra lønnskontoen min(eneste grunn til at jeg har aksjekonto hos DNB også ^^). Oppfatter ikke risk/reward i traden nevnt som gunstig, og ønsker tvert i mot å være ytterligere eksponert frem til q1.
Markedsverdien av selskapet er rett og slett for lav til at jeg tørr trade nå. Mistet oppturer på det før.

Hvis peak var 12. plass så er jeg enig, men tror at den kan prøve seg enda høyere i løpet av salget.

En ting som kanskje markedet “glemmer” når man sammenligner med Starbreeze og Paradox er at inntektene gjerne deles med annen utvikler eller publisher, men her er Funcom selv både utvikler og publisher, selv om noen kroner sikkert går til IP eier.

5 Likes

ble ikke IP eier betalt i aksjer da?

3 Likes

Det var sikkert for å få lov til å bruke IPen og så kommer det noen prosent per solgte spill i tillegg.

1 Like

Ja, jeg tror det er vanlig med upfront og så løpende royalties som prosent av omsetningen, nå ble upfront betalingen gjort i aksjer.

1 Like

Hello backers!
Dreamfall Chapters is coming to consoles on May 5th and Deep Silver has just released a new trailer to mark the date – and the beginning of pre-orders. Check out the Two Worlds Trailer now.
(And yes, you’re not wrong: the release date changed from late March to early May without us sending out an update – something we realised and regretted after receiving a deluge of emails and messages on the 24th. We sincerely apologise for the confusion and frustration.)
The Final Cut – the updated and complete PC/Mac/Linux edition – will arrive shortly after the console version. We’ll lock down a date soon and post some screens and videos…and this time we’ll definitely let all of you know when it happens!
Red Thread Games

7 Likes

Dette er på lisens fra Funcom? Tror dere det er noen inntekter å henter her?

Er bare “lommerusk” dessverre. Er såvidt nok til å holde liv i Red Thread games som i tillegg får Statsstøtte/tilskudd fra “NAV”…

Sjølv om spillet plutselig skulle selge bra?