Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Spännande, då är det bara att vänta & se! :slight_smile:

Och lasta lite till aktier :slight_smile: med det priset.

1 Like

Eg hadde håpa på ei oppdatering no på Mandag, den kom ikkje.
Før eller seinare kjem det ei melding, og då vil eg være med på skuta :slight_smile:

2 Likes

Autospring addon for SWL har snart 2000 downloads på 2 uker.
https://mods.curse.com/tsw-mods/tsw/270624-swl-autosprint#t1:description

Autosprint for TSW fra 2015 har 6.6k downloads på 2 år.
https://mods.curse.com/tsw-mods/tsw/autosprint

Bull! :rocket: :wink:

10 Likes

Endå eit bullsignal, den har eg ikkje tenkt på å sjekke eingang. Godt jobba @Janno

Utifra det jeg tror har vi mellom 100.000 og 200.000 som har lastet ned og spilt SWL-Head Start allerede. Slik jeg ser det er Funcom nå i en veldig god posisjon hvor både Oslo og NC studioene ser ut til å være lønnsomme. Tipper vi får enda mer hype rundt Steam-launch, og da også tall ut til markedet. Slik SWL markedsføres nå vil det ta lang tid før “alle” vet at spillet er ute med head start utenfor steam, og dermed får vi ikke en brutal spike opp i oppmerksomhet før det faller av. Folk trenger tid for å bli hekta på et spill som SWL som er laget for å kunne spilles i veldig lang tid, og derfor tror jeg dette er bedre en et stort event hvor all hypen sentreres. Forrøvrig er det derimot en god strategi for spill som CE hvor spillsalget er hele inntekten.

3 Likes

Det man bør ta med i beregningen rundt forventet inntekt fra SWL er at SWL sin betalingsløsning er “shifty”. Mye problemer, og mange velger å ikke bruke penger når de ser at Paypal ikke er en mulighet. Et annet problem er at folk ikke mener de får nok igjen for å bruke penger. Dette fra diverse forum. Men det skal sies at folk flest virker fornøyd med selve spillet, og på sikt kan de gjøre både betalingsløsningen og produktet mer lukrativt.

Usikker på om man kan betale gjennom Steam når den tid kommer…

Såvidt jeg forstod så bruker de hipay som betalingsløsning? Og de har støtte for PayPal, så i teorien bør det være en enkel sak. Likevel skal det sies at PayPal er vesentlig dyrerere en andre betalingsløsninger. Vil derimot si at det ikke nødvendigvis er et stort problem dersom det gjør at flere vil gjøre ingame purchases.

Må også huske på at 90% av spillerbasen ikke skriver på forumer, og at av de resterende 10% vil du aldri lese postene til 9/10 uansett hvor mye du leter. Så det man leser på forumer blir stikkprøver av personer som har fått lyst til å skrive om noe av en eller annen grunn man ofte ikke vet. Det jeg ville sett på er trenden i reviews på Steam og nyheter som slippes fra større aktører.

3 Likes

Breaking news! Ryktene sier at det blir edru beerpong på fredag og taperen må rydde ut siste rest og vaske kontorer og toaletter i forbindelse med flyttingen.

1 Like

Oioooi! Enda et rykte føyk inn her nå. To ansatte skal visstnok ha vært modeller for den minste og største utgaven i endovment slider. Hvem det er, er foreløpig ukjent!

2 Likes

eg syns alle var små eg

3 Likes

De kom opp til Alta og skulle lage avstøpning av min beryktede kongekobra, men de ble redd og føyk sørover så fort at de ikke lagde spor i sneen en gang! :joy:

2 Likes

For en gjeng ass, noen må ta hinkoken fra @Hakon

2 Likes

Med dagens melding om SWL tror jeg det er lurt å være inne i slutten av juli. August kan bli en måned med stor oppgang med både SWL og oppgradert CE på Steam og CE på Xbox. Juli måned med optimisme det er noe nytt i Funcom. Interessant info på innsiderdelen for de som kan lese der.

6 Likes

Tror en del var fornøyd med den nye oppdateringen.

"Patron Highlights

Patrons will now receive 1 bonus AP whenever they gain an AP through XP.
Patrons will now receive 1 bonus SP whenever they gain an SP through XP.
Patrons now receive 20% more Marks of Favour from Challenges.
Teleporting no longer requires Anima Shards for Patrons.
All players can now initiate a trade with any other player as long as they are either a patron, or have reached level 15."

5 Likes

Du kom meg 3 min i forkjøpet! Mange har ventet på Paypal :ok_hand:

6 Likes

Her har du grunnen til at de kommer til å rocke, de lutter til fansen

2 Likes

Enig i at både SWL og CE vil få hype, men vil virkelig aksjen gå så mye opp pga det da? Er ikke det litt for innlysende? Hvorfor gikk ikke kursen kraftig opp når Funcom leverte tidenes beste kvartals rapport? :slight_smile:

Ved rapport hadde vel salget stagnert, funcom måtte fortsatt bevise at det ikke var ett lanseringsblaff.

1 Like