Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Om du innfører “p2w” i et survival spill så kan du legge ned selskapet med en gang…

1 Like

Microtransactions ≠ Pay to win (P2W)

1 Like

Får satse på at det er bra nok til å holde inntektene fra TSW/SWL oppe på 2016-nivå en stund framover. Jeg ville heller ha sett en ny, mindre satsing fra USA-studioet, men men. De traff bra med CE.

1 Like

Originalen blei lunkent mottatt og kven andre enn eksisterande community skal SWL appellere til?

Høg risk, ja… men er det stor nok oppside til å forsvare risikoen?

Eg kan være med på at det er riktig å gjere noko for å halde liv i spillet, og dermed hpøde fansen nøgd.
Men det kjem til å koste minst like mykje som det smakar

1 Like

Spørsmål eg har stilt meg då er:

Kvifor blei originalen lunkent mottatt?
Klarar dei å endre på noko av dette?
Kvifor likte mange spillet?
Klarar dei å behalde desse elementa?
Kor stor sannsynligheit er det at relativt mange vil laste ned dette spillet gratis?
Kor mange av dei vil legge igjen peng?

I når eg les, ser og spekulerar, kjem eg fram til at det her har eit stort potensiale for inntjening. Eg kjenner ikkje talla knytt til prosjektet,men reknar med at det meste av utgifter alt er ført opp og forventa.

No gjennstår det berre å sjå, ein kan jo være alltids være så positiv eller negativ ein måtte ønskje sjølv.

Vi får sjå. Eg håpar du tek feil.

3 Likes

Du stiller spørsmål som om dei gjer dramatiske endringar på spelet. Det gjer dei ikkje!
Difor er eg ganske sikker på at bidraget frå SWL blir neglisjerbart på bunnlinja.

Forøvrig, ein av grunnane til at både AoC og TSW feila, var mangelen på content.
Det er ein risiko i CE også… men det var ein digresjon…

Svarene mine er for det meste ren synsing fra min side. [Mine tall]

1. Fordi orginalen hadde kjedelig grindy kamp og dårlige animasjoner og grafikk for å være i 2012. (Karakterene ser dårligere ut og har dårligere animasjoner enn AoC som Funcom kom med i 2008)
  2. De skal endre på kamp, men animasjoner/grafikk er rimelig lik som 2012 versjonen, men nå er vi i 2017…
  3. Utrolig stemning. Originalt gameplay.
  4. Ja, de har beholdt det som gjorde spillet bra
  5. Mange vil laste det ned, det har 85% positive reviews på Steam.
  6. Jeg tror for få, Funcom tror mange nok.
3 Likes

Men hvor mange har i 2017 hørt om the secret world?
Tipper en relaunch vil fenge interressen til mange, ihvertfall siden det ikke lengre er månedskostnader osv.

1 Like

Funcom masseproduserer gode spill på samlebånd. Andre spillstudioer bruker kanskje 5-6 år på selve produksjonen og flere år i idè fasen :slight_smile:

1 Like

Vel, Funcom brukte 7 år fra AO til AoC og 4 år fra AoC til TSW. Det er kun siden 2016 de har fått opp farten. Det er nok også grunnen til at jeg er inne igjen.

1 Like

Med dårleg 2012 grafikk og middels combat system…?

Har du sett minecraft?

Combatsystem får man bare håpe blir bedre.

2 Likes

Jepp,

As a result, the total unrecognized tax losses decreased with USD 122,254 thousand.

Fyttefaen til skatteplanlegging!

1 Like

Ja det er jo nå vi snakker om. Nå vil jeg si Funcom har bevist at den nye strategien vil virke. Jeg tror funcom blir ferdig med CE i rimelig rett tid. Neste prosjekt vil gå enda smoothere. Raskere og bedre. Sier seg selv. Man lærer og unngår noen feil neste gang.

2 Likes

70% av minecraft er ikke kamp :stuck_out_tongue:

1 Like

Jepp, CE var faktisk veldig imponerende etter bare 13 måneders utviklingstid. Jeg hadde ikke trodd at de skulle kunne levere et solid multiplayerspill på den tiden. Ved full launch så har de bare brukt 25 måneder totalt og fått det lansert på tre plattformer.

Leverer Funcom neste større spill på like kort tid, så er 780 MNOK billig

5 Likes

Nei det var en kommentar til grafikken.
Spillerne bryr seg lite om grafikk. hele nintendo konseptet baserer seg på enkel grafikk og de gjør det ganske bra.

Nintendo har jo stort sett dritbra grafikk? Problemet med TSW er at den ender i uncanny valley. Det ser rett og slett “feil” ut for mange.

Men ja, gameplay is king! Men det jeg har sett av SWL så veldig likt ut TSW, men med et påklistret siktemiddel. Tviler på at det gjør kamp bra. Kan være jeg er litt tidlig ute da. :stuck_out_tongue:

Jeg tror folk undervurderer SWL. Ligger som nr 2 på mmorpg.com over mest populære spill siste mnd. Ligger også på topp 10 på uke,dag.

3 Likes

hva tror dere om dagen i morgen? kursmål?