Var det settes av til julebord jeg leste?
Brent barn skyr ilden, hehe Pluss at jeg fortsatt er blakk etter huskjøp
Et viktig poeng er at det er fellesferie nå.
Poster selv ganske lite nå som det er ferie.
Du tjener jo 109k i måneden jo!
Shorten er dekt inn med 6000 aksjer !
lurer på hva de store nettokjøpene var på fredag
Hmmm. Kan være JPM?
Skjønner ikke hvorfor enkelte henger seg opp i hva pdx får inn på forumet. Dette er en tjeneste som har tatt tid og ressurser å bygge opp. Om han tjener på det så har han absolutt fortjent det.
Jeg betaler gladelig for å være medlem og takket være mange fine bidrag har jeg tjent over 100 000 på funcom og absolutt ungått noen nedturer.
Er selv en småfisk med 40 000 aksjer i funcom, men følger forumet daglig.
En STOR takk til @pdx for jobben han har utført for å gjøre min aksjeverden bedre og ikke minst for miljøet han har skapt på forumet. Lite av graps, surskap og feilinformasjon som man finner andre steder.
Det er fult lov å unne og beundre ildsjeler som lykkes med å skape noe bra!
@pdx vi unner deg hver eneste krone du får inn. tekinvestor er det beste og mest seriøse forumet. Ingen over. ingen ved siden.
Helt enig med alle som er positive til å betale medlemskap som insider. Jeg og unner @pdx hver krone. Tror ikke de vet hva de går glipp av. Jeg angrer iallfall ikke på at jeg ble insider. Har lært veldig mye! Det er jo et fritt land vi bor i, så det er bare å melde seg ut, dersom dette ikke er noe for deg!
Nå henger jeg ikke meg opp i noe. Jeg spurte bare direkte hvorfor folk betaler . Ser hvorfor nå! Om jeg ikke vil betale eller vil bli insider for bli opp til meg! Hvem veit kanskje jeg blir neste insider… legg saken dø nå! Og fokuser igjen på Funcom . Var ikke meningen og lage noe stor diskusjon ut av dette!
Jeg hengte meg opp i hvor mange som svarte på den utregningen før @VargVemund faktisk brukte barneskolekunnskapene sine fra matte og regnet ut at 250×200 IKKE er 109.000,- greit å kunne litt kjapp hoderegning hvis man driver med aksjer?
Betaler forøvrig gladelig for å være Insider, da det gir meg mye å lære av mange dyktige folk om forskjellige aksjer, strategier etc
Stå på @pdx u da man!
Og det er derfor jeg poster ting her på forumet, så folk kan rette på alle elementære nybegynnerfeil i logikken min.
Jeg tok visst feil, og jeg beklager det!
Jeg har i lengre periode forsøkt å se på Funcom med negative øyne, og det er ikke vanskelig med alle de over-hypete postene som er å finne blant over-hypede Funcom aksjonærer. I starten ble det veldig mye bra poster etter min mening, og jeg klarte å holde en viss karakter i mine kommentarer. Dette skled fort over i en mer forsvar-meg-selv-situasjon, noe som utartet seg i personlige kommentarer både fra meg selv og mot meg selv. En slik situasjon er ingen god situasjon for noen av oss.
Jeg har forsøkt å holde et kaldt hode hele veien, men ikke alltid like lett når det kommer til Funcom aksjen. Man blir veldig fort engasjert på et personlig nivå, spesielt når man får så mye vanvittige motargumenter i det man har postet her inne. Jeg forstår at mange har store pengesummer investert i dette selskapet og ønsker den beste avkastningen, men det bør ikke komme i veien for en reell diskusjon både positivt og negativt ovenfor Funcom.
Uansett, hva du nå enn måte mene om mine kommentarer, så ønsker jeg at alle her inne får den beste avkastningen. Mitt ønske var å prøve å dempe den ADHD-stemningen ovenfor Funcom aksjen som har vært her i lengre tid. Jeg ønsket å bruke min erfaring på å hjelpe andre. Var selv i en situasjon en gang hvor Funcom var nytt for meg. Da var det ikke vanskelig å hoppe på denne aksjen etter å ha lest alle positive meldinger fra over-hypede Funcom aksjonærer. Jeg lærte fort at veldig mange “altfor positive” kommentarer om aksjen ofte kom fra en person som hadde investert “altfor mye” penger i Funcom aksjen i forhold til hva som fikk han/hun til å sove om natten. Dette resulterte i at jeg tapte masse penger (Age Of Conan tiden). Etter dette lærte jeg å ta mine egen valg og forsøke å ignorere all “over-hypete” kommentarer om Funcom.
