Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Ser ut til at hysteriet begynner å legge seg litt, så fyrer igang ei stemningsmåling

  • Inn igjen til veka
  • Held meg ute
  • Har sittet rolig i båten
  • Kun kortare trades

0 stemmegivere

1 Like

En ting jeg lurer litt på er dette, vi her inne på Tek er jo stort sett en seriøs gjeng.
Er vi for seriøse, for opptatt av å ivertfall ikke være hausete (@Hakon og @cagey2) er fritatt fra denne setningen:wink:
Vi analyserer, graver opp linker i hopetall, spekulerer nesten døgnet rundt.
Men den generelle holdningen er att vi for all del ikke må bli for positive
Det som skjer på X-Box nå, 4 plass på MS Top Paid games…
Kan det være slik att vi ikke ser skogen for bare trær?
For Honor har 2,5ish i karakter, ligger på 3. plass. Ser ikke ut til att det har hemmet salget en døyt, hvorfor skal 3,2-5 for CE være hemmende?

8 Likes

Kan være mange grunner @Halling. Første verdt å nevne er at For Honor er et Ubisoft spill og dermed når automatisk ut til langt flere, derfor får de bedre salg til tross for dårlige reviews. Og det er annen Ubisoft faktor, man forventer liksom ikke topp notch reviews på de tinga. Nok en faktor er jo at det er/har vært kampanje på gang hos spillerne som konsekvent nedstemmer spillet for å tvinge Ubi til å fikse enkelte problemer, dermed ikke å se som en reell vurdering.

3,2 for CE er hemmende fordi de gir ikke sin score på hvor bra spillet er, de gir score basert på at de har betalt for noe som ikke funker.

1 Like

Joda men vi ligger bare en plass bak For Honor, det er jo det samme om det er ett ubisoft spill eller ett Funcom spill i denne sammenhengen. For Honor ligger på 3 plass vi ligger på 4 plass. Begge plasseringene gir mange salg per døgn.

Er det nevnt faktiske rangeringer der eller det noe vi bare regner med?

1 Like

Tror @h3nk1 vet mere enn meg om dette, hvordan listen er bygd opp. Omsetningsbasert, eller om den består av antall slag for å komme på toppen.

Det logiske hadde vært omsetningsbasert, null arbeid, og småspill tar ikke over. Det er også en veldig enkel algoritme, så kan man feature og anbefale spill utfra andre kriterier. Har ikke sett noe hard info dog.

mener jeg så @h3nk1 skrev noe om omsetningsbasert på Ho, ikke helt sikker.

Men hvorfor får jeg ikke delta? :frowning: har jeg gitt deg helt feil inntrykk?

Nei jeg bare lurer på om det er mulig microsoft kanskje har en finger med i spillet på hvor ting plasseres. Leser det liksom ikke som en rangering selv, men kanskje.

Slapp av Håkon visst får du delta :joy: jeg reiner bare deg og Cagey som litt mere postive enn gjennomsnittet her. Å det synes jeg er veldig bra.

Jeg chattet nettopp med Microsoft support ang grunnlaget for Top paid-listen. Han la ikke skjul på at dette visste lite om, men sa dette: Basically it was set on which has the most number of downloads not with the revenue. Videre sa han ang oppdatering: as far as we know that’s real time.

Totalt sett bar det likevel preg av at de ikke visste noe om dette. Jeg legger lite i svarene selv, men tenkte at jeg kunne jo dele det med dere likevel.

11 Likes

Nææh. Altså jeg sa i våres at jeg var sikker på at vi skulle få se 8-10 i høst. Det var en liten bommert! Jeg er meget positiv til selskapet og casen men aksjen er jeg så som så med i det kortsiktige. Jeg håper og tror en million solgte i år bør gå greit. Om ting klaffer skikkelig så er jo det et moderat anslag :slight_smile: Er nok enkelte her som er mer hauss enn meg :smiley:

4 Likes

Hehe Det er virkelig interessant å se hvor forskjellig oppfatning man kan ha :slight_smile:

Må bare innrømme at min oppfatning er at majoriteten/mange her til tider er nesten blinde for å å være kritiske til Funcom. Det letes med lys og lykte etter argumenter som tilsier kursmessig himmelferd eller brukes stor kreativitet for å få negative indikasjoner til å bety noe positivt likevel.

Legg også merke til at de få kritiske røster raskt får hard medfart som @Paddy80 nå. Sånn var det også etter lansering i februar. Man blir til og med bedt om å holde kjeft!? Som om en mening skulle få eie dette forumet!? Jeg FATTER ikke hvorfor folk gjør det. De røstene er akkurat det som kan bidra til at folk slipper å være med ned fra kr 5,50 til 2,09.

For ordens skyld. Dette innlegget er ikke ment som stemme for at Funcom er dritt. Kun en stemme for alltid tilstedeværende kritiske røster.

God analyse leter aldri etter bekreftelse, men å bli motbevist!

7 Likes

Funcom spillene eser ut på Steam

15 Likes

Hva er input til boblene?

2 Likes

Det jeg liker er at de favner så bredt.

Overrasker meg egentlig at CE ikke spiser mer av AoC spillerene.

Samtidig er det litt rart at Hide nad Shriek ikke har mer SWL spillere.

2 Likes

Siden Ufc ligger på listen, og er gratis må rangering være basert på antall nedlastninger/kjøp.

4 Likes

Det er ikke gratis for alle, så ikke nødvendigvis.
Edit: Gir det mening å kalle listen for Top Paid, hvis den ikke er revenuebasert?