Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Første ukene blandt top 10 får jeg håpe. Og så at de klare å holde seg bedre enn de har gjort siste 3 månedene

Mye riktig i det du skriver her Martins, det vi ikke vet noe om er hva Funcom har planlagt av aktiviteter i forbindelse med slipp på X-Box og ny biome.
Viss de ikke har planlagt noe lignende som ved release kommer de til å bomme grovt.
Jeg tror derimot att de har planlagt godt og att vi nå får bølge to i forhold til markedsføring. De har ikke råd til å la være å prøve.
Skjønner godt att de har ligget litt lavt når en ser på problemene de har hatt med spillet.
Men etter det jeg skjønner flyter spillet stort sett fint nå og da bør de sette PR maskineriet i alvorlig drift igjen.
Den nye biomen og gode PR stunt kommer til å ta dette spillet ut av dvalen det har ligget i den siste tiden.
DET ER JEG HELT FORBANNA SIKKER PÅ :imp:

3 Likes

Helt enig med at spillet skal markedføres, men jeg synes ikke de skulle brukt noe på markedsføring før evt etter biome.

De første månedene etter ce release så fungerte rett og slett ikke spillet, og etterhvert som ting har blitt bedre så mener jeg at spillet har hatt for lite å tilby så tidlig i ea.

Etter biome, og evt etter de første patchene og hotfixes har rulla ut så tenker hvertfall jeg at det kanskje bør bli fokusert mer på markedsføring.
Men dette må selvfølgelig sys sammen med en salgs og markedsføringsstrategi som samsvarer med ps4 og full release.

Det kan virke som om mange andre titler ligger i ea i flere år, for deretter å bli sluppet i fullversjon som et siste forsøk på å selge litt ekstra. Sånn at mesteparten av levetiden til spillet er i ea.

Jeg tror det er litt omvendt med ce, at full release er målet, ea er bare de første trinnene i levetiden til spillet.

Jeg annser releasen vi fikk av ce som et lite krampetak mtp firmaets økonomi og en grei måte å få testa spillet med betalende kunder samtidig som spillet er under utvikling.

Det er igjen derfor jeg selv mener at Funcom har gjort alt riktig frem til nå, selv med den “uforutsette” store pågangen ved release.

12 Likes

@lassar får benytte sjansen med hans enorme følgerskare på Youtube :wink:

4 Likes

Godt å se at teoriene våre stemmer ! :smiley:

Blir streamfest dette :wink:

2 Likes

Tror dere også en tekinvestor ganger kvalifiserer til early access :grin::grin::grin:

Bare om du vil putte deg selv i en innsideposisjon som gjør at du ikke kan kjøpe eller selge aksjer.

Hadde det ikke vært for den store pågangen ved launch, så hadde heller ikke Funcom utsatt X-box launch og investert 5-10 mill $ ekstra i spillet. Det sugde å se på at spillet ble slaktet og at spillertallene stupte, men hadde det ikke vært for det, så hadde CE aldri fått så mye ressurser som det får nå. Det har vært en bumpy ride, men sluttproduktet og salgstallene kommer til å bli “sjitbra”! :steam_locomotive:

6 Likes

Jeg liker hvordan forumet har endret fokus og vi nå får samme tilstander som før CE-launch sakte men sikkert :slight_smile: Sitter, tror virkelig vi skal langt opp igjen. Ser også at media har begynt å ta tak i CE launch. 5 nye artikler på større gamingsider det siste døgnet om CE ^^

Du kan se det meste av artikler som blir lagt ut om CE ved å følge twitteren til Funcom :slight_smile:

3 Likes

For de som lurer på hvordan andre spillutviklere gjør sine Developer-streams, her er Blizzard sin Dev Q&A: https://www.youtube.com/watch?v=BiLkgp1ImUs

Minner veldig om Funcom sitt opplegg :slight_smile:

Jeg trodde faktisk kjøpersiden ville være litt hissigere i dag. Før Stream og med 8 handelsdager igjen til XBOX. Eller er det neste uke rushet over 3 kommer?

Man havner ikke i innsideposisjon likevel. Fordi om du liker eller ikke liker spillet er en kvalifisert subjektiv oppfatning. Tilgang på forhåndssalg eller prislister o.l. er noe annet. Men å bare spille spillet kan da ikke gjøre at man ikke kan kjøpe aksjer vel?

Litt usikker men tror NDAen sier noe om det

Kunne ikke finne at det var nevnt, men shorten dekkes enda inn

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NL0000062461

11 Likes

De skal få svi så jævlig nå fremover :smiley:

3 Likes

Kanskje kjøpe enda mer da siden de driver å dekker inn Shorten?

CE har faktisk flere spillere denne helgen en forrige helg. Kommer nok mange SWL spillere også tilbake når Tokyo kommer…

2 Likes

Egentlig overraskende men skyldes nok at noen installerer spillet igjen i påvente av ekspansion pakken

2 Likes

Lurer noen gjedder i sivet på kjøpssiden i dag…