Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Point taken :wink:

Jeg har de to billigste

8 Likes

Jeg har de 4 billigste + de 2 dyreste :laughing:

5 Likes

Star Vault og Stillfront?

Billigste på rullende 12 måneder P/E (Funcom og Stillfront)

1 Like

Den P/E-en for Funcom kommer til å bli drøy hvis ikke kursen dobler seg snart.

Har de to billigste og den nest dyreste. Jeg ser på Starbreeze som et firma tungt i investeringsfasen nå. Etter den siste tids oppgang i Starbreeze og nedgang i Funcom vurderer jeg faktisk å selge Star for å kjøpe Fun. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Alt for tidlig å selge Star! Dbd konsoll, DutM, Antisphere, RAID mm “rett rundt hjørnet”

1 Like

Må jo være ett yndet sted for shortere å lese alt dette Hehe. De får jo strategier på ett sølvfat :wink:

Sommer salget begynner vel ikke før om 1 mnd. og er ferdig 5.juli så hvis du har tro på stor salg og ja hvis Funcom kommer ut med tall.Jeg har tro på Funcom men er ikke inne nå. Har gitt meg mange 100%, og den er jo ganske enkel å følge da det som regel er det samme mønster som før i aksjen fordi finansverdenen titter enda på gamle synder og har tydelig ikke fått med seg at Funcom har redusert kostnadene mye og har en annen salgs modell. 53 mill. i Q1 resultat ser heller ikke ut til å virke.
Funcom gikk ut i Q4 rapporten å sa at dette var en suksess og at de hadde solgt mer en de hadde regnet med for hele 2017 og enda har vi 6 mnd. igjen med sommer salg ,xbox EA lansering og vi har Jul.
Tom “dum som et juletre” i Nordnet var i Hegnar for ikke så lenge siden å sa at spillet er en flopp. Det sier vel alt om han men også hvor lite finansbransjen i Norge vet om spill. Hvertfall ingenting når en har suksess hvertfall.
Så en får vel kjøpe på forventninger enda å selge før tall kommer for det vil nok ta en stund før husene i Norge klarer å forstå dette, de evner nok ikke å forstå.

Good Luck

3 Likes

Hehe. Håper enda ikke det :slight_smile:

1 Like

Har fuckings Hauglund sagt at spillet er en flopp?

Ikke direkte men utifra ordlyden så virka det nesten slik. Han som haussa aksjen som fy når den sto i over 5.
Han og nordnet og piratos er nok endel av shorter ligaen

Han hause, så fremstod han som selvsikker og bombastisk på at selvsagt ville jo kursen falle i en tulleaksje etter at den falt.

2 Likes

Hva tenker dere om dette, sakset fra HO:

FUNCOM har alle muligheter nå, veien de neste 12 mnd ligger der åpen og nedsiden er borte vekk. Blir det OBX notering som noen påstår (melding om dette kommer 1 uke i Juni) så må index fond alene kjøpe aksjer for ca 60-70 mill kr i FUNCOM. med dagens marketcap snakker vi da om ca 10% av aksjene.

Så jeg tror det aldri har vært en bedre tid å kjøpe FUNCOM aksjer på om man klarer å tenke på annet enn 1 øre opp og ned trading. Det er andre tider nå, marketcap er lavere og andelen indexfond som tracker OBX er mange mange ganger større. Derfor vil det merkes enormt på et lite selskap som FUNCOM denne gang.

Det er faktisk det største argumentet mot en OBX notering ( FUNCOM er 16 mest omsatte aksje så om normale regler følges kommer de inn) det at selskapet har så lav marketcap kan gjøre at OSE velger et annet selskap enn Funcom.

Ja OSE kan velge å gjøre en prioritering som utelukker FUNCOM. Jeg snakker med flere meglerhus og analytikere og der er de uenig om hva som skjer. Noen er 100% sikker på at FUNCOM kommer inn mens andre er skeptisk grunnet selskapets lave marketcap til å være på en stor selskaps liste som OBX skal være. Men resultatene til FUNCOM i 1 q vil være en fordel for en eventuell notering det er alle enig om. Svaret kommer nok innen 1 drøy ukes tid

Vet at OBX notering hadde lite å si forrige gang. Men hvis det er noe i at det er annerledes nå…?

1 Like

Eg tenkjer at eg får feriepengar i Juni, og at eg veit kvar dei skal, uavhengig av OBX :stuck_out_tongue:

7 Likes

glemte å legge til at man stort sett alltid vil ha noen som finner ut tidligere enn andre hvilke endringer det blir på listene så regner med vi merker det fort om det kommer index kjøpere eller først frontrunnere inn i aksjen

Hvis det er noe i dette, er det jo svært interessant.

Fint hvis noen med mer peiling, som @holmes kunne kommentert argumentasjonen :blush:

2 Likes

Jepp! De skal til kaffi!! :coffee:

6 Likes

OSEBX er vel mer aktuelt i første omgang?

Håpar kaffiprosjektet er fullfinansiert i Juni :wink:

5 Likes

Er Bagger fremme med kalkulatoren igjen?

4 Likes