Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

De er tomme til Q2. Så får man tolke det som man vil.

5 Likes

Fin avslutning i dag. Hyggelig å se at porteføljen stiger igjen…

Takk TekInvestor. You made me rich!

Nå er det på tide å dumpe aksjen før kvartals rapporten!

4 Likes

Snakk med deg selv :wink:

Lenge siden, kanskje aldri har jeg sett så mange med interesser (les aksjer) lete etter feil og problemer i ett selskap som jeg selv og de har aksjer i.
Det blir lagt ned ett imponerende arbeid i å grave opp ting som helt sikkert, med stor sannsynlighet og muligens kan være negativt med det som skjer med Funcom om dagen.
Noe posetivitet er det jo også, det blir ivertfall nevnt att CE ligger på 1:plass hos MS.:wink:
(Også en fin stream fra messen i dag.)
MEN også her blir det analysert opp og i mente, liksom att det må jo være noe feil eller lista er ikke bygd opp på riktig måte. Topp betalt, er det virkelig betalt.
Jeg liker grundigheten til dere Tekkere, men nå synes jeg dere er for grundige :flashlight:
Er det for godt til å være sant att CE ligger på 1. plass? Ja for det er jo det?
Å hvis lista virkelig er for topp betalt, da kan det jo ikke selges mye spill om dagen hos MS?
For ett spill med så MYE bugs kan jo umulig selge mange kopier? Eller kan det gjøre det?
Det er bra og gjøre ett grundig arbeid før man kjøper aksjer i ett firma, kjekt å slippe å få noe i fleisen pga. dårlig forarbeid.
Akkurat nå føler jeg det slik att vi kan ikke få tvilt nok. Selvfølgelig er det mange skjær i sjøen, men er de uoverkommelige for Funcom?
Når jeg leser Tekinvestor om dagen (å kvelden:grinning:) kjenner jeg nerverøttene mine dirre av tvil anngående mine egne valg :cold_sweat:
Det kan være att jeg kommer til å få meg en i fleisen utover høsten, kanskje pga att jeg ikke tviler nok om dagen. Men jeg har bestemt meg for å forsatt stole på mine egne valg (er selvsagt klar for å forandre på tidligere beslutninger, når situasjonen tilsier det)
For etter att salget er over og Ce har inntatt 1. plassen hos MS. Har jeg bestemt meg for å lene meg litt mere tilbake, og nyte synet av Top Paid listen .
Håper CE får mange dager på ivertfall topp 3.
Til slutt Hva med SWL da, der vet vi jo ikke en døyt. Det er jo nettopp det som er spennende. Blir det lite penger, brukbart med penger eller noe innidethelsikes med penger på Funcom og deretter på oss ?

19 Likes

Det fine med å ha mange kritiske er at informasjonen som kommer ut i andre enden som regel er til å stole på :slight_smile: Er en av tingene jeg liker med dette forumet.

3 Likes

Når man har solgt og vil inn igjen er det ikke så lett å skrive positivt, kjenner på det selv. Men dette forumet bringer ut det beste av folk, og mye av negative som trekkes frem synes jeg er releavant og interessant.

1 Like

Heldig er det fotballaget som hadde fått deg som leder av supporterklubben! :smile:

Godt vi er forskjellige her. Jeg er notorisk kritisk, på godt og vondt og uavhengig av egne posisjoner.

Går ikke an det! Du får prøve å holde ut så skal jeg prøve å holde ut den verste optimismen din og andres :joy:

7 Likes

Jeg må si jeg ønsker mye heller å få frem de negative aspektene rundt caset, enn å få vill hausing uten nok bakgrunn. Det sagt, så synes jeg ikke det ser så gæli ut som mange vil ha det til.

Det er bedre om markedet blir tatt på senga med buksa nede (og trusa/boksershorts) og at vi får en fin reaksjon i kursen, enn at vi blir truffet med tall under forhåpninger som igjen skaper skuffelse…

Synes folk her inne er flinke til å veie opp begge sider og til syvende og sist må man rett og slett gjøre opp sin egen mening og handle deretter. Noen vil alltid være uenige og det er bare bra med diskusjoner :grin:

4 Likes

Støtter denne. Som godt beskrevet av @halling så veksler jeg daglig ift hva jeg leser her inne. Et par ganger i uken oppsummerer jeg uansett og kommer til at momentene som gjorde at jeg gikk inn fremdeles er tilstede. Har jeg bommet litt med timingen av mine 2 mindre innganger etter hovedinngang? Helt klart. Er en del av vurderingen min rasjonalisering av vegring mot å ta tapet fordi jeg snitter på lav 3? Ohhh yes.

Felles for oss alle er uansett at ingen av oss vet hva kursen er 31.08 basert på det datagrunnlaget som foreligger nå. Tar derfor en del av synsingen her inne med stor ro…både “haus” og “bais”. Det fine med dette forumet er imidlertid delingen av info fra de flinke som gjør folk som meg litt bedre stilt ift å ikke ramle i gryta og forhåpentligvis time utgang noenlunde riktig slik at avkastningen blir bra.

Pt. er fasit markedet. Markedet har rett i dag og vil ha rett 31.08. Spørsmålet er om vi som har tatt et bet i denne høyrisiko aksjen nå har vært litt lurere enn markedet pr 31.08 (eller senere for den saks skyld) :wink:. Fortsatt fin Funcomkveld.

6 Likes

Er usikker på om kursen vil være noe formidabelt forandret innen 31.08, er mer positiv til Q3 og neste år… Men ingenting hadde gledet meg mer enn om jeg tar feil. Har sittet med høyt snitt siden den raste fra 5-tallet :rofl:

1 Like

Enig i det også :joy:. Mente ikke nødvendigvis å fremstå som om at jeg tror at 31.08 er en stor trigger. Poenget mitt var bare at jeg har tro på høyere kurs enn snittet mitt basert på caset og at jeg håper å få indikasjoner fra Funcom selv begynnende fra Q2 på at det er mer sannsynlig enn usannsynlig.

1 Like

Tipper det kommer melding 13:00 i dag om at salg på Xbox har gått over selskapets forventninger.

1 Like

Fælt å si det, men jeg sitter og refresher Newsweb mer enn jeg burde fordi jeg tror det kommer melding.

1 Like

Du kan abonnere på meldinger hos oslo børs på mobil og nordnet også f.eks.

3 Likes

Har du ikke nyhetvarsel i trader? event melding på mobil? hallo det må du få deg

Var like mye en metafor som faktisk handling :wink:

1 Like

Er ingen store triggere i gjerdet før ved PS4+full launch nå. Men kursen stiger ofte på forventninger i forkant, og med en så klar trigger kan det hende det har begynt allerede nå, men vanskelig å se da Xbox er midt i fokus akkurat nå.

Eventuelle salgstall kan også trigge noe kortsiktig.(regner med en uke-en måned med høyere kurser om tallene skulle være veldig bra.)

Håper det blir en litt mindre problemfri PS4 launch, med tanke på at det er så nærmt full launch :grin:

Litt mer problemfri :stuck_out_tongue:

3 Likes