Enig med @Paddy80, jeg tror ikke det kommer noe nytt der. Vi kjenner stort sett alle tallene allerede. Kanskje det kommer noe om hvordan CE gjør det, men tvilsomt om det er noe vi ikke vet. Årsrapport er bare hakket mer spennende enn generalforsamling
Er alltid noe nytt i årsrapporten, gleder meg til å lese den
Blir heftige saker:
-Mer info om SWL håper jeg på med prognoser for inntjening/forventninger.
-Ellers får vi samlede tall fra 2016 som gjør det enkelt å få oversikt over hvor de sto før CE.
-Mulig mer info rundt nyansatte
-Oppdatert guiding er også noe vi kan håpe på
Hmm, blir kanskje ikke så heftig vi får se. Uansett skal jeg lese hele fra start til slutt, så får jeg oppsummere litt her etterpå
Blir sikkert en del copy-paste fra tidligere rapporter sånn som det pleier.
Antar pga salget var svakere enn forventet.
5% ned med 5 mill omsetning er vel ikke å kollapse i Funcom?
Men skal vel få en rekyl til Q1
Det blir jo likevel litt snodig at kursen går ned pga lavere salg enn forventet.
Kurset gikk jo ikke noe opp i forkant pga salget.
Å ikke klare topp 10 er nok en liten skuffelse. Det er mer i kategorien “greit nok”, men viser også at Funcom har litt igjen før de kan få ballen til å rulle skikkelig her. Jeg ble overrasket over at de kjørte salg nå, men ser jo at user reviewene gjorde et skikkelig hopp med salget, så nye spillere er nok relativt fornøyd. Nå trenger de bare å få hardcore-spillerene til å bli fornøyd også. Tror mye kan være gjort med exploit fiksingen de driver på med.
Nei, men mange hadde nok forventet at første salg skulle få CE tilbake på topp 10 listen. Når det ikke skjer, så blir man mindre positive, og selger. Det er ihvertfall min tolkning.
Det er sant, men kan hende noen langsiktige har mistet troen på caset mtp svakt salg.
Selv sitter jeg da jeg tror Årstapport og Q1 vil gi en vekker.
Alt er vel ned idag.
På Steamdb ser jeg at user rewiews er gått ned fra 68,66% til 68,53% den siste tiden, men er kanskje feil side man ser på?
Tror de fleste bruker Steam sine tall direkte. For å få likt sammenligningsgrunnlag hver gang.
Er det bare Steam den siden heter? Jeg har alltid sett på Steamdb, de har samme spiller og salgstall som Steamspy hvertfall.
Jeg går utfra dette chartet, basert på statistikk scrapet av Steamspy:
Den “toppen” du ser på rundt 75% positive reviews siste uke stemmer rimelig bra med toppen på salget. Derav konklusjonen min om at nye spillere liker spillet og eksisterende spillere trekker snittet ned.
Aha, takk for god forklaring
Greit å vite litt mer detaljer hvis man skulle finne på å investere der igjen.
Blir veldig spennende fremover. Årsrapport blir nok ikke så spennende mtp. tall for 2016, men andre nyheter er spennende. Mer nytt om TSWL, XBOX CE og andre spill i 2017. Setter stor pris på de bølgene som skapes her. Ser shorten på ssr er begynt å dekkes inn nå også.
Virker også slik på meg at om Funcom kjører 50% eller 75% salg på CE så får de solgt veldig mye når 25% avslag gir 3X. Da kan man anta at CE selger for 700k i år på PC uten effekt av salg. Så kommer salg+xbox på toppen og TSWL som er helt uberegnelig, men virker jo som at Funcom selv har troa på TSWL og i det siste har jo det stemt ganske bra.
Best case for TSWL er at Funcom får denne høyt på Twitch ved relaunch slik at den går top 3 i popularitet og at de i tillegg kanskje har en spennende ny feature som tiltrekker ekstra oppmerksomhet.
Er det en microsjanse for at de sier xbone release date i årsrapportn?
De har jo signalisert August.
Noe annet som er spennende for Funcom siden de HELDIGVIS bruker UE4 nå til nye spill:
Jeg spekulerer litt i om dette kan bli en godbit hvis Switch fortsetter å selge bra inn mot sommeren
Den dagen du får se en penis på Nintendo sine konsoller…