SB har kanskje mest potensialet på lang sikt. At den skal opp til 30kr før sommeren 2018 ser jeg som overhengende sansynlig.
På langt nær så mye som jeg gikk inn med i September 2016
Starbreeze har såpass høy mcap at jeg ikke tror de har størst potensiale. Har aksjer i alle tre.
Selv etter fallet? Om vi nå antar at det ikke kommer forsinkelser på den pipen de har gående. Så vil de jo selge 10-20mill spill de neste 12 månedene.
- Funcom
- Stillfront
- Starbreeze
0 stemmegivere
Og vil sikkert doble mcap fra 4 til 8 mrd i så fall. Ser ikke bort i fra at Funcom kan gå fra 700mnok til 2,1 mrd innen sommeren 2018. De må bare innfri tilsvarende forventninger som SB. Relativt sett.
Stillfront tror jeg det vil øke Ebit jevnt og trutt, så ikke noen umiddelbar 2-3x på ett år, men de kan overraske.
Innen neste år ser jeg for meg en dobling av Stillfront og Starbreeze, men Funcom kan gå tregangeren om det klaffer
Alle har så klart større potensial enn dette på sikt
Jeg blir overrasket hvis stillfront dobler, de har gått han ganske mye på forventning. De føles tryggere ut, derfor jeg er der også.
De vokste tross alt med 71% i 2016, gjør de det samme i år tror jeg ikke en dobling herfra er usannsynlig
Treffer de med Siege kan mye skje…
Joda, men hva er oddsen for det?
Mye mindre enn at Funcom selger 2 mill på pc av CE…
Må ha lest feil på pollen din @holmes, jeg trodde det var ut året av en eller annen grunn. Jeg tror Stillfront er den som kan overraske markedet mest fram til 1. juni, og dermed få den største kursøkningen. Både Starbreeze og Funcom har triggere litt lengre uti juni.
CM er alt for lite aktive på steam forumet. Koker av misnøye nå… Blir egentlig litt forbanna! Skjønner de ikke at de fleste kundene deres er der…?
78% funcom på stemmene, mye optimisme
Det kalles helg. De er bra aktiv i uken!
Starbreeze pleier å gå best på denne delen av året.
Er funcom blitt noe bedre etter skandale releasen av Age of Conan? Husker hvor dårlig kundeservice det var og hvordan de ødelagte spillet istede for å fixe det den første mnd.
Funcom er mye mer på ballen nå og tar tak i tilbakemeldingene til spillerne. Få bannet jukserne nå så hjelper det på.