Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Eg har ikkje spilt beta, så eg veit ikkje kor store forandringane blir. Eg har lest kommentarar i begge retningar når det kjem til combat. Spillet er fortsatt i beta, så eg dreg ingen slutningar før ting er sikkert.

Trur du dømmer det nord og ned utan å ha veldig gode argument for det. Det er ein vesetnleg forskjell å ha gratis nedlasting med microtransactions.

Som eg har sagt før, eg trur ikkje det er sikkert at det blir kjempebra (økonomisk), men å avskrive eit stort potensiale meinar eg er feil.

@Christian

.2. Ikkje at eg har spilt beta, eller hatt mykje tid til å lese meg opp dei siste dagane, men eg har lese om folk som likar dei nye animasjonane…

Altså, hvis Funcom bare får litt orden på CE, så tror jeg spillet kan få litt moment før juni, men dager som i dag med 44% positive user reviews er ikke akkurat bra. :stuck_out_tongue:

1 Like

Største problemet til TSW var launchvinduet, de slapp spillet imellom noen gigakonkurenter.

Rui har utalt at de nok hadde solgt 3x mer ved bedre timet launch. Joel hadde jo også en forklaring hvorfor F2P var bedre enn dagens modell. Da den ene pakken de solgte tjente inn enn noen av issuene de laget.

CE har sålangt vært en suksess og det viser at Rui er mannen som har snudd skuta. Frem til SWL er offentlig ute velger jeg å tro at han vet hva han gjør der også.

6 Likes

Jeg tror også det blir bra framover, derav kjøp 20. april :slight_smile:

Godt sagt! Synes også Rui virker som han har god kontroll på hva Funcom gjør og burde gjøre. :slight_smile:

Frem til rui bommer stoler jeg mer på dømmekraften hans enn synsing til folk som bare har en stream som kildematerialet.

9 Likes

Noen som er litt mer drevne en meg som kan hjelpe meg å kommentere på side 96 av årsrapporten? Tredjeparts audit av styrets “Going Concern”. Det listes 5 punkter som ansees som veldig veldig viktigte og det som auditørne har brukt mest tid på. Det står ikke hva som konkluderes.

Kursmål innen august 2017?

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NL0000062461

Shorten er økt med 300 000 igjen til 5,626,669 …

Liker ikke helt at de øker shorten på rundt 2.4…

2 Likes

De kan jo gå på en kjempe smell. På den andre siden er det vel ca 283mill aksjer i long posisjoner :slight_smile:

2 Likes

Hvorfor så mye fokus på 5 mill i short men lite på 20 mill kjøpt på en time på 2,84. : )

2 Likes

interessant.det er særlig 2 hendelser jeg først tenker på som kan få kursen vesentlig ned.ny utsettelse av konsoll og ny konvertering av Jebsen.10 til 15 prosent ned på begge max vil jeg tro. fine kjøpsanledninger begge hendelsene. funcom under 2 er billig i det lange løp.

Jepp, det er jo basically noen som har lovet å kjøpe 5m Funcom aksjer en gang i framtiden. :slight_smile:

Jeg har ihvertfall dratt fram kalkulatoren på de kursene vi ser på nå og funnet at CE kan skuffe ganske mye framover og Funcom vil fortsatt være billig. Hvis CE-salget tar seg opp utover året som forventet er Funcom latterlig billig. Utover i 2018 vil de fortsatt ha veldig gode inntekter fra CE og fra et nytt større spill.

Når skal man kjøpe spillaksjer? Når hypen er som lavest. Med rundt 500-1500 solgte om dagen, så er hypen nå omtrent så lav som du kan få den.

1 Like

tror salget nå er meget lavt.tok en sjekk tidlig i uka.50 nye medlemmer i community på 24 timer og ganget med pi blir det estimatet lavere enn 500.skal ta en ny sjekk i neste uke. kanskje også en i helga.

Jeg sjekket reviews, men den indikatoren er nok mer laggy.

Mao, jeg er enig, det kan veldig godt være de selger <500 om dagen nå.

Som jeg har nevnt endel ganger, det hadde nok vært veldig bra hvis de kom med en game update og kjørte salg samtidig. Og da mener jeg en game update som faktisk gjør at eksisterende spillere tar en tur tilbake. Ikke en ekstra dungeon. :wink:

Nesten så man kan håpe posisjonen fortesetter å øke, vil jo gi en enda bedre effekt på en Evt panikk innløsning

Antar Shorterene har har ett jebsen nedsalg i tankene, eller Evt på ett tidspunkt kjøper en bolk direkte fra Jebsen ?

Det hadde jo vært logisk å ha gjort en avtale med Jebsen om tilbakekjøp.

Men hvem er det som låner ut aksjene?

Dessverre tror jeg utlånet skjer fra britiske kontoer, og at de sitter på begge sider her.

Og hva er greia med TRS-avtalen? Den ser ikke ut til å endret seg (for da må de vel melde det), noe som vil si at Renaissance har tapt store penger så langt?

Jebsen sine er til låns, tror andreas sine også er

Det skulle vi vel ha sett på aksjonærlistene?