Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Sant. Jeg kom meg helt ut på 5 og 4-tallet heldigvis. Skulle egentlig selge litt Nano i sommer og kjøpe Fun når den var rundt 2.2, men jeg ville vente til den gikk til 2.0… dårlig avgjørelse sett i ettertid :sweat_smile:

1 Like

Oppkjøpt av Nintendo :joy:

3 Likes

Her er standen til Funcom på Gamescom:

http://www.gamescom-cologne.com/gamescom/exhibitor-search/exhibition-halls/index.php?fw_goto=hallenplan/index&kid=0016470072&halle=2.1&standnr=C024#plan

Gamescom avholdes fra 22-26/8.

Tokyo Game show avholdes i perioden 21/9-24/9. Her kan man lese litt om området Funcom/Erling Ellingsen skal være på.

9 Likes

Ikke helt dum den boothen der med tanke på location. En av de bedre av de minste! :+1:

2 Likes

HAHA HiPay har naboboothen til funcom :stuck_out_tongue:

ARK full release kommer 29. august

De skulle egentlig ha det rundt 8. august, men de fysiske kopiene av spillet ble forsinket.

2 Likes

Bra det da :slight_smile:

1 mindre konkurrent til å ta oppmerksomhet er fint det :slight_smile:

1 Like

Glem Ark! Er det et spill som gjør det bra på Twitch og som ligner mye på Ark så er det Dark and Light! Watch out!

Det er jo ARK da :stuck_out_tongue: bare med litt andre dyr og magi. Er samme folka som har lagd det :slight_smile:

Samme folka som har laget både Ark og Dark and Light?

Nja, Snail og Wildcard har samarbeidsprosjekter og flere deler av ARK er brukt i D&L. De har ikke gått ut offisielt og sagt noe om D&L spesifikt. Snail står for ARK: Survival Evolved Online, som er ARK i Kina og ARK Park er et samarbeidsprosjekt mellom de to.

Mer spesifikt blir at: Filene som er brukt er like for f.eks. Taming systemet, mange lyd-filer, menyoppsettet, interaksjon med verden og en del UI elementer, skjelettene til dyrene i verdenen + litt annet er delvis eller direkte kopiert fra ARK sine game-files. Så det kan godt være at en annen programmerer har gjort jobben, men samarbeidet mellom de to studioene er tett og mange av filene som er brukt er de samme.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20376210_554251511613387_7259131816529783851_n.png?oh=44f85dcd2644a6ec27abb4d9e8bad23e&oe=59F0DF66

20 Likes

Tror nok det er flere som vil selge nærere Xbox om gevinsten er stor nok. Det kommer vel helt an på kursen og hvilken gevinst man har. Tenker selv å selge alt rundt launch, bare så det spilles med åpne kort :slight_smile: (Men det er #parkometerpenger altså)

2 Likes

Kommer selv til å selge på et tidspunkt ved launch pga. varsomhet rundt kursfall som historikken ofte tilsier.

Dette med det ønske å komme seg inn igjen til lavere kurs og sitte komfortabelt til Q1 2018 om ikke noe annet skulle endre bildet :).

Har andel jeg ikke selger i år, tiltro til Funcom 2.0, men har ca 50% mer aksjer enn long posisjonen min i Funcom er tiltenkt å være. Så noe trading blir det nok. @Duogdu

1 Like

Sekundet etter børsen stengte skjedde dette:

Endte på 2.89.

Hvorfor gjøres dette @Larsen og hva oppnår en med det?

Sikkert dumt spørsmål men…

Algoritmen til robotene som klikker litt tror jeg

3 Likes