Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Jeg liker din excell spreadsheet :slight_smile: Jeg lager slike selv :slight_smile: Ville ikke verden vært fint hvis slik data var direkte tilgjengelig til folket med enkel grensesnitt slik at vi kunne bare dra ut det vi ville?

1 Like

Noen som har en formening om hvor mye av Dreamfall inntektene som Funcom sitter igjen med?? Kan vi bli overasket over Dreamfall på konsoll å salget nå?

Tviler jeg på

Tipper det er mellom 5 og 15%

1 Like

RTG har hatt ca 15mill NOK i inntekter de 2 siste årene så blir ikke de store summene til Funcom ( men litt er jo bedre enn ingenting )

2 Likes

De har jo aldri solgt på konsoll før nå i Q2, håper disse inntektene kan bidra litt til Funcom :slight_smile:

Selv om de dobler inntektene så blir det fremdeles ikke de store summene til Funcom :slight_smile:

PS4 og XB1-versjonen av Dreamfall chapters har henholdsvis 30 reviews og 31 reviews. Til sammenligning har Steam-versjonen 1672 reviews.

Ref: https://store.playstation.com/#!/en-us/games/dreamfall-chapters/cid=UP2047-CUSA07307_00-DREAMFALLCHAPTER
Ref: https://www.microsoft.com/en-us/store/p/dreamfall-chapters/bx7bc0m2ncgj
Ref: http://store.steampowered.com/app/237850/Dreamfall_Chapters/

2 Likes

Ikke rent lite imponerende at PUBG har solgt 5 millioner eksemplarer siden mars/april. Ellers kom det en halvkonkurrent til CE for et par dager siden:

De sliter mer enn CE med mottakelsen ref. reviews.

2 Likes

Vad tror ni om måndag? Känner mig dum som sålde lite för mycket på väg upp i fredags… fick vinstsäkrat en del men hade hellre haft kvar fler aktier. Ska sluta med fler “smarta drag” under semestern ;). Måste kanske bita i det sura äpplet och löpa efter…

2 Likes

Kjenner jeg gleder meg til Steam release av SWL. Blir spennende å se hvor mye folk som spiller.
Vil de som har lastet ned direkte fra secretworldlegends.com vises på steamspy?

Mulig vi kan se på litt statistikk om hvor mange som legger igjen penger i et F2P spill. :smile:

Nei. Vi vil bare se de som laster ned via steam. Alt som går gjennom funcom sin egen kanal er mørketall

Mulig det kan bli en joker da. Ser for meg at andelen av patrons er størst i de som lastet ned ved release gjennom swl.com.

3 Likes

Ser at RTG har klart å få Dreamfall Chapters inn på bestselgerlisten, 40% salg, så koster ca 100-lappen.

7 Likes

God fart på Funcom :slight_smile: Ser ut til at vi får enda en fin topp før launch av SWL på Steam.

Ser ut som man snart må kjøpe insider bare for og følge , det som blir diskutert om Funcom… det var ikke sån før… :slight_smile: ser insider tråden fyller seg opp…

3 Likes

Blir litt sånn når det er 250 innsidere :wink:

2 Likes

Bare å vente litt det :slight_smile: Når hypen tar av for fullt blir det mye snakk og mange meninger i denne tråden fra nye og gamle medlemmer :wink: Uavhengig av det anbefaler jeg Insider. Om man får info som påvirker en inngang/utgang hver tredje måned blir det fort verdt det. ^^ Også er det hyggelig å delta i chatten.

2 Likes

Ser ikke vitsen med insider og støtte 200kr mnd på at pdx bruker Max 500kr mnd på dette forumet :slight_smile: 250*200 = 109 000 i mnd… ikke kom og si en person fortjener det pga av et forum som lever av meg og deg! Flere det blir samme pris hele tiden . Kaller det griskhet på høyt plan . 49kr i mnd kunde jeg giddet…

Ryker langt mer en 500kr/mnd, så ville ikke kastet ut tilfeldige tall :slight_smile: Tenk litt over timetallet som også blir lagt ned.

3 Likes