Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Yep, fortsatt kvalmt. Først hauser han opp kjøp, når kursen går ned har han glemt at han var en av de verste.

Det var mange som tjente gode penger på å kjøpe under hypen, så det var da et godt tips. Så lenge man fulgte signalene underveis. Tjente selv godt på hype kjøp. Inn 2,6 ut på 4,7 etter fall fra topp.

En ting er for meg klinkende klart, dette er vesentlig bedre pr enn funcom har fått på lenge. Samt at forholdet mellom aksjonærer som kommer til å kjøpe kontra selge på bakgrunn av denne er soleklar.

Behendig velger en tallet 320 tusen første uken og ikke 485 tusen første måneden i god Hegnar tradisjon.

Spillet har sannsynligvis solgt nærmere 545 tusen eksemplarer frem til dato og vil selge ytterligere ved hver større lansering fremover, Steam Summer Sale, XBox, PS4 etc etc med salg som etter alle sole merker vil overgå 1 million solgte i løpet av året.

TSW er naturligvis heller ikke nevnt, selv om re lanseringen ikke er langt unna nå…

2 Likes

Det är ju extremt tacksamt att kommentera som investerare när man sitter på facit… Hegnar borde valt att intervjua någon som varit genomgående kritisk. Det här blir ju snudd på komiskt. Om ett halvår kommer rubriken “Funcom-aksjen tredobblet på et halvt år. -Det var kun et spørsmål om tid, sier investeringøkonom Tom Hauglund”

13 Likes

Lurer på kriteriene for å bli en suksessfull investeringsøkonom? Hvis jeg klarer å få min portefølje til å gå 51% i minus på knapt 4 mnd, er jeg kvalifisert da? :joy:

3 Likes

Jeg ligger dårlig an, med forbehold om en viss feilmargin, så ligger vel jeg på rundt 35% i pluss…

2 Likes

Hauglund er ikkje overraska over at aksjen har stupt… Jojo, ikkje overraska over at vi falt ned frå toppen, men under 3? Ikkje overraska? Neivel…

– På et generelt grunnlag tror jeg mange av investorene som hadde noe høye forventninger, glemmer kostnadssiden litt. Selskapet har faste kostnader hele veien, men jeg tror investorer fort kan bli for positive til inntektene, sier Hauglund til avisen.

På generelt grunnlag høyres Tom ut som ein fjott.

5 Likes

6 Likes

Håper Nordnett mister kunder på dette jeg, Pareto står med åpen armer og bedre vilkår! + at Karl Oscar er dyktig kontra harry gutten Tom

5 Likes

Tom ser ut som en torsk med manke!

2 Likes

Mangler bare et gull/sølv smykke så er pimp looken der.

2 Likes

Slike uttalelser sier jo sitt om hva de driver med også. Kan ikke noen med Twitter svare de?

At det ser ganske shady ut?

1 Like

De lever jo på å skape reaksjoner. Bedre å la de råtne for seg selv, og bruke pengene en annen plass. Oppfordring gitt til alle som har nordnet, skift til Pareto! :smiley:

2 Likes

Har Pareto noe tilsvarende Nordnet Zero?

Har skrevet et svar. Skrevet i hastverk så kunne sikkert vært bedre formulert :stuck_out_tongue:

2 Likes

Usikker, men de får iallefall aksjesparekonto når det kommer.

Netfonds har noe som tilsvarer kalt Netfonds LIV

Sånne slæske, ekle typar slepp vi heldigvis her på bygda!

Menmen, spenstig å trakke på Funcom som går over 100% bedre enn tapsproteføljen hans i år >_<

5 Likes

Kan ikke du skrive noe til han på twitter der du påpeker “treffprosenten hans” ? :stuck_out_tongue:

2 Likes