min mistanke går på mli msi etc.at de har en langsiktig plan om å få kurs ned koste hva det koste vil. umulig å bevise.sjonglerer aksjen seg i mellom, dreper oppganger etc.en skikkelig konspirasjonsteori, spekulativ som f.
Tror ikke at det high risk å sitte med shortposisjoner når vi nærmer oss q rapporten ?
Jebsen kan vel ikke selge / kjøpe aksjer tett på q rapporten ?
hvis ikke utgiftene har gått til himmels pga konsoll? , så bør dette bli en meget god rapport.forstår ikke atnoen våger å ikke dekke inn før den.ok mulig utsettelse av konsoll, men det er risky å gamble på det.
Ser eg som vanlig skrev uklart og gløymte ett par ord.
Eg mente at det bør være høy risiko å sitte short.
Med mindre noen vet mer enn hva vi vet
det kan også være et psykologisk spill der man håper å skremme flere til å selge ved å øke shorten.prosentvis øker de ikke mye.
Som jeg har forstått det så er fokus i organisasjonen skiftet til å fokusere mer på CE. Utgifter på annet (Som SWL) blir benyttet mot CE utvikling og konsoll release. Reinvisteringen skulle kostte mellom 5 og 10 musd, men CE var nå “operasjonelt lønnsomt”.
Da tolker jeg det som at utgiftene ikke er økt med omfordelt.
Afaik så har ikke Funcom gjort investeringer foruten ansettelser, som ikke alle har vært gjennomført ennå. I streamen med Gamasutra forsnakket Joel seg om et firma dem samarbeider med. Samarbeid for Xbox utvikling. Utgifter til konsulentvirksomhet ?
Husk at short inneldingen kan skje med minst 1 dag kanskje mer forsinkelse,
Det vil kun påvirke cash-flow, det vil ikke synes i resultatregnskapet ettersom dette blir ført som en investering.
Hva med en emisjon? Vi er jo så glade i de
blir det også ført som investering hvis det er et annet selskap som i praksis gjør arbeidet med porten? uansett inntektene blir meget store.
Det er jo en fare for at Jebsen har inngått diverse avtaler ifb. shorten som pågår. At de har tilnærmet null risiko og kan kjøpe aksjene tilbake fra Jebsen f.eks?
Kan vel se på konverteringen til Jebsen som en emisjon, fikk jo tak i billige aksjer?
Det ble avkreftet forrige kvartalspresentasjon
Kan ikke skjønne noe annet? De putter pengene inn i et produkt som skal selge over flere år. Det hadde vært noe annet hvis de hadde betalt for drifting av servere e.l.
@Janno Jebsen sitt første nedsalg var jo dyrt vel? Har jo bare gått ned etter det, både prisen, spillere og rewiews. Er vel peak på ca 1% av antatte kjøpere som faktisk spiller? Men, det snur nok med flere updates og mer innhold i spillet, xbox osv
Nedsalg? Du vet han solgte 20mill aksjer, men konverterte 33mill. så han har mer aksjer nå enn før han solgte… :=)
Såpass…så han solgte og tjente masse penger, fikk flere aksjer, og kursen? Fra salget på 2.8 ca til 2.3 ish? Gi meg en grunn til å kjøpe nå da, på kort sikt? (Kort = 3-4 mnd)
Skal sikkert opp med xbox i høst (hvis ikke forsinkelser) og nytt innhold, ps4 neste år osv.
Jeg kjøpte på 3-tallet og solgte på 4- tallet (når den bikket 5 så jeg bare dollar)
Men ble mange 10tusener i gevinst. Kunne blitt ca 300K… men nå da?
Er du usikker på når du skal kjøpe men mener det er billig nå men kan bli billigere kortsiktig, og at det vil stige før xbox og nytt spill lanseres, så kjøp 1/3 nå, så etter Q1 og så før hype på xbox
Enig, trenger man grunn til å kjlpe aksjen er det kanskje like greit å styre unna. Tråden her er full i triggere