Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

HA HA

2 Likes

Vanlig praksis. Algoene herjer iblant så mye at Nordnet / Netfonds ikke henger med.

1 Like

Så de i London for 2 uker siden. Gled deg :wink:

2 Likes

Tipper Funcom kommer med en PW i løpet av noen uker ang SWL. Selv om det er meldt i Q1 at spillet kan øke inntektene betydelig.

1 Like

Det hadde vært noe :heart_eyes:

Q2 blir uansett dårlig, men Q3 kan bli bra, SWL blir nok ikke det avgjørende, men xbox tidlig lanseringen og hvordan pc spillet selger på steam med mer innhold.

Ikke sikkert det blir så dårlig, kan være mye av salget i q1 kan ha blitt bokført i q2. Kan fort ha kommet inntektet fra RTG å dreamfall også…
Som det ble sagt på CC til q1 var det også mange engangsutgiter i forbindelse med lanseringen av CE.

Jeg tror q2 kan bli ganske greit.

Det er veldig lite av Q1 salget som som har skvulpet over i Q2, dessuten har TSW trolig fått inn mye mindre inntekter enn vanlig

2 Likes

@Larsen

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=430720

Var dette meldingen du ventet på? :joy:

5 Likes

Jeg tipper det er rundt 110k salg av CE som er i Q2. Avslutningen på Q1 er sterkere enn avslutningen på Q2. Det blå området er det som jeg antar delvis blir ført i Q1/Q2, det blå blir er bare Q2, mens det oransje er Q2/Q3. Chartet er knappet fra @koe


Med rabatter osv, så kanskje 1,2 - 1,6 MUSD i inntekter hvis man trekker fra steam, skatt, unreal, Conan ip, osv.

10 Likes

Köpte the park till ps4 idag, får ju bidra där man kan :wink:

4 Likes

Dagens handel: Vel, da har SKBN og Barclays hengt rundt halsen på kursen og latt PAS mumse i seg 700k pluss aksjer. Disse kommer vel som dump på best ved eventuelle news / moment neste uke. Kjedelig slutt på FUN-uken.

1 Like

Hadde vært kjekt å sett noe empiri på hvor lurt det hadde vært å kjøpe funcom i slutthandelen på mandagen og selge i åpning på fredagen. Eller åpning på torsdagen. Etter mitt skjønn må tirsdag og onsdag være de dagene med størst kursoppgang siste året under ett.

1 Like

Rent fra hofta tror jeg å kjøpe i sluttauksjon fredager, og selge midt i uken ville ha lyktes bra i Funcom. Fredager er ofte de rødeste.

2 Likes

Dev stream live nå : https://www.twitch.tv/funcom

4 Likes

@pdx Gratis reklame der altså på kveldens dev stream :smiley: :smiley: :smiley: Gratulerer!

35 Likes

Kan jeg få gratis insider et års tid for å trigge den, @pdx? :joy:

11 Likes

Morsomt! Du skal få en time gratis @h3nk1! :smile::gift::joy::tada::clap:

14 Likes

Tekinvestor - Hvor man vet mer om Funcom enn selskapet selv!

9 Likes

Breaking news! Joel vil ha på rosa truser i dag!

4 Likes