Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Må prøve å få tid ein dag - Travle tider, spennande tider!
Er mulig at det ikkje blir før vi får betydelig kursstiging, dog ein tragikomisk video hadde nok vært på sin plass.

1 Like

Nej, helt klart lite märkligt. Blir oavsett intressant att följa med framöver

Nå økte de vel ikke mye. Men det er ganske pussig at det skjer så “kort” tid før årsrapport og Q1. Kanskje vet de noe vi ikke vet, eller så er det en veldig negativ algoritme som er utløst. Bruddet på 2.47 kan jo være grunnen

Var det ikke @anon91440261 som snakket om en strategi der robotene trålet gjennom forum på jakt etter ord som dobblingskandidat, og kursrakett osv og så shortet disse, samtidig som de lå lang aksjene som ble anbefalt av “eksperter”? Kanskje en sånn strategi vi ser her?

MSi kjøpte 800.000 i dag da på 2.50

mulig det er algoritmen som kjøper etter at den shortet i går og det feilet. Blir spennende å se på ssr…

1 Like

Stemmer det. Håper og antar det er ren algoritme-handel. At de kunne forutse psykologien i Funcom-papiret, som nå er priset mye lavere enn FØR selskapet leverte suksess, dét har jeg ingen tro på. Stusselig å være long i Funcom om dagen.

2 Likes

MSI har en dårlig dag i dag? Eller noen som holder på med flere meglere

MSI
Kjøpt 1 316 627 a 2,46
Solgt 736 804 a 2,44

Jeg synes MSI/MLI - tilsynelatende - bytter roller. MSI trader med tap i dag, så fremt de ikke sitter på masse eldgamle aksjer fra 2016. I ukene frem til nå har MLI ofte tradet med tap etter samme mønster.

Mye kan tyde på at én aktør er bak handlingen gjennom flere hus. Lett å bli paranoid av handlingen i Funcom.

Jeg anser hypotesen ovenfor som bekreftet hvis MSI selger ned kursen sekundene før close. Som jeg har nevnt tidligere - uten at noen tilsynelatende bet seg hefte i det - er at MLI har gjort dette flere uker på råd. Noe som totalt sett har utgjort flere titalls øre ned i kurs.

Edit: LOL, se der ja.

3 Likes

Må egentlig si at jeg begynner å bli litt lei hele Funcom aksjen. Selskapet tjener penger som aldri før. Men kursen går nedover. Vi snittet ned og ned bare for og oppleve at kursen går enda lenger ned. Tror det er en del storfisker som styrer dette. Når Oxford har utvidet shorten på den her kursen. Da lukter det lang vei.

5 Likes

“Lei” er en understatement. Jeg er noe så inn i helv*** lei. Ingen bunn, bare negativt sentiment. Absolutt null, niks nada kjøpsvilje i markedet. OSE, finanspressen og Ola Dunk har sørget for å fjerne enhver sammenheng mellom papir og selskap.

4 Likes

Eller, man kan se på det som aksjer på billigsalg. Hvor billig kan det bli? :sunny:

2 Likes

Ja, her er det bare å støtte seg på fundamental analyse :sweat_smile:

1 Like

Uansett hvor langt ned de klarer å presse den så kommer jeg til å sitte med hver eneste aksje til vi er over 4 kr igjen. Er vi tålmodig så blir vi belønnet alle som en også de som var uheldige å kjøpte på 5,5 kr. Hold ut folkens!!:muscle::+1::slight_smile:

2 Likes

Jo det kan ha vært meg. Jeg har i hvertfall hørt om det før.

Tror du postet noe fra Peter Warren

Hei,

Leste noen poster på HO etter Lego floppen.
Der trodde også alle at kursen skulle snu og doble seg snart …

2 Likes

Forskjellen er vel at LEGO var en flopp

2 Likes

Det høres ut som Warren ja. Han er veldig opptatt av det emosjonelle og følelser. Eller ønsket fravær av det. Tror ikke han er fan av ord som børsraketter nei.

Litt forskjell på Lego hvor de tapte penger og CE hvor de solgte spill for 8mill usd første måned ( funcom cut etter Steam, unreal og conan gebyr).

2 Likes

True, men kursen oppfører seg merkelig.
Går mer på forventningen om suksess .
Da mål er oppnådd ( salgsmål Fun) halverer kursen seg.