Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Tja, eg kjøpte funcom på ca 1,6 i desember. Den var vel godt over 3 veka før lunch?
Logisk? Kanskje ikkje,en eg trur vi ser liknande no.

BullForventingene før pc lunch var darlegare enn bearforventingane er til xbox no?

1 Like

Jeg er ikke helt enig med deg @lassar Jeg tror aksjen vil holde seg rundt 2.10 - 3.10 i mange år fremover. Vi vil neppe se en like stor oppgang i Funcom aksjen som vi gjorde fra 1kr til 6 kr :wink:

lolwat, troller du?

7 Likes

Forventninger og melding om salg har ført til oppgang tidligere… En 6X er vel ikke å forvente nå, det blir, la meg tenke, 15 kroner. Tror vi sier 2X for å være forsiktig.

1 Like

Jeg vet ærlig talt ikke, men tror ikke folk er like villige til å sitte like lenge med stor avkastning som tidligere.

Tror de fleste her er enige om at Larsen ikke er så god på detta greiene her, men han kan jo mene hva han vil.

5 Likes

Så aksjen vil stå i 4kr om 1 måned?

Bare gud som vet :innocent:

Bryr meg ikke at både du og Morti snakker litt pessimistisk angående funcom. Det farger bare innholdet her inne.

Men er litt interessert i hvorfor du mener folk ikke vil sitte like lenge? Er folk lei, trader de, eller er hyperallyet på Funcom blitt for allment kjent?

2 Likes

Når de melder om 20 mill fra SWL i Q3, da kan jeg love, at kursen er over 3,1 ser ikke bort fra, at kursen er høyere om 4 uker…:slight_smile:

Mvh Vandregutten.

3 Likes

Vi hadde den samme jævla diskusjonen før launch av CE, det var snakk om ikke mye over 2 i kurs bla bla bla. Tro hva dere vil. Jeg vet hva jeg tror (som sist) :grinning:

5 Likes

Det er ikke så enkelt, litt som med politikk. Med en smooth SWL, patcher som sitter bra fremover og tilsvarende oppmerksomhet på CE som før pc launch, så over 4 kroner ila august?!!!

2 Likes

Og for å toppe det har de da nær bevist at det er ett “nytt” selskap, så kursen vil om det går som vi tror kunne stabilisere seg en del høyere enn i dag :slight_smile:

1 Like

Ce skal lanseres på en plattform som har potensialet til å selge omtrent like mye som den har gjort på pc. Minner igjen att det er omlag 9 konkurrenter å velge mellom for kjøperene på pc, X-Box 1 max 2. Det må da være mye enklere å få store salgstall med så få konkurrenter. Jeg tror vi ganske raskt når 300k solgte og 450-500k før utgangen på året.
Jeg mener også att de som er mest nøkterne her, undervurderer effekten av denne komboen.
Massiv markedsføring av CE på X-Box, ny biome, PR, stunt for den nye biomen til PC( jeg er ingen gamer, men det nye landarealet tiltaler meg mye mere enn all denne sanden) ennå bedre spilloplevelse med UE4.15
Med to plattformer i EA, vil CE dukke opp i enda flere medier. Oppmerksomhet skaper mere oppmerksomhet som igjen vil gi klingene mynt i kassa til Funcom. Hvor mye, vel det gjenstår å se.
Jeg kan være med på en ting, får vi ikke en skikkelig boost i spillertall og salg med ny biome og X-Box release vel da var det vel bare griseflaks att CE solgte så mange kopier som den gjorde i starten.
Det går sikkert ann å “skylde” på att lanseringspungtet var optimalt med få storlanseringer på Steam i den gode perioden til CE. Derav mange salg av CE på Pc. Jeg velger å se det annerledes, Funkoms ledelse valgte en perfekt periode å lansere CE, utfordringen som oppsto var att CE solgte noe så inidehelsikes mange kopier att det tok alle, inklusive Funkoms ledelse på sengen.
Det var meget uheldig att det tok så lang tid å få serverkapasiteten opp på ett tilfredsstillende nivå. Den neste utfordringen for Funcom var våre kjære “venner” fra Kina…
Denne raidingen av baser er vel det som har være mest ødeleggende for CE og Funcom.
Men jeg synes att utviklingsavdelingen i Funcom har gjort en kjempejobb med å rydde dette nesten helt av veien. En annen ting som Funkom skal ha kredit for er den tette kontakten de har hatt med spillerene og att de har gjentatte ganger vist att de har lyttet til meninger og tips fra spillmiljøet :clap:
Nettopp derfor mener jeg att vi nå har ett uforløst potensiale i henhold til salg på PC, Folk velger å spille andre ting(kjøper andre spill) mens de venter på ny biome, viping av servere 15/8. Sommersalget var ikke engang ett halvhjertet forsøk fra Funkom til å få til ett bra salg. De rakk ikke det de skulle til salget, (Climbing og UE 4.15) Derfor fyller de dette oppi en kjempestor godtepose som de åpner en liten flik av når Climbing kommer ut fra testlive. Snaddere i godteposen det får vi ikke tak i før 15/8 da blir vi forhåpentligvis seende slik ut i trynet :astonished: Funcom har det ikke like travelt som oss investorer:wink: Jeg tror de vet att de sitter på en vinner( de har jo allerede overgått sitt eget håreisende mål, om 480K solgte av CE på ett år)
De har ikke engang begynt å bruke de verktøyene de har mulighet til for å buste salgene på CE, Gratis helg, ordentlige rabatter osv.
Jeg skulle kunne ønske meg flere salg av CE nå med en gang, men håper att strategien til Funcom er den riktige. Ikke gi store rabatter bare for å buste salgstall, bedre å følge den langsiktige planen. Fikse ting som er broken i spillet få opp nytt spennende innhold, større landareal og sist men ikke minst sørge for å prøve å få mest mulig penger for hver eneste solgte kopi av CE. Det er bra for oss som investorer det, det er bare en liten catch med dette, det tar noe lenger tid enn det vi skulle ønske oss:stuck_out_tongue_winking_eye:
Jeg har hatt trua , har det fremdeles. Tror ikke så mye lenger på denne såkalte dumpen som så mange snakker om att “må” komme i juli. så jeg er snart ferdiglastet med det jeg skal ha. skulle vi gli en tiøring eller to nedover bryr det meg ikke katta. Vi er langt over dagens kurser allikevel før vi når den sagnomsuste datoen 15/8.
Er jo litt morro også da, att det kan se ut til att SWL ypper og det før det er lansert på den store salgskanalen Steam
Ha en feiende flott helg og eventuelt go ferie alle sammen.

22 Likes

Bra post. Linjeskift er kjekt.

Hvor mange % av Xbox eiere har insider lastet ned? CE skal lanseres på Xbox insider nå. Ikke på xbox. Er nok en rimelig stor forskjell. Det må en ta med i beregning. Nå vet vi vel at ark er lastet ned 1 500 000 ganger der så det er vel minst så mange potensielle kunder. Er bra det da :slight_smile: Men kjøper alle CE? Nei

1 Like

Tror ikke at SWL har 45000 brukere som betaler 150kr i mnd innen Q3. Håper du kan være litt mer realistisk og ha litt fakta bak tallene her på Tekinvestor :wink:

2 Likes

Jeg tror det er relevant. Men det blir også litt som med premier league, har du lyst å se det bestiller du kanalpakkene

1 Like

Ja det hadde vært kult om noen kunne finne ut hvor mange det er

Det treng dei heller ikkje, då mange brukar penger i tillegg til Patron program. Og skal du kreve at folk har fakta bak talla så må du nesten vise til fakta sjølv, om du påstår at folk tek feil :wink:

Age of Conan unchained var vel lasta ned 300 000 gangar på ein månad, utanfor steam. 600k innan Q3 rapporten for det året.

Age of Conan Unchained blei sluppet 1. Juli 2011 og drog, såvidt som eg kan tolke, bra med penger…

Revenues in 3Q11 increased by 55 % from 2Q to 4,766 TUSD
Main source of revenue? Age of Conan…

SWL er mykje betre tilrettelagt for pengebruk, treff eit breiare publikum og kjem til å få fleire nedlastingar enn Age of Conan. I tillegg reknar eg med at SWL klarar å halde mykje betre på spelarane sine enn AoCu.

Mange faktorar som spelar inn såklart, og det blir spennande å få svar på kor mange som faktisk spelar SWL…

4 Likes

Ser linjeskiftet, bobla bare litt over.:grin:

5 Likes