Nei, det har du den variable feilkilden i tillegg.
Takker for advarselen! Er kanskje på tide å evakuere resten av porteføljen over til cash. I funcom er d imidlertid ennå noen øre til break even så her får jeg la det stå til uansett…
Valgets kvaler. Jeg går inn og ut med 2x25% av beholdningen(50% er long). Gikk ut med 25% på 2.65 og 25% på 3.17. Gikk inn igjen med 25% på 3.01 (trodde 3 skulle holde så nært swl steam).
Nå før mandagen er jeg da usikker på om jeg skal holde de 25% utenfor eller om jeg skal komme meg inn i dag.
Etter CE hypen er liksom ikke forventningsrally ett sikkert kort lenger virker det som. Og plutselig kan jo Jebsen konvertere resten. Jeg kan ikke TA men norskbulls viser bearish pattern men magefølelsen har mest lyst til å være inne på 100% igjen.
Desverre har magefølelsen fått seg en knekk fler ganger etter 5.3 peaken.
Går den ned til 2.65 igjen går jeg inn, men tviler på at den går dit.
What to do…
2.9 er bunnen akkurat nå. Alle avventer med steam launch. Enten så fyker den opp etter steam tall eller så faller den litt ned. Men steam er ikke den store driveren her. Det er xbox og q2 tall. Spesielt hvis etter steam og xbox, tallene viser gode resultater for q2, så blir det rally. Spørsmålet er bare om man skal kjøpe seg inn før q2 eller etter q2. Alt annet er tull og berg og dalbane.
når er dato for xbox og qtallene?
16 aug xbox
31 aug q2
Jeg hadde tro på at det ville komme ett eller annet i dag vedrørende launch til uka, men dette er ett spill det kanskje ikke er nødvendig å markedsføre utover streamers and such?
Det virker som folk er skvetne og ikke helt skjønner at Funcom tjener penger om dagen. Før CE med skrapt kasse gikk det som pokker, og det gjør det denne gangen også. Intet unntak til en historikk rundt lanseringer i Funcom. Hvem har mage til å sitte til ny årsbeste i august?
Men jeg skal ikke lyve. Jeg er 100% inne i Funcom nå. Gikk inn på 3.13. Og jeg kommer til å sitte til etter q2. Slik jeg ser det kan ikke q2 tall være dårlige. Uansett hva som skjer. Og free-to-play mmo på steam samt xbox kommer til å dra tallene mer enn litt opp.
Hva regner du som dårlige tall i Q2? Har tenkt litt på det, men sliter med å se hva jeg bør forvente.
Jeg tror vi vil se sterkt fallende inntekter fra TSW (pga annonseringen av SWL), men CE har nok solgt en god del i Q2. Rundt 100k burde bli bokført i Q2 ihvertfall. De vil ha investert relativt tungt i både SWL og CE, så utgiftene vil ha økt en god del.
Alt i alt tror jeg Q2 vil levere litt over null, som er mye dårligere enn Q1, men tross alt, det var et mellomkvartal.
PS: off-the-cuff regning her, så kan bomme ganske bra her.
Det spørs vel hvor mye av ce tall som kom med på q1. Hvis mesteparten kom med blir q2 rødt. Hvis de klarte “legge unna” litt går de lanskje i 0 eller bittelitt til overs.
De økte jo utviklingen etter q1 så det har nok blitt brukt en del kroner.
Q1 ble historisk bra men hjalp ikke kursen.
Håper på en overraskelse med swl og at xbox blir vellykket, men er pinlig klar over at det er høy risiko. Sliter de med Xbox kan det bli en lang vinter er jeg redd.
Funcom peaket vel på 5.89?
Jeg er inne i Funcom med snitt på 2.85 nå, realisert ca 30k i gevinst, har 75k akjser nå. Jeg sitter ikke til en spesifikk dato, men når jeg har tjent bra på aksjen.
HOD ja men close var 5.37
Teknisk kan du ikke tape nå. Det er bare å sitte på aksjene en stund. Selv med kjøp over 3 blir det lønnsomt.
Og det med at utgiftene blir så mye større nå pga de forskjellige releases har jeg ikke troa på.
Jeg er av den holdningen at det er alltid en risiko med aksjer. Men har vurdert at risikoen er lavere enn den potensielle inntjeningen.
Og jeg synes det fortsatt er en høyere risiko i Funcom enn veldig mange andre aksjer. Bare at de andre aksjene ser jeg ikke så stort potensiale i.
Ok da husket jeg feil. Men husker jeg irtiterte meg av at jeg ikke solgte på pver 5.6ish.
Tokyo Game Show var ny. Liker at de satser på Asia.
Da er vi to. Husker jeg trudde at 400% i pluss bare var begynnelsen. Ble blendet av orion analysen og tenkte selge meg ut på 6kr. Solgte meg ut på 3.7 men inn igjen på 3.2 . Har nå tradet med 50% til ett snitt på ca 2.4.
Er blitt ett slit etter toppen.