Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Har lagt til 1.069 musd som skattefordel på balansen (det som lå i Oslo)

[quote]

The Group’s tax losses and negative differences between the book value and the value for tax
purposes of assets, which form the basis for the deferred tax assets, are primarily located in the
Norwegian subsidiary. The management has discussed to which extent the Group will be able to
utilize the deferred tax asset. In evaluating the Group’s ability to utilize the deferred tax assets, all
available positive and negative evidence have been considered, including past operating results,
the existence of cumulative losses in the most recent fiscal years and our forecast of future taxable
income on a jurisdiction by jurisdiction basis, as well as feasible and prudent tax planning strategies.
After the successful early access launch of Conan Exiles in January 2017, the revenue already
generated and to be generated in 2017 is expected to be sufficient to recover the accumulated tax
loss in Funcom Oslo AS. Since the criteria under IAS 12.35 have been met, the Company has
recognized the accumulated tax loss of Funcom Oslo AS as deferred tax assets for the year ended
December 31, 2016.[/quote]

Freudern vet hva han snakker om :slight_smile:

3 Likes

Predicting revenues from game concepts is inherently uncertain, but the Company believes that the
new strategy of developing smaller and larger products, with shorter development cycles and
heavier focus on innovation and experimentation with the smaller games, the fruits of which will be
incorporated into the larger products, will continue to be successful as it’s already proving to be during 2017

forøvrig ein tung setning å lese >_<

1 Like

Så, hvis jeg tolker dette riktig, så hvis de tjener 15$ på et spill, så vil de føre fra 0,25$ - 0,5$ i 60 - 30 dager som inntekt? I såfall vil mesteparten av CE inntektene komme i Q1.

2 Likes

Ooops, likviderte selskapene som satt på det meste av skattefordelene

3 Likes

Det viktigste spørsmålet er jo hvordan dette påvirker kursen i morgen. Hva tror dere skjer?

Opp :-D.

1 Like

Det eg les stemmer godt med mine antakelsar på førehand.

Reduserte utgifter, vellykka strategiendring --> suksess i 2017 og framover.
Og no skreiv dei faktisk at dei trur strategien “will continue to be successful as it’s already proving to be during 2017

I ein fornuftig verden ville eg sagt opp opp opp, men det er jo funcom, så eg tør ikkje påstå noko som helst lenger :stuck_out_tongue:

3 Likes

Det er strengt tatt veeeeldig lite nytt i årsrapporten :slight_smile:

2 Likes

Hva tenker dere om strategien med å satse på mine spill titler / prosjekter? Er det konkurransedyktig?

Det er sant.

Men for satan, kva meir trenger folk? Dei seier jo svart på kvitt at dei reknar med å tjene gode penger framover, så langt ikkje noko avviker stort frå forventingane.

Formålet med de små spillene er å teste ut konsepter og teknologi og helst ikke tape penger. Synes det fungerer bra.

2 Likes

Konkurransedyktigheten vil jo basere seg på om dei klarar å lage spill folk spelar.
Det finnes mange eksempel på relativt små spill, som har generert store inntekter. Det handlar om å treffe, og å ha mindre risiko om ein ikkje treffer. Samtidig gir det eit “nytt forsøk” innan kort tid, sidan dei har mulighet til å slippe minimum eit spill i året.

2 Likes

Det er tre potensielle triggere

1. Steam summer sale
  2. SWL relaunch
  3. Xbox launch av CE

#3 ser jeg på som “bankers”, mens de to andre er mindre sikre. :slight_smile:

Du får ta deg en tur til https://beta.tekinvestor.no/t/funcom-analyse-wiki/2406 for et par forenklede fundamentale analyser av 2016. :stuck_out_tongue:

4 Likes
  1. bør levere bra. 2. muligens undervurdert, bra potensiale. 3. bankers ja.

og: Mongis :stuck_out_tongue:

1 Like

2 bærer preg av klassisk Funcom feilskjær.
SWL var et spill for spesielt interesserte, og en “oppgradert” versjon uten større tweaks på content og utseende blir neppe populært utenfor TSW communityet.

Så skal det som eventuelt blir av overskudd fordeles på antallet aksjer, og så blir oppsiden liten… veldig liten.

Summa summarum, så mener jeg at dette er en wasted effort. Pengene kunne vært bedre anvendt til noe annet.

4 Likes

Det kjem då virkelig an på korleis det vert mottatt… Eg vel å forhalde meg nøytralt fram til eg får noko konkret på bordet. Eg ser høg risk med potensielt høg reward.

De trenger vel å utvide spill porteføljen sin ja.

Personlig hadde jeg blitt frelst av en Anarchy Online 2, men det er meg da … :slight_smile:

1 Like

Funcom har sagt at “p2w” pakken de solgte i TSW dro inn mye penger sammenlignet med andre ting. Tror inntekten av flere slike “p2w” pakker kan bli en skikkelig joker. For eksempel populære mobilspill drar inn MYE på dette.

1 Like

Tja bare ikke det blir p2w, men at han man f.eks. heller kan kjøpe lengre penis i CE, det hadde jo alle kjøpt. …

1 Like