Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Tror sommersalget blir bra, men det har vært hypet på HO forumet en stund nå(måneder) et forespeilet salg på 600 000 eksemplarer på summer sale alene. Noe som fremstår som svært optimistisk for meg. Så et ‘bra’ salg kan bli fremsatt som svakt for noen aksjonærer?
Tenker kursutviklingen i forhold til salget kan være spesiell som det meste med Funcom. Er vel også forventet en ‘slapp’ periode på børs og i Funcom når sommer salget er over, og frem til hype av xbox begynner. Så rundt regnet 9586970 % av askjonærerene i Funcom har planlagt å trade litt da :grimacing:

1 Like

Det er bare en person på HO som sier dette. De fleste forventer vel 100-150 k ish
Da kan man vel sikkert hevde att dette heller ikke er kursdrivende viss alle forventer dette, å får det. Men vil vel bare være ett spørsmål om tid før det fundamentale vil ta over for bare lanseringshype
Edit: har 150-175k til nå som skal inn i Fun i løpet av neste uke.

2 Likes

100bagger?

Jess han ja

jeg må le!

Når skal Bagger innse at han skader både selskapet og kursen?

Tja, jeg vil i såfall råde folk til å aldri tro at man kjøper på bunn. Bedre å anta at man ikke kjøper på bunn og så kjøpe litt og litt.

7 Likes

Snitte ned er ofte uglesett fordi man skal “ri vinnere” og “kutte tapene”, men det fungerer ikke slik, aksjekursen går ikke i en rett linje, men svinger, noen svinger oppover og andre svinger nedover eller bortover, men ofte bedre å kjøpe litt og litt nedover eller bortover en bunn (men man kjøper så klart når man tror bunnen er der/ er nær, men det er vanskelig å time). Primærtrenden til Funcom er stigende, men aksjen har falt fra 5.83 til 2.30.

9 Likes

Vi har ganske bra oversikt på Funcom, og det er takket være mye flinke folk. Det fundamentale faller på plass, selv om det foreløpig ikke funker på kursen. Jeg tror vi må ha flere suksesser, neste er SWL. Failer denne, så får skeptikerne rett. Den negative historien tynger.

Dette blir som en narkoman som har vært nykter som sprekker en gang, en gang en narkis, alltid en narkis.

Funcom må vise fremover på flere titler at de funker og strategien funker. Kanskje ett feiltrinn å satse på en gammel hest? Kanskje ett smart valg, det gjenstår å se.

Med god salg i juni og pluss i q2 er mye gjort. Da kommer de store triggere ut året og inn i 2018. Den største og tryggeste er kanskje nytt spill fra USA, pre-launch har Funcom tilgode å faile, selv med elendig økonomisk forutsetning i forkant. Nå vil de ha mer penger enn på lenge med mindre alt går galt, det tviler jeg på. Derfor velger jeg å snitte ned så lenge jeg kan, hvis markedet ikke kan sette en høyere pris på det fundamentale bokstavelig talt, kan jeg alltids støtte meg på neste hype.

3 Likes

Hvis du tenker på SWL, så er vel det den siste delen av den gamle strategien?

Ja, tenker vel kanskje de skulle lagt den ballen død, men det var vel før de visste utfallet av CE?

2 Likes

Jepp, den beslutningen ble nok tatt lengde før første februar. Tipper det var det som skulle ha holdt den flytende mens de gjorde ferdig CE til konsoll og full release.

1 Like

La oss håpe de gjør det bra. CE er jo en slags reinkarnasjon av AoC :wink:

1 Like

I Funcom ville jeg sittet og ventet. Dumt å selge for å selge når kursen går nedover og man har en klar forventning til videre utvikling. Er bare å vente selv om kursen potensielt kan slå ned et sted mellom 1 og 2 kr på kort sikt, uten at det er noen garanti for at dagens kurs ikke er bunnen. Målet var vel ikke å vente flere måneder for så å selge 1 mnd før det blir spennende i aksjen? :slight_smile:

2 Likes

Pga jeg dobbla lånet på huset nylig for å tjene inn ett annet tap jeg hadde i en aksje…og nylig mista man konsulent jobben i Nordsjøen…er ett forferdelig surr akkurat nå men satse på at alt løser seg som den nordlendingen man er Hehe

1 Like

Huff, håper alt ordner seg for deg da! Har du tid å sitte i Funcom til Xbox i høst, eller enda bedre mot release, vil du kunne tjene gode penger da hvertfall :slight_smile: Hva er snittet ditt?

2 Likes

4.85 :slight_smile: 8 tegn

Ok, da er nok tålmodighet nøkkelen. Ikke godt å si hvor mye den kan gå opp ifm Xbox, men det kan bli litt av et rally! :slight_smile:

2 Likes

Hvis / når markedet skjønner at Funcom har cash på bok og mer enn nok til å vokse inn i fremtiden innenfor trygge(re) rammer, så vil dette ende godt. Ved prelansering av neste store tittel en gang rundt Q1/Q2 2018, kan kursen fint stå i 10+, og den er minst 5+. Som du sikkert vet, så snitter jeg 4,13 selv.

2 Likes

Vi må ikke glemme Orion og Investech og litt annet småsnacks her. Er ikke sånn at siden det ikke skjedde på 2 mnd så er det avlyst. Funcom kan gå hardt og brutalt uten forvarsel.

Riktig. Selv ikke krystallkula til Snåsakælln kan spå når Funcom stikker :slight_smile: