Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Hvis det var en ting de burde bygget videre på i AOC så var det combatsystemet for melee.

2 Likes
6 Likes

With the F2P model of Secret World Legends we plan to continue producing new story content for years to come," he added brightly. Though at first blush it’s hard to see how this system could be more lucrative, Junior said he and his team were “incredibly happy” with how the first two weeks have gone. It’s possible that the hope here is to woo back the game’s old partisans like myself and get us to subscribe again; the point at which there’s profit to be made in selling units may have long since passed.

7 Likes

Twittres til millioner :slight_smile:

2 Likes

Funcom har gjort alt riktig. De lytter til sine spillere og de lytter til sine aksjonærer. Nå går toget så vil du være med heng på. :slight_smile:

1 Like

Det er ikke bare småaksjonærer som sitter med høy inngang,:wink:
Kom ikke de inn på 4,20ish da?
Ikke noen nyhet da, men storfisker venter også på oppgang.

https://www.afm.nl/en/professionals/registers/meldingenregisters/substantiele-deelnemingen/details?id=25643&KeyWords=Funcom

Gamers gate funcom weekend?

12 Likes

Kanskje de kjører salg på steam også :stuck_out_tongue:

Funcom nevnes også, men jeg vil ikke fremheve sitatet :wink:

http://www.pressfire.no/mobile/page/12162

3 Likes

Det kan godt jeg gjøre, det står da ikke noe kontroversielt der. Jeg er veldig enig med Galåen i mye av det han sier. Fjerning av arbeidsgiveravgift de 3 første årene for spillselskap er velkommen og vil helt klart hjelpe på. Halvering av formueskatten vil knapt være merkbart. Regjeringen må gjerne åpne for større tilskuddsmidler til spillutvikling

Hovedutfordringen for samtlige spillselskap ligger altså i å skaffe tilstrekkelig kapital til ferdigutvikling og markedsføring av sitt spill ut mot et internasjonalt marked.

Noe Funcom fikk smake da de utviklet Age of Conan og ble tvunget til å slippe et uferdig spill, noe som igjen førte til at…

Som følge av Funcoms kontraksjon etter 2008, det nye mobilmarkedet og flere spillrelaterte utdanningstilbud, har den norske spillbransjen blitt veldig fragmentert med mange små selskaper.
Flere av disse mangler gjerne et par komponenter i sitt team, i tillegg til kapital, for å kunne oppnå suksess. Når utfordringen i en bransje er at det er «mange om beinet», kan ikke den politiske løsningen kun være å tilrettelegge for enda flere om beinet.

Funcom måtte si opp mange ansatte (kontraksjon) i perioden 2008-09 “for å tilpasse seg markedet”. Dette førte naturligvis til at mange av de som måtte gå opprettet egne små selskap hvor de fleste sliter økonomisk og kampen om de få tilskuddsmidlene er sikkert kjempestor:

Det er vanskelig å ikke komme til den konklusjonen at både støtteordninger og aktører i den norske spillbransjen burde vært organisert bedre, fremfor dagens svært fragmenterte tilstand med intern konkurranse om kapital og ressurser.

10 Likes

Endelig godt og være Funcom aksjonær :+1:

6 Likes

En liten sperre på 2,85 bare. Så veien videre? :blush:

#breaking news!!!

Etter mye selvranskelse etter våren og forsommeren har nå funcom våknet til liv igjen.
Det viser seg at in grid med you promised me er en sang fra fortiden om fremtiden. Spesifikt den perioden vi har vært igjennom nå. Teksten matcher perfekt alle oss småfisker som ligger og vaker. Dette er nok grunnen til at kursen nå endelig snur og får litt fart på seg. Dette er rett og slett illuminati av værste sort!

Hele opplegget skal opp til lunsjbehandling i funcoms pølsemandag - spør sjefen hva du vil

7 Likes

31 mars er sist gang den var på disse nivåer. Fantastisk utvikling!

1 Like

Koker på det andre forumet som ikke er lov å nevne navnet på,:wink:
En del hysterisk morsomme innlegg som vitner om att noen oppdager att de kom i seneste laget til togstasjonen og ser i baken på toget ett stykke fra perrongen.
Noen hopper på, andre velger å bli stående igjen og banke hodet i veggen på stasjonsbygningen mens de nibanner i ett sett. :rage::rage:
Jeg derimot sitter på toget, spesifikt den transibirske jernbanen. Har fått på meg smokingen, fått henvist det beste bordet inne i resturantvogna.
Kikker forventningsfult ut av vinduet mens jeg venter på kelneren som er gått for å hente en flaske Pol Roger vintage 2006 ( en veldig god champagne) :yum:
Om jeg ofrer de som står igjen og banner så mye som en eneste tanke…:joy::joy::smiling_imp::imp:

14 Likes

Eg er veldig glad eg ble sittende, selv med nesten 100k i minus en stund, nå er det hyggelig og godt betalt​:rocket::+1:

7 Likes

Pft, jeg er strålende fornøyd med 350k i minus nå. Bare 25 prosent igjen til å gå i null :sunglasses:

11 Likes

100k minus er en normal intradagssvingning :grin: grattis at du satt, det vil di få godt betalt for :slight_smile:

5 Likes

Rolig 100k opp nå, og mere skal det bli, sitter iskald fremover :wink:

Du har vel egentlig truffet essensen. Har du kontroll på det fundamentale… ja. Har du trua på det fundamentale ja.

Da er det bare å vente til markedet oppdager det fundamentale.

9 Likes