Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Paddy, jeg har fulgt med i går ja. Mulig jeg gikk glipp av noe, men det jeg så var at Morti stilte helt greie, kritiske spørsmål om mulighetene framover, kunne virke som han ville ha synspunkter som han likte nok til å kjøpe seg inn igjen, sånn virket det på meg. Men noen av dere som er i Funcom virker litt for “halleluja” og ukritisk til tider, og tar ikke kritikk så godt virker det som. Det gjelder langt fra alle selvsagt, og jeg er muligens likedan når det gjelder Nano, selv om jeg prøver å være objektiv.
Ikke så lett hele tiden da, når flere av oss er tungt investert i de forskjellige selskapene. Da bør kritiske spørsmål og synspunkter tas godt i mot, så lenge det ikke blir usaklig bajsing ala HO.

4 Likes

Vi er mange som er forelska, men noen tåler ikke konstruktiv kritikk av sin nye kjærlighet like godt? Selv om det skulle vise seg å bli en forferdelig eks å ha med å gjøre :stuck_out_tongue: Nå tror jeg Funcom er konematerial, men setter like stor pris på negative innlegg. Og å henge ut folk pga kurs de stemmer på gjør at vi enten må ha anonyme stemmer eller så vil det bli en avstemning uten mening da de uten helt troa ikke gidder bryet som følger med å stemme.
Og merk, man kan ha troa på funcom og fortsatt stemme lav kurs :slight_smile:

3 Likes

Nei du er alt for positiv :grin::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Kan du da gi en grunn til at du tror på en latterlig kurs som 2,5 den 16 aug? Du mister jo helt troverdighet

1 Like

Bare vent litt så skal jeg endre min stemme til 6 kroner og få troverdigheten min tilbake først.

10 Likes

Når du stikker hodet frem så må du jo forvente litt pes. Hva er grunnlaget for å tro at vi kun har kurs 2,5 den 16 aug?
Jeg hadde og trodd 2,5 hvis ingenting skjedde men har vi en prelease av CE på Xbox og biome. Det må jo trigge noen kraftige kjøp i forkant

@evilfreud i følge overiskten så er snittet på forumet på rett rundt 3 kr. Så de fleste har vel tapt penger.

Kommer ann på hva de kjøpte og solgte for første gang. Men de som har sittet stille har vel tapt penger ja.

Jeg ønsker ikke å inngå i noen debatt om kursen. Den ender dårlig for meg. Selv om jeg skulle ha rett. Du får spør noen av de 40 andre som stemte og be dem om å rettferdiggjøre sine valg også.

3 Likes

Uten CE på xbox og ny biome i august hadde vi sannsynligvis vært en del lavere enn 2.5…

1 Like

Som nykommer på dette forumet prøver jeg å lære meg hva som er rett og galt og hvordan forholde seg til andre skribenter. Nå i morges lurer jeg på hva noen dager betyr da Morti i går skrev dette : Men nå får dere klare dere selv noen dager. SNX!

Er noen dager det samme som noen timer eller ikke borte i det hele tatt eller er noen dager bare noen dager når det passer seg slik. Viktig som nykommer å lære seg spillereglene så man ikke roter opp i etablerte systemer.

1 Like

Hehe! Når jeg går lei så sier jeg at jeg stikker av som en sint andunge. Så kommer jeg tilbake når jeg kjenner lukten av nykokt sognekaffi.

9 Likes

Tror ikke du skal ta dette så personlig, @Morti
Det er en naturlig forsvarsmekanisme å forsvare sine investeringer med nebb og klør når noen taler de i mot.
Keep smiling and keep posting :slight_smile:

6 Likes

Morti, hva andre spør av salg får de stå for. Jeg mener de bør klare mellom 1.3-1.7 m solgte i år. Nå har de ca 600k, jeg tror PC får en boost rundt ny biome i august som følge av innhold, og med forbehold om økt markedsføring. Dvs at ut året så mener jeg 300k på pc er oppnåelig og da sitter vi igjen med 400k på xbox.

Vi har ikke sett de store oppdateringer i spillet til nå, mest småtteri og optimalisering. Vi får biome, utvidet thrall, klatring nå, purge, mounts mm, som jeg tror vil bidra til økt salg. Mot jul blir fokus rettet mot full launch og da har vi kok fått info om nytt storspill fra USA. Føler ikke jeg er haussete, men tror at med salgstall over at kursen kan stige da de vil bevise at de kan tjene penger fremover.

Ifht min latter vedrørende ditt kursmål så var det egentlig en videreformidling av DIN latter mot spørsmål om de kan melde at SWL kan bli profitabelt fra de startet utvikling av SWL, ikke for TSW som du lo av.

Vi lar den ligge med det, jeg takler noen tøffe diskusjoner, og jeg vet vi blir bedre av det. Jeg setter pris på dine innlegg og jeg skal gå så langt som å si at jeg er glad i både forumet og gjengen som bidrar, det inkluderer deg!

Edit: Jeg liker spillet og hvor det er på vei, jeg mistenker at spillet kan være en “late developer”, og at alle negative poster på stream kan få en annen tone når de ser de får en ekspansjon gratis som tradisjonelt andre tar betalt for

2 Likes

Jeg tror som forrige gang at det er streamerne som sitter med nøkkelen til hvor bra salget blir denne sommer-runden av CE. Har de lyst på en ny tur til CE? Ny biome + xbox er spennende nok og de husker nok hvor bra seertall de fikk ved release av CE, så det kan friste en del streamere.

I tillegg har spillet fått masse bugfix og endringer og forhåpentligvis climbing til den tid og det kan være interessant for streamere og andre og ta en ny runde i CE og sjekke ut alt nytt innhold og fixer.

8 Likes

Joel sa forresten at han skulle peøve å få til neste stream fra xbox!

5 Likes

Sommeren pleier å være en svak periode men nå er det ikke lenge til august. Kan det tenkes at vi får et svakt press på kursen gjennom juli basert på forventninger om oppgang i august? Tenk hvis Funcom treffer like bra i august som i februar. De klarte å få massiv omtale og det kan skje igjen. De har nå vist at de kan når det gjelder.

Tenker også litt på pris, er de villige å kjøre litt utvidet rabatt nå eller har de is i magen nå da de har bra med cash slik at de prøver å hanke inn flere ved full launch til høyere pris ?

Spillet bør på salg på PC i denne perioden, med rabatt minst like god som sommersalget.

2 Likes

Så, da er det 1mnd til vi får se hvor stort SWL faktisk er. Disse grafene kan være noe å følge med på intill videre: https://trends.google.com/trends/explore?date=today%201-m&q=secret%20world%20legends,conan%20exiles,%2Fm%2F08ysgh,%2Fm%2F013c9xk7

Ser ut til at interessen rundt både CE og SWL har tatt seg opp ganske kraftig de siste 2 ukene

2 Likes