Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Og shortinndekking

og filthyrich

3 Likes

Hehe. Husker jeg omtalte den tidligere trippel/kvadruppelbunnen på 3-blank som laget av titan. Håper vi ENDELIG har sett døden i hvitøyet og snur oss mot lyset.

1 Like

Om de kun kjører på med 20% er jeg enig, men jeg forventer 33-40%

1 Like

Kan godt være at Funcom er verdensmestre i å rette på feil for alt jeg vet. Man blir jo god på det man trener mye på :joy:

3 Likes

Årsrapport idag?

Ja, stemmer det :slight_smile:

Når kan vi forvente den?

Snakker om solen så skinner den: http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=425203

http://www.newsweb.no/newsweb/attachment.do?name=FUNCOM+NV+Annual+Report+-+2016.pdf&attId=161253

3 Likes

Oi. Akkurat som foventet. Minus😢

The Longest Journey®
Dreamfall Chapters, developed by Red Thread Games on a license from Funcom,
released its fifth and final episode. Development of Xbox One and PlayStation 4
versions in progress and is planned to be released during the second quarter of

1 Like

Ser ut som de drar ut inntektene over 1-2 måneder som @Evilfreud tok opp . Jaja da får vi vel en kjip mottagelse av Q1 pga alle som ikke forstår dette.

[quote]Per copy sales of new games, whether delivered via packaged goods (boxes) or via the Internet
(game download), as well as sales through third-party distribution platforms, are recognized in the
Statement of Comprehensive Income on a straight-line basis over the estimated customer life,
normally 1 – 2 months. Revenues from sales of in-game items / micro-transactions and points are
recognized at the time of sale. A provision for expected returns and price arrangements/discounts
is charged against revenue to the extent Funcom has a legal or constructive obligation for such
arrangements.[/quote]

“The financial objective of the Company is to maximize the return on investment to the shareholders.” good good! :smile:

3 Likes

Hvis de fører inntektene over < 6 uker, så blir mesteparten av Q1 inntektene fra CE i Q1, ettersom mesteparten av inntektene kom de to første ukene av februar. Hvis det er 2 mnd for CE, så kommer mye i Q2.

1 Like

Tror nok denne inntekten kan blir bedre en forventet. Spillet kommer 5.mai om ikke jeg tar helt feil…

"For all our games the Company will continue to tweak and optimize the retention and monetization
mechanics. "

Har ikke lest rapporten enda men er Q1 ikke en trigger lenger ?

the only outstanding financial debt instrument of the Company is the Convertible Bond, with a carrying amount of USD 6,830 thousand and a year-end balance due of USD 6,899 thousand (of which USD 3,500 thousand has been converted in April 2017), and a maturity date on December 31, 2018.

Trodde utløpsdatoen var i 2017, men tok feil der gitt. Da kan det godt hende vi ikke ser noe mer konvertering av Jebsen i år, og neppe på dagens kurser.

1 Like

Kan dere forklare dette nærmere?

Edit: Fikk mellom 0 og 22tusd for Stunlock avhengig av om MMORPG Technologies INC hadde noen verdi. Side 62 og 81.

[quote]
During 2015 Funcom disposed its investment in the associated company Stunlock Studios AB,
Sweden, whose principal activity is the development of online computer games. At the end of 2014,
Funcom owned a 33% interest in the shares of Stunlock Studios AB. Funcom realized a loss of USD
173 thousand through the disposal.

[/quote]

1 Like