Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Prisen holder også mange troll unna, og sånn sett en lav pris å betale.

12 Likes

Jeg snakker om server kostnader… for og drive et så Litte forum.

Ja for da tar du med utvikling? Moderering, bugs o.l?

5 Likes

Unner @pdx 1000insidere eller flere for ett fantastisk forum uten rompetroll og annen skit.

7 Likes

Nå er det jo flere ting som koster og det er endel utvikling inn i bildet. Så får man velge om det er verdt det eller ikke. Kostnaden kan du uansett skrive av på skatten :wink:

3 Likes

Som relativ fersk i aksjemarkedet har tekinvestor uten tvil vært til enorm nytte. Mye kunnskap og gode råd fra mange av medlemmene, og spesiellt insiderne.

Bare det å luke ut troll, er alene for meg verdt 200kr pr måned.

9 Likes

Da var bilen solgt og noen flere aksjer lastet opp I dag. (Ikke forsøk på haussing. …bare oppgir fakta…gammel bil :grin:)

6 Likes

Forhåpentligvis råd til en ferrari snart da :joy:

1 Like

Forumet har dødd helt ut etter insider siden kom… For det er ikke stort nok for både innsider og ikke betalende. Det lille som postes minner mer og mer om HO.

1 Like

Det er bullshit…

av top 13 besvarte tråder er kun 1 tråd innsider…

Innholdet i de trådene får ikke-innsidere svare for :stuck_out_tongue:

7 Likes

NB! jeg ser at sorteringen ikke helt funker som den skal @pdx ?

ser ut som at den går på siste svart først og så antall besvarte.

1 Like

Tilbud/Etterspørsel, dette er basics :slight_smile: At 250 insidere er for mye og at prisen er for høy kan ikke forenes. Om prisen settes ned går antallet insidere opp, og om prisen går opp går antallet ned. 109000/mnd er realverdien markedet(vi) mener at forumet er verdt. Og man skal ikke skimse av alt som foregår bak kulissene. Har selv vært i en liknende posisjon som pdx bare ulønnet, og det å moderere+håndtere 150 personer på nettet tar veldig mye tid. Regner med at arbeidsmengden hans er enda høyere enn min var da vi har mange flere enn 150 på forumet her. Og får si som jeg alltid sier til de som klager på gratis tjenester/tilbud de ikke må ta: Gjør det bedre selv eller la de som faktisk gjør det få styre i fred.

7 Likes

Er ikke dette en Funcom tråd da?

2 Likes

Jeg har brukt store deler av fritiden i snart 8 år på å bygge opp forumet og samle de flinke folka som er her, så helt urimelig å ta litt betalt synes jeg ikke det er. :smile: Timelønnen min nærmer seg nok snart tosifret :joy:

Skulle ønske jeg satt igjen med 100k+ i mnd gitt. De fleste av de som er Insidere betaler lavere pris da det kostet mindre før. Av det som betales inn sitter jeg igjen med ca halvparten etter mva og skatt. På kostnadssiden går det ca. 2000 i mnd til hosting, og diverse tjenester for monitorering, backups osv. Til slutt sitter jeg igjen med ca 8000 i mnd etter skatt.

Til høsten kommer mesteparten av dette igjen til å gå til en flink utvikler jeg har funnet for å ta forumet noen hakk videre :smile:

Blir ikke rik av dette på kort sikt, men synes jo det er gøy og givende å drive TekInvestor. At jeg kan leve av det en eller gang i fremtiden er også en motivasjon for meg :smile:

54 Likes

Trodde jeg betalte kr 99/mnd.
Trodde også 250*200 = 50.000,-

@pdx får 99*250 altså ca 25.000 for å drifte dette. Ikke 109.000. Hvordan kom du fram til 109.000?

2 Likes

Langt mindre enn 250. Prisen før var lavere og de som var veldig tidlig ute betaler mye mindre ( takk @pdx ) for at vi som var tidligere får beholde early adopter pris :wink:

11 Likes

Fin oppklaring! :slight_smile: @pdx Btw, blir du med på Funcom-ferden denne gangen?

1 Like

Vel, dere har overbevist meg om at Insider er verd prisen hvertfall, så jeg melder meg opp nå. Men, fokus på Funcom :slight_smile:

16 Likes

Det er feil. Siden vi begynte med Insider er antall innlegg per måned tidoblet. Insider står bare for 10% av innleggene, så 90% av innholdet er gratis.

5 Likes

Velkommen til galehuset!

2 Likes