Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Aiaiai for en dag vi hadde i går. Nå får jeg nesten høydeskrekk, men sitter med alt enda . Hvem sitter her? Hva tenker dere om kursen til uka? Kursen og det tekniske ser jo solid ut. Jeg spår store svingninger til uka, men at kurs er høyere neste fredag.

Du kunne kommet deg ut i våres da :slight_smile:

Fremdeles lasta til ripa! Når vi brøyt motstand med ett brak så sitter jeg frem til vi har mer news, tipper det blåser litt denne uka ! Alt fra 3,5 til 2,5 :sweat_smile::flushed:

Hvordan tenker dere frem over EA lansering
Hvor mange aksjer eier du i februar?

• Samme antall som nå
  • Flere aksjer
  • Færre

0 stemmegivere

1 Like

Valgte færre, men det er snakk om 25-30% færre og kun fordi jeg trenger å senke risiko snart og omplasserer pengene for å diversifisere porteføljen. Har tro på “nye” Funcom og tro på at CE er første store steg i riktig retning.

1 Like

Jeg er litt usikker. Jeg vurderer å redusere noe for å ta ned risiko, men ser de første salgstallene bra ut blir jeg nok med en stund til. Blir det massive sell-off så selger jeg nok noe, for å slippe å bli med ned med alt. Så, vanskelig å si hvor mye jeg sitter med fremover.

Jeg må uansett selge noe i løpet av våren for å finansiere litt oppussing

Først må det kanskje komme indikasjoner om at noe ikke er som det skal?
Hva startet snøskredene tidligere? Insidesalg, dårlig respons på salg osv. Mtp fredags avslutning så ser det ikke ut til å komme riktig enda.

Det jeg kan tenke meg er at mange kan fristes til å lette seg ved neste store melding, spesielt CGI som kommer til å få masse pressedekning. Da vil vi sikkert får volum over det vi så fredag og mange kan lette seg uten at det nødvendigvis gjør for mye med kursen.

Det er mye bra som skjer om dagen, men hvordan salget blir er avgjørende, så noe snøskred, typ fall på 50% har jeg ingen bekymring for enda. Plutselig kommer enmelding om en stor streamer i tillegg, da holdes nok momentum oppe videre, men på ett tidspunkt vil det uansett bli for høy risk reward. Det er ett stykke igjen etter min mening

2 Likes

Planen har alltid vært å sitte over launch, men akkurat nå kommer det helt an på kursen for min del, har allerede gått mye mer enn jeg trodde frem til launch. Går den en krone til uten nyheter som backer opp økningen så kommer jeg nok til å selge halvparten og se an utviklingen etter at vi har salgstall. Går den enda mer kan det hende jeg selger alt, og revurderer når det foreligger konkrete tall. Har allerede tjent godt til meg å være på denne oppturen, så selv om jeg tror vi skal fortsette opp virker det fornuftig å sikre noe. Noe jeg ikke har vært flink til på tidligere oppturer.

I tillegg vet man at mange tenker på å sikre før launch, så kan jo hende kursen får en liten midlertidig knekk i tiden rett før spillet kommer ut, noe som også gjør meg mer usikker på å sitte over lansering.

Har ikke svart noe på pollen, rett og slett fordi jeg ikke hvor vi er om 2 uker. Men om kursen er der den er i dag og det ikke har kommet noen dårlige nyheter i mellomtiden er sjansen også stor for at jeg allikevel sitter over.

Ble mye om og men og hvisomatte dersomatte her, men akkurat nå aner jeg ikke hva jeg gjør de neste ukene.

5 Likes

Hehe, kanskje det var bagger da, eg tror han bruker en skbn konto, grunnen til at eg tror han også bruker bl.a skbn, er at sist aksjen var nede å ruslet rundt 80-90 øre, før emisjonen, så ble aksjen " herjet litt innimellom og vi hadde raid opp mot 1,30-1,4.
Da var bahher og medlem her på forumet, og eg fikk en stund en følelse av at eg og han tradet Funcom med passe store poster, og det var flere en skbn trader, kan jo self være hvem som helst, men eg tror han var blandt skbn tradere da.
Hugser at han surnet litt over måten det tidvis ble handlet på, noe eg tror var ett " skalkeskjul", så kunne bruke meg å legge skylden på.
Self bare noe eg tror, og ikke noe eg kunne ha satt ett veddemål på.

