Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Det ser ut som vi nådde kursmålet til @Morti idag… :blush::+1:

Hovmod kan stå for fall.

6 Likes

Av og til er det best å drikke kaffe og la forum være forum. Det er min erfaring når det blåser som verst.

2 Likes

Farlig å si mot de mest positive ser det ut som :joy:

2 Likes

Ikke alltid, Ser jo Nano nå :wink:

Brant godt når jeg sa vi skulle ned på 60… og anbefalte folk å ta gevinst.

Men vi lærer jo alle hele tiden.

4 Likes

Ja jeg nevnte for ordens skyld meg selv og Nano i denne sammenhengen tidligere :sweat_smile:

1 Like

Jeg mener uansett at det er sundt at vi er uenige. Så lenge vi ikke går på personen. Og det Håper jeg @Morti også ser! :=)

2 Likes

Jeg ser jo det best av alle. Når har du sett meg gå til angrep på de som er negative fordi de nettopp har solgt? Det er jo omtrent verdens mest naturlige ting. Og jeg går ikke til angrep på de som er positive heller. Men å svare på spørreundersøkelser med åpne svar gjør du på eget ansvar!

4 Likes

9 kr faktisk, er lov å drømme :smiley:

1 Like

Jeg prøver å tenke mere på “Hva skal til”, enn prøve å gjette hvor kursen går.

F.eks kurs 9 i aug, fint tall det, men hva skal til, hvor sannsynlig er det?

Berre for å skyte det inn i diskusjonen - artig å lese kursmåla til folk her på forumet i November / desember / januar også… Psykologien vs fundamentale er spennande i den aksjen her, i tillegg til ulike tidsperspektiv på investeringane til folk = vanskelig å diskutere på eit forum.

Det fantes nok av folk som meinte at det var lurt å selge over 1.80, toppen nådd på 2,10 etc… Men så kom hype-toget og folk som solgte på 3.20 vurderte å handle på 5.80…

Eg er av oppfatting at aksjen bør prisast ein god del høgare enn den er i dag, og sitter på bakgrunn av det. Eg reknar med at markedet voknar til liv i løpet av månaden, og at vi ser ein fin kurstopp ein stad mellom 10. - 24. August. Også når Funcom oppdaterar markedet på SWL, for det er inntekter eg forventar varer (til ein viss grad) over fleire år. Eg kjem til å ta litt gevinst på vegen opp, men har ikkje hastverk med å “Komme meg ut”, for eg trur Funcom gjer det skarpt dei neste 12 mnd.

12 Likes

Det er dette som ofte gjør diskusjoner vanskelige: Er man en trader eller en investor eller en hybrid av disse to? Er man enten den ene eller den andre har man fort helt forskjellige strategier hvis kursen rører seg litt opp eller ned.

2 Likes

Absolutt, og det er nok det som gjer diskusjonen turbulent.
Nettopp fordi at viss ein ser på Funcom med Investorbriller, så har ting peika oppover ei stund no, men i denne aksjen må ein utvikle eit godt par med traderbriller også. Synd for mange at ein ikkje var klar over det i Februar. Eg hadde gjordt det mykje skarpare med mi desember investering om eg hadde kjendt aksjen betre…

Så når ein kar med traderbriller seier: Ned ned ned i Juli, utan å vise til sin strategi, etc, fyrer “investor” gjengen på alle pluggar. Og sånn går nu dagan.

8 Likes

Trodde hegnar.no omtalte Funcom i dagens status på OSE da jeg leste overskriften i avsnittet, men der tok jeg feil.

4 Likes

hehehee, Tulleaksje er vel hegnar sin offisielle tittel på Funcom aksjen.

HAH! er den under 70 kr! ? ?

Unnskyld til de som gikk på en smell der…

men jaja…

Ja det er den, som jeg sa til @hakon før idag. Jeg synes faktisk synd på Nano gutta. Fordi ingen hadde sett fallet komme så fort ( inkludert megselv).

ADVARSEL: Denne linken er utrolig bra. Mye om norsk spillmarked.

http://www.pressfire.no/mobile/page/12126

7 Likes

Kommer Funcom med nån uppdatering i dagarna tror ni? Kanske status på SWL innan det blir tillgängligt på Steam?

Jeg mener å ha hørt på siste stream at release-planen videre for SWL skal komme denne uka. Det er en plan som nok vil inneholde f.eks. når Tokyo kommer, når nytt playfield kommer (Congo?) etc. SWL/TSW har allerede fått et nytt liv og enda har ikke spillet blitt releaset på steam så jeg er optimist. En ok f2p-økonomi-modell og så er mye gjort tror jeg.

1 Like