Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Kritisk blikk er flott. Form og fremferd betyr mest. Stikk til folk med røde tall er det som provoserer mest, og ikke bør tolereres.

6 Likes

Jeg trodde man måtte shorte for 250k av gangen jeg. Jeg vil gjerne shorte Funcom så hvis noen vet hvordan tar jeg gjerne i mot tips.

1 Like

Et visstnok ikke aksjer til låns i følge Pareto (@evilfreud). Og det var grunnen ifølge OSE selv ikke tok Funcom inn på OBX. Men nok folk her som sikkert kan låne deg mot høy rente.

Du må snakke med megler for å låne aksjer. Jeg snakket med pareto og de sjekket en rekke banker med svar om at det ikke var aksjer å oppdrive til låns.

Hvorfor vil du shorte aksjen?

1 Like

En litt over middels ivrig ildsjel som har spilt AO siden 2000 har laget dette dokumentet, har ikke lest hele, men det virker som at det er flere som ønsker at AO IPen bør satses på:

1 Like

Velkommen som Insider, @Zycko :smile::wave:

7 Likes

Som schizofren Funcom aksjonær. … (elsker denne aksjen tror jeg selger bilen min…fuck…hater denne aksjen…å ta tapet på 70.000 er vel sikkert greit) synes jeg at dine innlegg for meg har balansert greien og gjør at man stort sett klarer å huske på at man bør investere penger og gjøre beslutninger med minst mulig følelser. Så for meg så har funcom postingen din vært helt ok! Så fortsett som du kunnskapsrikt stevner kanskje dog med pittelitt mindre snert mot de røde som hankern er inne på. :wink:Takhøyde må vi dog ha!

2 Likes

Må de levere tilbake selv om de har kjøpt tilbake? Det kan vel hende at de har kjøpt tilbake noen millioner aksjer, hvis kursen går mye opp så leverer de tilbake, hvis det er litt motstand så selger de og lager et godt trykk nedover. Jeg tror de har full kontroll og kan dekke inn shorten når de vil uten at kursen tar av

Det gir jo ikke mening :wink:

Til dere som kan shorte-strategi. Kan det tenkes at Oxford Asset Management som plasserte short ved nedgang, har i ørkenvandringen lastet opp med long for så å bruke tilbakelevering av short-aksjene som moment til en god økning? På den måten ha tjent godt på både shorten fra 4 kr til nå, og vil tjente på longen fra 2.3 kr til opp dit vi havner om få uker?

Da hadde shorten krympet. Oxford er matematikk folk, ALT skjer automatisk basert på kalkyler vi ikke fatter.

3 Likes

Hva mener du? Er det ikke det den nettopp har gjort med å minke med 6000 askjer?

Aksjene blir lånt ut, og så lenge de er utlånt kan Oxford selge og kjøpe som de vil. De som har lånt ut aksjene får rente på lånet som betaling.

Om det er selve lånet som er listet opp på finanstilsynet.no eller faktisk andel shortede aksjer vet jeg ikke.

Men så lenge oxford ikke leverer tilbake aksjene eller långiver krever dem tilbake gjetter jeg at de står som registrert shortet fortsatt.

Noen som vet med sikkerhet?

Det stemmer nok det, den som shorter er jo fortsatt eieren inntil de blir levert tilbake, selv om shorteren ikke har solgt dem, eller har kjøpt dem tilbake. Det koster jo penger å låne aksjer, så litt skeptisk til hvor mye det blir gjort.

1 Like

@nofun @VargVemund

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/About

Reporting
What triggers reporting to the Financial Supervisory Authority of Norway?

• Net short positions larger than or equal to 0.2% for shares, and any change in 0.1% increments thereafter (i.e. 0.3%, 0.4%, 0.5%, etc), where the instrument has Finanstilsynet as relevant competent authority (RCA).
  • Net short positions larger than 0.1% for Norwegian sovereign bonds, and any change in 0.05% increments thereafter.

About positions
What is a net short position?
“Net” implies that you need to take into consideration any long positions you might have. For instance, if you have a long position of 1 % at one broker and a short position of 0.2 % at another broker, you are not obliged to report since the sum of the positions is long.

10 Likes

Takker og bukker!.

Jeg synes RSI begynner å bli litt vel høy nå. Det hadde vært bra med noen dager med noen øre ned så RSI ihvertfall kom seg under 70. Det kan hende aksjen blir litt mer interessant for folk hvis den ikke er overkjøpt

1 Like

Er redd motstanden over 3,23 er for stor, så det kan vel støtte påstanden din?

1 Like

Under Conan lanseringen mener jeg å huske at vi lå over 80 i Rsi ca en uke før den toppet på ca. 93 da melding om salg av 320k kom. Lenge til 16 august så helt greit at den får kjøla seg litt😀

5 Likes