Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Eg tillet meg å sitere meg sjølv frå Januar i år:

Nede på stasjonen
tidleg ein morgon
står Funcomtogene så fint på rad.
Mann’ på lokomotivet sveivar i eit handtak
Choo chooo
Toget går.
Alle har det gøy!
Når toget går!
Alle har det gøy!
Når toget går!

Jess, den sangen kan du få på hovudet, heilt gratis :slight_smile:
Vanskeleg å bli kvitt?

4 Likes

Kanskje det er litt av utfordringen. Alle virker å “vite” at Q1 blir bra, men hva med Q2, Q3 osv? Hvis det @Christian sier stemmer, at de selger >500 spill daglig blir det ikke mye å skryte av. Så kommer det nye spill hele tiden.

Men jeg har tro på at de har snudd skuta på lang sikt, og tenker også inngang når det nærmer eg XBOX release. ARK solgte 1 mill. på Xbox første uken (?) så ser ikke for meg at CE gjør det mye dårligere…

1 Like

Time will tell :smiley::+1:

Vi får vel berre håpe at steamsalg går inn som forventa, at “the purge” får seg ein trailer og skapar ekstra hype, at SWL genererar medium ++ inntekter… Forventingar før Xbox som alt er i sommar…

2 Likes

Q2 har Steam summer sale og Q3 vil jo ha xbox-releasen, så begrenset for kjedelig det får blitt. Får satse på at de har noe nytt kult gameplay klart til sommersalget. Til xbox-releasen skal de jo ha en ny biome, noe jeg tror vil dra mange nye (og gamle spillere).

1 Like

Q2 vil ha summer sale men inntektene vil ikke komme før Q3 da? Og hvis Xbox release Q3 så vil ikke inntektene komme før Q4? Som @Martins skrev lenger oppe så kan man da egentlig selge seg ut på Q1 tallene (noe jeg mistenker en del vil gjøre) og kjøpe inn igjen før Q3?

Hvis det stemmer at Q3 tallene inneholder inntektene fra summer sale + Xbox launch blir det def. inngang i Funcom etter sommerferien :slight_smile:

1 Like

16.05.2017 - Quarterly Report - Q1
Mellom her ein plass? - SWL launch (potensielt undervurdert, imo)
22.06.207 - Steam Summer sale
Xbox her ein plass?
31.08.2017 - Half-yearly Report
14.11.2017 - Quarterly Report - Q3
Potensielle news på nytt spill her.

Estimerte salgstall får vi vel etter kvart, inntektene kjem jo an på når i Q3 dei slipper… Men så lenge det ikkje er heitl i slutten av månaden reknar eg med bra inntening i alle kvartal i år.

Inntektene fra CE blir ført lineært over en periode på 1-2 måneder. Funcom har ikke sagt nøyaktig hvor lenge.

Jeg tolker “lineært” som at de deler inntekten på antall dager, og fører en andel pr dag.

…ikke journalisten heller ser d ut til…

4 Likes

Grei lesing det der.

Takk for skjermbilde!

Det inneholdt jo mykje av infoen vi har etterlyst av ei avis sidan midten av februar.

Lettare sjokkert over at dei har klart å publisere ein såpass grei tekst.

1 Like

Hvilken info inneholder den?

Ja den skulle vært skrevet mye før, men jeg tenker det skader ikke at den kommer nå heller:) blir spennende imorgen.

Ein uttalelse frå Funcom om selskapet sin tilstand og litt om forventingane. At Funcom sjølv har stor tru på sin langsiktige strategi og utviklinga 2017–>.
Faktumet at det kjem ein veldig spennande rapport 16. Mai og at det er to lanseringar til innan relativt kort tid.

Intet nytt, men eg tykkjer artikkelen avsluttar heller positivt, til å dreie seg om Funcom.

Syns artikkelen var søppel. Det fra funcom er jo ikke ny info. de har sagt dette før.

2 Likes

Innbyr til kjøp den der, det ligger å ulmer nå.

Eg forstår poenget ditt. Såklart, hadde vi vert finnansjournalistar Evilfreud… Men no har vi eit samanlikningsgrunnlag av Funcomartiklar som er så ræva, at den her plutselig virkar fin.

1 Like

Verste er Tom i Nordnet, som stod å tromma til kjøp under hypen, eneste duden i et eneste meglerhus i norge som var positiv til aksjen. Så utaler han seg sånn i artikkelen. kvalm fyr.

1 Like

Det kan eg være med på. Men reknar med at journalisten baserar det han skriv på Tom sine uttalelsar utan å tenke stort på det.

Jaja, Tom har -50% på porteføljen i år, Funcom har fortsatt over 60% pluss og er sålangt på topp5 børsvinnar 2017.