Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Tror dere Funcom vil vurdere CE over på Nintendo Switch?

1 Like

bare for gøy, Hva tror dere er start og sluttkurs i morgen?

3,05 og sluttkurs 3,37

2 Likes

Bør vel ha 20% opp? Ca 3.60 slutt :wink:

2 Likes

3,12 og 3,07

2 Likes

Om den bryter 3kr ser jeg for meg 4kr før neste stream på fredag.

2 Likes

Den kommer til å bryte 3 kr men om den etablerer seg her ila. uken skal jeg ikke være skråsikker på. Mitt tips er close 3.08.

(På tirsdag close 2.90 :smile: )

1 Like

Tror vi åpner på 2,98 og close på 3,14. Blir to spennende uker nå. Hva kommer Funcom med av markedsføring. Kommer de med Q4 før EA eller hva tror dere?

Q4 datoen er satt og den er en måned etter EA

Vet ikke om noen har linket denne enda, men denne videoen gir et raskt overblikk over siste bloggpost fra Funcom. Den har vel de fleste av oss lest nå, men det som er spennende er at han som har sluppet denne videoen er serveransvarlig for en gjeng med youtubere som er veldig store innen survival-sjangeren. De har laget videoer i ARK helt siden launch og har rundt 2,5mill subscribers til sammen. https://www.youtube.com/watch?v=c2_Nez0SH3s

2 Likes

Hehe jeg tenkte også at den ville gå ned, det har jeg tenkt hele tiden fram til midt i forige uke, men så kommer det fler og fler nyheter som drar kursen opp. I de siste dagene har spillet nådd en god del av de youtuberne jeg ser på som mest viktige for å generere salg, noe som er enda en god nyhet som kommer når de begynner å lage videoer om spillet. :slight_smile: Må si jeg har revurdert caset ganske kraftig de siste ukene, og jeg kan ikke si noe annet enn at jeg tror Funcom vil øke sin reele markedsverdi ganske kraftig med Conan Exiles. Gleder meg til at Hegnar Online endelig skriver noe positivt om Funcom, men vi må nok vente til gode salgstall er på bordet før det skjer. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Investtech i dag:

Funcom (FUNCOM) utviklet seg positivt og steg 19.84% til en sluttnotering på 2.96 kroner. Aksjen har ikke sluttet på en høyere kurs siden november 2014. Aksjen har med dette steget ti av de siste 11 dagene og den siste måneden har aksjen steget hele 81.60%. Teknisk ser det også bra ut. Aksjen er trendmessig positiv på mellomlang sikt, har brutt opp gjennom motstanden ved ca 2.76 kroner og en videre oppgang indikeres.

1 Like

Jeg mener ikke den vil gå ned på lengre sikt, jeg har også begynt å få trua på at Funcom faktisk kan klare brasene denne gangen. Break even, hvis man skal tro div. skribenter, er såpass lav at det vil være et under om de selger mindre enn f.eks RoK.

Men det vil bli litt nedgang denne uken, bare rent teknisk ser jeg ikke for meg hvordan denne bare skal fortsette mot 4 kr uten stopp… :slight_smile:

1 Like

interessant, en gammel kjenning er tilbake:

3 Likes

Som eg nevnte for kort tid tilbake, er fort p trade seg bort på solid oppgang, er vel sikkert noen her som sikret litt tidlig ?

Sikret kun litt, sitter med over 80% av max beholdning (samme som jeg gjorde i NANO).

Solgte alt på fredag og venter på billigere inngang. Får se hvor lenge man må vente denne gangen da :stuck_out_tongue:

2 Likes

Jeg vet den er satt men om jeg ikke husker feil så slapp de vel Q4 tallene for 2015 dagen etter at de kom med nyheten om lansering av CE i slutten av jan. 2016? Bare derfor jeg lurer litt. Høy omsetning i dag.

3 mest omsatte aksje så langt i dag:) Ganske ulikt Funcom. Nå var vi hatt en dobbling av kursen på veldig kort tid å Hegnar nevner den knappt om vi ser bort fra rettssaken.

2 Likes

Solgte det jeg kjøpte tilbake på fredag etter å ha bommet på salget tidligere på dagen, fikk reddet inn litt på det igjen i dag, gikk ut med dette på 3.24. Nå skal jeg ha 20k aksjer over release, passer min økomomi bra om dagen :slight_smile: