Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

blir en daff dag i morgen slutter i ca 0 og så kommer det rally opp over 3 kroner neste uke

2 Likes

Så… nå sammenlikner vi SWL med Minecraft…?

Skjønner at du VIL at de skal lykkes, men her ligger ikke forutsetningene helt til grunn

Nei poenget er at grafikken har ingenting å si, det er spilleropplevelsen som teller. Så at grafikken er fra 2012 er ikke nødvendigvis en negativ ting.

1 Like

Minecraft er referanse i sjangeren, CE burde kjøre hardt på mer bygging og PVE.

Så en endring på kjøpssiden idag fra formiddagen mot slutt, jeg tror vi ender i blått, 3-4%. P

Tror ikke årsrapporten spiller inn her, da dette bare er et sammendrag fra tidligere publiserte kvartalsrapporter.

2 Likes

Aldri hatt så ro i ræva når det gjelder Funcom før som nå. Helt uaktuelt å selge en aksje. Halve gjelda er allerede konvertert. Funcom har en suksess på gang. Blå tall skal vises frem. Nye spill og/eller platformer kommer på løpende bånd. Herregud, nei det viktigste er ikke hva som skjer i morgen. Kunne ikke brydd meg mindre. Så skal jeg til Puerto Banus på langhelg med en kompis i morgen. Så snakkes tirsdag gutta boyz :slight_smile:

14 Likes

Grafikk teller i sjangeren SWL befinner seg i

1 Like

Vi må ikke glemme at 32% av inntektene i 2016 var royalties.

Da blir det ekstra gøy å se denne :

http://cdon.no/spill/dreamfall_chapters-39458221?gclid=CLzhmLbqs9MCFVNJGQodhQoOMw&gclsrc=aw.ds&dclid=CMDPr7bqs9MCFR3FsgodHBoBqA

4 Likes

Stemningen er negativ i Funcom (aksjonærer og marked), og vi trenger flere gode ting nå. God mottagelse av Q1, lansering av SWL med hell slik at markedet ser CE ikke var ett blaff, nytt spill med stort potensiale og kontinuerlig salg så de slipper med penge henting. Lommeboka er vel forholdsvis pen nå?

Dreamfall Chapters, developed by Red Thread Games on a license from Funcom,
released its fifth and final episode. Development of Xbox One and PlayStation 4
versions in progress and is planned to be released during the second quarter of

Du trenger ikke vente så lenge heller :slight_smile:

Kommer 5.5.17!

1 Like

Var det ikke snakk om en grafikkoppgradering i AO for noen år tilbake?

Jo den kan man spille, men ejg opplevde den som litt ustabil. Dessuten er det kun oppgradering av geo textures og lyseffekter. Ingen endring på player models texture, og items som våpen osv… De burde utbedret player models, men da må nok alle items modelleres opp på nytt?

1 Like

Kan gjenta en post fra meg på Facebook 20. mars.

Kjøp Funcom 20. april
Selg 16. mai
Kjøp 11. juni-16. juni
Sitt til 8. Februar 2018.
Selg på 5kr eller vent og håp på 6-10kr/aksje.

Selg kjøp nr 2 ved xbox launch om kursen går over 5kr og kjøp i romjulen.

Det er slik jeg ser for meg utviklingen framover. Noen som har andre ideer?

4 Likes

Sikker på at du vil selge på Q1 dagen? Når markedet ser at de tjener penger kan det fort bli en stigende trend.

Ja, tror forventningene i kursen blir høyere enn resultatet.
Edit: Kan legge til litt mer: Forventet god rapport gir samme kurs eller en nedgang, forventet dårlig rapport gir oppgang eller samme kurs i etterkant av rapporten. Fra det jeg har sett i Funcom iallefall. Hva har du erfart de siste gangene?

Tviler på at det norske markedet vil klare å prise Funcom høyere med Jebsens aksjer i løpet av de neste 10mnd. Det kan komme hype-bølger som slår 5kr flere ganger, men siden jeg vet at jeg ikke vil klare å selge på topp tar jeg de store forventede svingningene og er fornøyd med det denne gangen :slight_smile: Husk jeg tar masse feil også, derfor jeg vil høre hva dere mener ^^

Du hoppet over salgsmuligheten rundt xbox-launch. Også tror jeg du bommer på kjøp i juni, det er jo da Steam summer sale er. Også en potensiell salgsmulighet.

Har ikke følgt mye med, men det blir jo ingen dårlig rapport. Er jo første gang på lenge de tjener mye penger, blir for dumt å basere salg på tidligere kursutvikling etter rapporter i 2016.

5 Likes

Ja mulig kjøpet i juni bør komme litt før