Nå kan det dog se ut til at min noe uoverveide spådom om Funcom aksjen denne sommeren har vært helt på jordet. Jeg har ikke påstått at det jeg har sagt er fakta og noe som absolutt kommer til å skje, men jeg vil likevel beklage. Nå ser det faktisk ut til at Funcom aksjen er på vei opp i sakte tempo, noe som overrasker meg. Få prosent opp hver dag er ikke noen vant situasjon for en veteran innen Funcom aksjen, men jeg ser på det som positivt.
Beklager om jeg har fått noen til å vente med å kjøpe Funcom aksjen i påvente av en eventuell dipp denne sommeren. Håper du nå har lært å ikke høre på meg (eller noe andre), og heller sette deg ordentlig inn i situasjonen til aksjen og gi den din egen personlige mening.
Jeg er ikke langsiktig i Funcom lengre, men kommer nok til å hoppe av og på til tider for å trade litt.
— Larsen, 24. Juli 2017
Ser ut som conan exiles deltar i en slags markedsføring fra Xbox som starter snart: https://www.xboxachievements.com/news/news-27647-Xbox-Store-Summer-Spotlight-Begins-Tomorrow-With-Fortnite.html
Det er noen få selskaper som er godt representert her på tekinvestor.
Funcom, Nano, Apcl f.eks. Om man hovedsaklig investerer i disse selskapene kan jeg skjønne at medlemskap kan være en fordel.
Det vil med et insiderforum bli selektert hvilken info som kommer ut til det vanlige forumet. Derav sammenligningen med HO hvor kynismen råder.
Realt innlegg, og alle kan ta feil samt bli veldig låst i egen overbevisning. Har sett på totalen av poster fra deg, og det gjør at jeg har satt pris på dine negative holdninger mot funcom da jeg anså det som en forholdsvis legitim motvekt mot alle som mener det samme som meg. Håper du fortsetter både med positive (eks verium) og negative innlegg. Det er nok mange som setter pris på det selv om vi ikke alltid tar til ordet og gjerne er uenig.
Flott Larsen! Jeg kommer til å fortsette å snakke den samme veien som jeg investerer. Snakker om Funcom nå. Hvis jeg selger så vil jeg ta opp de negative sidene som gjør at jeg valgte å selge. Hvis jeg kjøper gjør jeg det samme. Det jeg prøver på og kan bli flinkere til, er å formidle budskapet på en måte som ikke er provoserende, men saklig. Det å alltid legge til en positiv ting til slutt kan for eksempel ta brodden av en del av de som føler seg tråkket på ved ulike negative innlegg.
Vi er jo ikke alle satirikere og litterære, men vi kan prøve å legge litt ekstra i formuleringene når vi tar opp negative ting (etter må ha selv hauset aksjen f.eks.) og ikke bare anta at alle “skjønner hvor man kommer fra”.
Veldig bra innlegg.
Men jeg synes ikke man skal se på det som “feil” å mene noe annet enn alle andre, vi har hatt for lite motvekt her og det er litt synd at du var ca den eneste som prøvde å dra lasset.
I flere mnd her virket det som absolutt alle spørsmål her inne ble besvart med masschanting om: Tolmodighet, is i magen, Summersale, Swl, BIOME, XBOX MOUNTS osv osv…
Det blir ikke mange konstruktive diskusjoner av sånnt.
Nei, jeg syns også at vi får mest ut av diskusjonene når noen er uengie. Ofte kommer det mye bra info da. Og jeg har selv opplevd mange ganger at takhøyden er stor her. Selv etter krangler blir man venner igjen og “shake hands”. At det kan gå en smule varmt når man har investert for hundervis av tusen er bare naturlig. At folk kan beklage etterpå og innrømme feil er jaggu unikt for anonymt forum.
Det er rett og slett så mange kjekke folk her. At selv HO trolls får lyst å skjerpe seg når de kommer hit. Helt av seg selv. Konge