Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Er dette robothandel? Regner med at de handler uten kurtasje? :stuck_out_tongue:

Meglerene betaler vel Oslo Børs gebyrer for å kunne handle på Oslo børs som oss andre, men jeg tror de betaler et fast beløp per måned i tillegg.

Mener å huske at det kom inn et spørsmål angående noe skattegreier. helt ærlig så skjønte jeg ikke helst spørsmålet, noen som kan oversette her?
Det kunne ikke Rui svare på, men måtte snakke med CFO om dette og komme med en tilbakemelding. Tror dere at det kommer noen tilbakemelding eller var det bare jatting? Hvis det kommer tilbakemelding, i hvilken form kommer tilbakemeldingen?

Den her har eg planar om å lese igjennom ein gang:

Skal kursen under 2.20 flere ganger i år?

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Bra da de som svarer nei skal kjøpe

De som svarer nei er vel ganske fullastet?

6 Likes

mitt skip er lastet så mye at black pearl hadde blitt redd

5 Likes

stemmer forsåvidt, men jøsses. No må dei som ville ut etter Q1 ha komme seg ut, på tide å begynne å plassere seg det uungåelige, oppgang.

1 Like

I følge @Nocturne skulle bunnen være på 2.20

Er ikkje så lenge sidan vi trudde 3.20 var bunnen heller >_<

2 Likes

Ja, jeg er likevel fornøyd med å få presset snittet under 3 kroner, må være åpen for at man tar feil (mange ganger)

3 Likes

Er kanskje ekstra lett å ta feil i kursen, når mange av oss har tankar om at Funcom fundamentalt sett bør koste såpass mykje meir enn den gjer. Når kjøp av 20 mill aksjer på 2,84 sender oss nedover, og mange ting generelt henger mindre enn 100% på greip.

3 Likes

Problemet er vel at de som har troa på bakgrunn av funcom sin prestasjon til nå er lastet nær fullt. Kombinert med trading som presser kurs og mange som er blitt nervøse og vil ut i 0 eller liten profitt. Kombinert gjør dette oppgangen vanskelig. Men hvis funcom presterer i sommersalg og swl ikke er totalt flopp kan mange nye få øynene opp og da blir det morro :slight_smile:

2 Likes

Morsomt resultat*. Rekylen kommer til å bli steinhard når den kommer. Spørsmålet blir bare fra hvilket nivå. :stuck_out_tongue:

*62 stemmer, 60% for at kursen skulle under 2,20 igjen i år, 40% nei.

2 Likes

Jeg stemte for at kursen skulle under 2,20 i et forsøk på omvent psykologi. Har håpet og svart at jeg tror på oppgang tidligere. Da har det gått rett ned. Så får vi se om det hjelper :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Den har vært under det intradag da @holmes :slight_smile: Men ja, jeg tror ikke vi skal så veldig mye lenger ned. For meg ser det ut som en tydelig bunnformasjon her, og jeg ville begynt å kjøre @holmes mode med små kjøp med inngang på 2.20 ish. Ville uansett vært et nydelig sted å snitte opp / ned fra. HVIS proppen skulle ryke så ville jeg kjøpt utelukkende på lav mcap (ned mot 550-500 mnok).

1 Like

Om mann må snitte opp fra 2,2 så har mann sittet fra før lansering . Ikke mange som ikke har tatt gevinst allerede eller ?

Mente at hvis man begynner å kjøpe nå så kan man snitte opp fra 2.20ish liksom.
Om aksjen plutselig skulle ta av mot summer sale eller noe. Jeg er ikke inne vet du :slight_smile:

Eg tok igrunn ikkje så mykje gevinst. Fulgte ikkje særlig godt med på kursen 6-7-8. februar pga jobb, og såg igrunn ikkje føre meg at fallet skulle bli så voldsomt. Altså, her har eg meir penger enn eg nokon gang har hatt, skal eg bry meg om eit lite kursfall?
Stopploss, stopwin? Meh. Naivt? Ja.
Frå Q4 og ned såg eg føre meg at vi skulle snu oppover igjen.

“Vi har så mykje penger at vi vil polere xbox for å tene meir” Sa Funcom
"Bull" tenkte eg.
Idiot” tente oxford.

Når @Evilfreud snakka om ørkenvandring, så tenkte eg stille for meg sjølv "Det skal vi no sjå på"

Jaja, er eg fornøgd, for eg trur på selskapet i Minst 1,5 år :slight_smile:

12 Likes