Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Antall positive reviews fra nye spillere ser ut til å være rimelig bra (rundt 70-75%), det er dårligere blant spillere som har spilt lenge. Som du ser av den oransje grafen, så fikk user reviews pr uke seg en skikkelig boost under salget.

For å fikse review-scoren blant spillere som har holdt på lenger tipper jeg mye er gjort hvis de får fikset exploits.

Det har egentlig snudd nå, review-messig, men det vises ikke på tallene fordi CE solgte bedre for 30 dager siden enn nå, og de blir likt vektet.

Hehe, det har jo lite å si. Steamcharts har tall for siste time. Det er det som gjelder når ingen er på salg. Er aktive spillere som teller uansett over tid og selvsagt det viktigste er nye spillere.

@onns du sier det er kun 59% positive reviews siste 30 dager, og det stemmer nok det. Men hvis du ser på april måned, så er vi så langt oppe i 68%, med 312 positive og 145 negative reviews. Dermed er det i alle fall sannsynlig at ratio forbedrer seg de nærmeste dagene. Riktignok er reviews fra de som har nøkler utenfor Steam tatt med i dette, men dette bør ikke variere så altfor mye.

Det som imidlertid er interessant, er at, siden 10/4, når resellers startet med salget sitt, er nesten 20% av reviews kommet fra “other”, altså nøkler kjøpt utenfor Steam. Det er 9-10% (i prosent av totalen) mer enn hva som var tilfelle før salget, hvor ca 8% av reviews kom fra “other”. Dette har betydning da det påvirker netto inntekt. Funcom får betydelig mer fra egen hjemmeside og også fra resellers.

Her er oppdaterte reviews, sammen med mine gjetninger på salgstall.

11 Likes

Salget var bra mtp den lave rabatten, mens salget var ikke all verden i antall salg isolert sett. Sånn, verre var det ikke!?! Trenden er opp, spillet er i EA, og det kommer mer oppdates, content osv til CE. Så har vi snart flere bein mtp SWL og nytt spill når dette er lansert. Tror fort totalt salg i år på pc ca 1.5 mill, gitt at rabatten er høy senere. Blir fokus på DLCs etter full release, kan de kjøre hardt på rabatten i forkant. Det kan selvfølgelig skape misnøye fra eksisterende kunder, men det må de vurdere hva de gjør når de ser salget utover året. Er salget lavt, pumpe på med rabatt og selge DLCs?!

1 Like

Aktive spillere er bare halvparten av DbD som du ser og spillet er ikke ferdig :wink:

Jeg liker å sammenligne to epler, men du vil gjerne sammenligne bananer med epler. Da blir vi ikke enige :wink:

1 Like

@Onns har delvis rett her da. Spillet er for funcom en stor suksess, men det er fortsatt ikke bevist at de virkelig kommer til å ta av
Risk/reward er derimot veldig god. De to store manglene er glitching for pvp og innhold. Slik funcom står på blir dette bedre og grunnpakken er helt rå så de har bedre sjanse nå en noen gang tidligere på å virkelig bli store slik jeg ser det

Edit: må klargjøre mitt utgangspunkt. jeg har ikke forsøkt ark, bare sett på. Men med unntak av dinosaurer ser jeg ikke så mye som er bedre der utenom at de har kommet lenger i utviklingen. Styring av dinosaur, spesielt flygende virket også veldig klumsete! Men dette er noen måneder siden.

1 Like

Til info, så leser jeg at omkring 70% av reviews er negativ pga exploit. Dette gjelder spesielt 1 exploit der de logger inn og ut av spillet så renderer basen. Dette tar alt fra 5-30sec avhengig av spesielt hvilken internet man har. I denne tiden kan du gå gjennom vegger og plukke opp ting i basen til andre.

Det må da være ingen problem for funcom å fikse dette.

1 Like

De kjenner til problemet, hvordan feilen utnyttes og de jobber med en fix

1 Like

Bare å freeze alle spillere som logger inn i 30 sek eller til rendering er ferdig, fram til de finner noe annet lurt som funker

1 Like

Ja en type “nå står jeg opp” animasjon f.eks.
Meen så kommer folk til å klage om de respawner i basen sin under et raid, for da får de ikke gjort noe.

1 Like

Skulle likt å sett en short skvis nå, er maks klar til oppgang med 200k i beholdningen

9 Likes

Apropos: Oxford økte i går shorten fra 5 til 5,32 millioner aksjer. Du verden, på dette nivået.

De har ikke akkurat gjort dårlig fortjeneste fra da de satt brorparten av shorten høyt på 3-tallet :sweat:

Mulig at de økte videre i dag…

1 Like

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NL0000062461

Nej -blir en fin slant det! Frågan är hur länge de vågar sitta…

@lassar nå må vi få en video til snart :smiley:

2 Likes

Gitt at de øker (!) så ser det ikke ut til at de/algoritmen er videre bekymret… Grøss.