Ellers så er Funcom loddene mine på DNM kontoen min, DNM bruker eg kun når eg planlegger å sitte en lengre periode, da dei er for dyre og trade med :+1:

3 Likes

Litt avhengig av hva kursen er. Går vi nærmere 4kr vekter jeg litt til ned. Blir sittende med 50-60% av opprinnelig behoødning over launch.

1 Like

Hva mener du?

Spillet blir nok ikke noen braksuksess med 1mill + solgte første år, men en litt bedre enn forventet suksess tror jeg på. Noe rundt 750.000 solgte ved årsskiftet, og 100k av disse kommer første 3 ukene. Som sagt, om vi ser 4000 spillere eller mer på dag 1 blir dette en kjempe suksess. Ved 500 eller færre vil jeg få kalde føtter, men tror noe mellom 2500 og 6000 er det vi lander på når vi kan måle det med steam verktøyene 1. februar. Det tror jeg også vil føre til en oppgang etter launch, og ikke et stort fall som har skjedd med andre spill, men vi får se. Blir mye psykologi dette også, ikke bare fakta som styrer om folk skulle begynne å bli usikre. På mandag tror jeg vi får en oppgang mot 3,30 eller et forsøk på fall som blir stoppet av noen store som da får enkel gevinst ved å ligge litt under kursen og fiske med større ordre. Satser på start rundt 3,05+, og håper på en fin 3dagers oppgang igjen :wink: Markedet har vist seg å være mer positivt enn jeg trodde opprinnelig, og usikkerheten virker lav for øyeblikket.

4 Likes

Jeg sitter med alt 150k opp til ca 4 kr ,der selger jeg 50k, er da i pluss selv om jeg skulle tape på di site 100 k som jeg selger på 10-15kr i sommer en gang:-)
Trur Funcom har truffet rett denne gang ?

4 Likes

Naa var det ment som et svar til Paddy, ikke en rant om prisingen av SB, men ok:

Jeg mente ikke aa gi en full liste, bare noen eksempler. Men, jeg er helt enig, disse er ogsaa priset inn til aa bli en stor suksess og oeker den potensielle fallhoeyden. Kunne ikke vaert mer enig.

Ha ha! Gode gamle favorittargumentet ditt? :slight_smile:
Jepp, jaevlig bitter. Derfor jeg oensker dem alt vel og haaper planene snart begynner aa levere. Typisk bitter gammal gubbe.

Enig… men i likhet med overprisingen av SB ville det ikke forundre meg om kursen paa FC fortsetter oppover et stykke neste uke. Tror det er mange som kjoeper bare fordi det gaar oppover, uten noe forhold til hva som maa til for a forsvare kursen, eller sannsynlighet for forskjellige scenarier.

Tror dere undervurderer folk :slight_smile: Gaming er noe mange småsparere kan bedre enn de store. Om de har psykologien til å følge det de kan er en annen historie :stuck_out_tongue: Men hittil ser det ut til at dette bare blir bedre og bedre, vi har vel allerede brutt de fleste motstandene vi trodde skulle komme til å stoppe kursutviklingen. Nå står bare 3kr igjen før vi kan gå virkelig høyt. Får håpe på noe som i PCIB da det ikke var flere salgsordre igjen på et tidspunkt hehe.

1 Like

Før det foreligger noe negativt så vil kursen fortsette, spesielt mtp triggerne fremover.

På generelt grunnlag så må du jo se på hva hvert enkelt spill koster å utvikle for hva de må selge for å gå i 0 -> og så tjene kroner etter dette. SB gjorde det rått bra med DbD, det vitner om forståelse om hva spilleren ønsker, eller skape behovet. Samme med Payday. Det hjelper lite å ha mange bein hvis lasten er for stor til å bære

Ja, hva kan jeg hjelpe deg med Hakon?:))