De som forventet fallet solgte / har solgt, jeg forventet en dipp men da fra mye høyere nivåer (rundt 3.50 var det jeg også forventet). Solgte alt på releasedagen når oppturen ikke materialiserte seg. Litt usikker på hva som skal løfte kursen nå på kort sikt, på lengre sikt blir neste store trigger PS4 og full launch slik jeg ser det. Noen vet kanskje også når de annonserer nytt spill?
Største triggern nå er vel status etter helgen og eventuelt noen pekepinn for antall solgte! Steamspy blir vel snart oppdatert med tall(?)
Ja, det er helt sant. Jeg tenkte mer på en “trygg” trigger. En slik forventningstrigger som Funcom er kjent for. Nå virker det (ut fra det jeg leser på diverse fora) at folk ikke har trua så overrasker de positivt så blir det ganske fort en rekyl opp.
Merkelig hvor høye forventninger folk plutselig har til Funcom. Før Conan ble lansert på PC, så tippa jo folk at dem kom til å selge maks 200k units på 1 år. Selv Funcom håpte på 350k solgt i løpet av 1 år, og nå har dem mest sannsynlig solgt dobbelt så mye (PC og Xbox sammen).
At kursen er så lav som den er forstår ikke jeg helt, men tipper den kommer til å gå sakte men sikkert oppover etterhvert som mer tall blir lansert, firma’et viser til nye ideer osv.
Kursen kommer til å gå så snart folk får vite at SWL så langt er en stor suksess. Jeg tror det er for mange som følger med på Steam/Steamspy og der får de bare med seg en brøkdel av det faktiske antallet som spiller. Disse kommer til å få seg en overraskelse når de ser på inntjeningen for SWL. Med langt flere spillere, og en god betalingsmodell, vil vi få se betydelige inntekter i Q3. Vi vil imidlertid få mer informasjon om dette før den tid. På grunn av denne suksessen, tror jeg også sannsynligheten er stor for at spillet portes til konsoller.
Samtidig gjør CE det godt på Steam, og kommer til å gi inntekter på Xbox i lang tid framover. Når spillet er helt ferdig, er det nok ikke lenge til neste spill fra Funcom kommer. Om ikke annet spillet fra Bearded Dragon International, hvor Funcom er utgiver.
Et bilde kan si ganske mye, finn 2 ting.
Hvis jeg skal følge mentaliteten som ligger hos aksjonærene og også blant mange av gutta på tekinvestor så ville jeg sagt: nr1: Det er bilde av Conan Exiles der, det er noe dritt, alt er dritt, kursen er dritt, reviews er dritt og alle er dritt. nr2: Et spill ligger høyere enn både SWL og Conan på denne listen. Det er noe dritt, alt er dritt, og funcom er dritt.
Personlig ser jeg at pc versjonen er langt i fra død, samt at swl viser seg å være en great success.
Fanboys blir alltid de verste baisserne når kursutviklingen ikke går som de hadde tenkt seg, da er det ikke måte på hvor dystert og håpløst alt er. Elsk og hat med måte.
En ting som jeg ikke blir klok på: har fulgt med på en del aksjehandel og ser selvfølgelig i ordreboka samtidig. Som nå, når feks funcom går ned, så blir det lagt ut store salgsposter som sperrer. Jeg tenker, hvis du har aksjer i dette selskapet, et det vel bedre å trekke disse ordrene og heller tynne ut salgs siden så kursen kan gå opp igjen, og eventuelt kaste ut postene når aksjen er på veg opp. Sett dette mange ganger… Noen forklaring?
Panikksalg. Men mest av alt skal noen med muskler ha kursen NED.
Jeg solgte mesteparten for 2.72. Noe litt under tror det var 2.69.
Jeg ønsker dere alle Lykke til og blir aldri en baiser av Funcom. Men etter hvert som tiden går kan det være jeg analyserer litt. Håpet nå er vel H1 rapp sånn helt kortsiktig.
Kjøpte forresten et helt nytt hus i dag. Fikk det 200 000 under prisantydning. Jippi!
Lykke til med ny etablering og ny start.
Gratulerer med huskjøp @anon91440261! Alle har en grunn til å selge når de selger. Og man kan argumentere for hvorfor man har solgt. Trenger ikke å stemple noen som baisser av den grunn.
Larsen sitter stille i Funcom! Hvem skulle tro det etter all baisingen, trollinge og alle advarsler fra “han”
#stuck
Satt litt på spissen, kan Funcom havne på amerikansk børs dersom dem blir kjøpt opp? Et lite ønsketenkescenario tror spillselskaper er satt mer pris på der enn olje/laksetyngede OSE
Jo fortere bort fra OSE jo bedre.
Jeg tenker at siden rsi er såpass lav nå vil det komme en liten tur opp igjen ganske snart. Ila helgen vil vi få en boost i salgstall i tillegg siden det henger bra etter. Med ett par patcher som forhåpentlig funker bra retter det opp en del av inntrykket.
Jeg er redd salgstall faller kraftig etter salg går ut, her må vi sette vår lit til Xbox salgstall. Det er ganske nøyaktig 500 reviews fra 16 august til nå og representerer dette hvordan det har vært siden ea så har de solgt snart 30.000 på PC på 3 dager. Ikke verst, langt fra bra.de sitter igjen med 3.000.000 kanskje?
Sitter med 40k aksjer etter å ha solgt halvparten.
Og her er mannen som kan presse Funcom aksjen til himmels
Dersom xbox talla til Bullishproof stemmer sånn ca
Og PC versjonen selger ein del
Og SWL generar bra med inntekter
Og vi er i rute mot PS4 og full launch om ca 4 mnd
Kvar ligg panikken til folk? Er det sånn “Ned, fordi ned etter launch?”
(For all del, kjekt at folk har fått gevinst og solgt ut høgare enn kursen er no, eg berre prøvar sjå rasjonalet bak kursfallet…)
Folk er bare deprimerte og leie etter store papirtap