Haha det var det
Bajser 
tydelig at de skal ut til Q rapport. 
Lurer på om 2-års perspektivet på Funcom ser svært gunstig ut. Ble spurt om det i dag, men siden vedkommende er ny mot børs fremmet jeg volatilitet og ikke bruke mer enn man kan tape tilnærmelser. Men lurer på at det langsiktige perspektivet for å være aksjonær i Funcom er betydelig derisket mot slutten av 2016. Men at verdien til selskapet ikke har steget så mye som en kunne forvente i forhold til dette. @holmes Tanker om dette?
- Økonomi: Halvparten av obligasjonene til Jebsen ble behandlet på fin måte. Funcom står på trygg økonomisk grunn på egenhånd fremover.
- CE ser ut til å selge ok, og er i en sjanger som gir mersalg over lang tid. Full release ser svært lovende ut basert på interessen som ser ut til å være der i Xbox community.
- SWL ser ut til å operere over forventninger, enda et ben å stå på langsiktig.
- Ledelsen har fremstått nøktern, på ballen. Skeptisk til USA fløyen i forhold til noen av vurderingene rundt SWL i forhold til TSW, grådighet. Men jemnt over virker ledelsen i Funcom stabil og tillitsskapende.
- Funcom 2.0 med 3 spillslipp i året, klarer de og fortsette i denne takten?
Tror om en zoomer mer ut enn intradag og uke til uke svingninger som så alt for mange trader seg blind på, så er selskapet i en posisjon hvor de tjener godt, produserer og leverer til en verdi som er høyt over verdsettelse i dag? Vil gjerne se flere oppdaterte tanker til fundamentale analyser etter kvartalsrapporten kommer, og spennende om noen vil prøve på før. Har hatt et blikk til @Hektar sin med interesse, men husker det var mange slike som romsterte rundt november 2016 til februar 2017. Gjerne med blikk mot q4 2018, til q2 2019.
Kort fortalt siden jeg er på mobil: Tenker veldig mye av det samme du gjør. Mener reprisingen blir en fin reise de neste årene hvis selskapet leverer brukbart iht. ny strategi. Kursmål er tosifret, og tror vi er der om pluss-minus 12-18 måneder.
2 års perspektivet mener jeg er veldig godt, men det er så klart høy risiko da Funcom har en kort historie som lønnsomt selskap og en lang historie som tapsmaskin, men personlig har jeg veldig stor tro på at de vil fortsette å bevise seg fremover, og at etterhvert vil markedet også få troen på selskapet og prise om aksjen.
Jeg tror selskapet er konkurs 11 Mars 2019.
Seriøst?
Merker meg ordet tro…lolololo…
Larsen trodde kursen skulle Til Fun skulle ligge mellom 2,2 og 3,2 i mange år.
Alle lo. Han har hatt rett til nå.

Jeg ler definitivt ikke.
Og Fun kan for alt jeg vet godt være konkurs på det tidspunktet. Mistenker likevel @Larsen for å ha spissformulert seg litt her med vilje…
Er egentlig intressert i slike fundamentale vurderinger som har et annet syn enn hva vi mange sitter med tydeligvis, og gjerne begrunnet. Savner flere analyser fra meglerhus enn hva Prestigo kremt og Orion kom med.
Men for 1 år siden var ikke kursen til Funcom 2, vi var vel i en lang ørkenvandring mellom 1 og 1.3. =)
Selv har jeg lyst å endre mengden jeg har i STB og GSF, og argumenterer om jeg tør ha en større langsiktig andel i Funcom enn hva jeg har.
Ikke umulig 
Om Fun er konk til mars 2019 er det veldig mye som skal gå galt.
Kanskje om de lager et feilslått Playmobil spill eller noe 
Med forbehold om idiotspørsmål:
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=419339
Ref. CE meldingen 7. februar henvises det til lovgivningen som sier om man er pliktig å melde vesentlig kursdrivende innsideinformasjon.
This information is subject to the disclosure requirements acc. to § 5-12 vphl (Norwegian
Securities Trading Act)
Kan Funcom egentlig vente til 31/8 dersom salget er svært godt?
Forsiktig nå, noen kan tolke dette som at salget er utrolig dårlig! 
Playmobil er nok usikkert farvann ja. Segmentet er rimelig utbombet med populære titler som Playmobil Polizei, Playmobil Knights og Playmobil Luxusvilla. Merker meg imidlertid at disse F2P titlene mangler ingame betalingsinnhold og det er jo mulig at Funcom kan utnytte dette ved å dra på SWL erfaringen.
Ser også at disse spillene rettes hovedsaklig mot segmentet 4-7 år med “Sjelden/mild animasjons - eller fantasivold” …Så her skulle ikke det at Funcom har slitt litt med combat delen spille så stor rolle.
…
Følger vel av Vphl §§ 5-12 jfr 5-2 jfr 3-2 så vidt jeg kan se. Ender da opp (forenklet) med et skjønnsspørsmål: “(3) Med opplysninger som er egnet til å påvirke kursen til finansielle instrumenter eller tilknyttede finansielle instrumenter merkbart, menes opplysninger som en fornuftig investor sannsynligvis vil benytte som en del av grunnlaget for sin investeringsbeslutning”.
Burde innebære at salget i hvert fall må sees i sammenheng med hva som er guidet. Dersom ikke noe konkret er guidet så er det kanskje naturlig å se utviklingen nå opp i mot naturlig forventning i lys av lanseringen i februar. Da blir vel i tilfelle lista for lovkrav om melding ganske høy.
Ikke riket godt å vite, dette mao. Launch på Xbox er nå noe mange vil si kvalifiserer seg brukbart på lista vi “fornuftige” anser som viktig for våre investeringsbeslutninger