Tror faktisk det er en del som kunne betalt for ressurser. Kanskje noe fancy armor som ikke gir en spillfordel.
Personlig hadde jeg glatt betalt en hundrings for en yog token hvis noen hadde gjort meg forbanna
Jeg klarer ikke å se en måte det kan implementeres uten å bli tatt imot så negativt at der totalt gir mindre inntekt. Selv klær er noe man skal jobbe for i CE! Men godt spørsmål hvis du ikke har prøvd spillet
Micro transactions som ikke er pay to win, men at man kjøper visuals. Flere spill som lever i beste velgående på bare dette, som f.eks. Path of Exile.
Årsrapporter tar jo for seg året som har vert, bør ikke ha veldig store forhåpninger.
de benytter nok anledningen til å fortelle om kommende prosjekter / Spill
No kan det hende at eg er heilt på jordet her… Men slik ser eg det:
Viss dei tek føre seg året som har vert, så har jo rapporten potensiale til å bli litt småkjekk lesing?
Viss vi ser vekk i frå talla…
Så har jo Funcom verkeleg jobba godt ihht til den nye strategien sin. Kutta kostnadar og utvikla spill med mindre risiko. Dei har blitt nokon rasara på å programmere med den nye teknologien, og over alt ser det jo ut som at strategien fungerar kjempegodt. Sjølv om dette først bar resultat i begynnelsen av 2017, så vil det vel være unaturleg å ikkje nevne det her?
På samme måte som det vert unaturleg å ikkje utdjupe om CE…
Future outlook
The revenue and profit of Funcom depend on the performance of its existing live games and future
games, in combination with the cost performance of the Company. The Company believes the
largest potential value drivers of the Company to be the upcoming Conan Exiles, with its live games
– Anarchy Online, Age of Conan and The Secret World continuing to bring solid revenues.
SNIIIIPPP
**Predicting
revenues from game concepts is inherently uncertain, but the Company believes that the new
strategy of developing smaller and larger products, with shorter development cycles and heavier
focus on innovation and experimentation with the smaller games, the fruits of which will be
incorporated into the larger products, will lead to profitability already in 2016, with additional growth
in future years.
Dette er frå 2015 rapporten.
Eg meinar dei bør skrive:
"Fytti fitta så bra vi har snudd skuta. Vi har kutta inntektene, fått finspissa oss dreamworld og UE4, og er klar til å pøse på med kvalitetsunderhalding dei neste åra. I 2016 laga vi ei pengemaskin av dei sjeldne, og vi forventar at den vi trykke opp nye sedlar jamnt over dei neste åra. Vi blei også nokon rasara på Xbox, så den portinga der går lett som ein leik. Spillet kjem på Xbox i Q3 og er i rute, faktisk forran skjema, her handlar det berre om å gjere det best mogleg. Som vi skreiv i Q4 rapporten har vi valgt å utsette det, fordi vi tente så sinnsvakt med penger. Derfor var utsetting eit naturleg val, fordi då tenar vi spinnvilt med kronasje dei neste åra. Jabadabaduuuuu, Vi er Funcom #2 og vi diggar det.
PS, Jebsen var på ein snurr då han solgte unna aksjane sine og konverterte meir. Han skulle jo vente til etter Q1 såklart. Lulz.
Eg trur/håpar litt, på ein svært hyggelig rapport i kveld. Trur meir på ein hyggeleg overraskelse, enn ein sur fis. Samstundes så er eg vand med å bli litt skuffa… Så… Held forhåpningane nede og er kjenslenøytral mot det som måtte komme
Nå er kassa litt fullere så de trenger ikke hausse som i fjor.
Det kan så klart komme positive ting, men tar det heller som en hyggelig overraskelse.
Vi tek imot hyggelege overraskelsar med åpne armar.
The Annual Report includes indeed a Management Report and wording on the Company’s strategy and the outlook for 2017.
Noen som har DN+ ?
Ikke jeg heller, dette er vel et helt annet case nå med en vellykket spill lansering nå enn tidligere?
Foreslår at alle synger kombaya mens vi venter på kursoppgangen
Jeg spiller en del Far cry 3 og 4, der og må man jobbe for å lage klær, oppgradere våpen etc. Noe jeg liker, men å kunne ha muligheten til å kjøpe noen råe våpen etc fra starten hadde selvsagt vært artig!
(Jeg spiller gjennom spill jeg liker flere ganger. Gleder meg derfor stort til CE kommer på PS4, da det virker som det er/vil være utrolig mange timer med bra underholdning! )
Det skal jo faktisk sies at det er et godt tiltak med sånne artikler i stedet for den konstante haussingen som blir gjort til vanlig.
Mener at Funcom og Starbreeze er på ca samme nivå nå. Det har vært en skikkelig kursslakt den siste tiden og “alle” spår aksjene videre ned. Samtidig som det kommer flere store nye inntektskilder de neste 9 månedene.
Jeg har kjøpt meg opp i begge.
Vi får krysse fingra for stor testlive patch ikveld og en real guiding i årsrapporten.
Lagt den i Insider-tråden.
Funcom la om strategien sin på et bra tidspunkt, vil jeg tørre å påstå. Kan bli en god bransje framover dette.
Svarer deg her, så slipper jeg å spore av Nano-tråden! Min utheving
Angående bugs, så er spillet i Early Access. De forventer å ta spillet ut av EA Q1 2018. Folk forventer bugs, og de har stort sett vært på ballen der. De dreit seg ut en gang med en patch som ikke var godt nok testet og gjorde om på prosedyrene sine. Hovedproblemet er vel heller at de brukte såpass lang tid på å identifisere exploits. Nå har de satt fokus på det, men user reviewene har fått svi i mellomtiden.
… Angående streamingen osv, så prøvde de ikke å opptre som proffe utviklere, men som genuint interesserte spillere som de er. Problemet var bare at de faktisk er skikkelig amatører når det kommer til streaming, så helt klart at de burde ha gjort den biten bedre. På den andre siden, Funcom fikk fullklaff med twitch-streamingen fra kjente tryner dagen før launch og det er nok mye av grunnen til at de solgte 500k på såpass kort tid.
Problemet mitt nå er at det er så stille ifra CM
https://conandevtracker.com/
Nesten ingenting blir kommunisert…