Helt unødvendig med slik trolling. Enkelte vil såklart bli preget av slikt og selger seg ut. For å si det rett ut @larsen så hadde vært greitt å slippe dine fjas her inne.
Det handler mye om spillet, naturligvis, men tenk litt på hvordan selskapet fremstår nå vs før emisjonen og før Jebsen konventerte.
Funcom da, var ett gjeldstunget selskap som så vidt klarte og holde hode over vannet, med bakgrunn i manglende kassasuksesser, og tidligere interne urokråker som senere har vert i en omfattende runde i retten.
Idag, fremstår Funcom med lav gjeld, god inntjening og en spnennede pipeline.
Selskapet er i ferd med og komme seg opp fra rennesteinene, og bli ett seriøst selskap som er i ferd med og lykkes.
Eg tror det handler om og evne å se litt fremover, samtidig som Funcom stadig må utvide pipeline, lykkes dei med det, er Funcom ett vekstselskap for fremtiden.
Veldig enig, men tror denne prosessen med å komme seg opp fra rennesteinene trenger enda en god stund før det prises inn. Er nok mange som har brent seg på Funcom siste 10 år.
Når det kommer til kostnader @Paddy80 og @Konamixx har jeg en forventning om at kostnadene/investeringene var høyere i Q2 enn i Q1 og hva det kommer til å bli i Q3.
Funcom har drevet mye med hardware i perioden og betalt en del for å få satt opp servere i Australia, Sør-Amerika og Asia effektivt og drifte disse. Uten at noen vet hvor mye det kostet. Regner ikke med at det er noen stor del av utgiftene, men greit å nevne.
De har sagt at de vil investere rundt 1-2M USD ekstra i CE. Hvor mye av det som kommer med i denne perioden vet vi ikke.
De har vært aktive på events som også koster en del.
Launch av SWL og siste innspurt kom i Q2 uten at inntektene fra dette kommer i samme kvartal.
De har kjørt markedsføring av CE og SWL i hele Q2 som også koster litt.
Jeg tror dette er kvartalet med størst utgifter i år og lavest inntekter. Jeg er spent på å se hvordan det verste kvartalet på en god stund vil se ut
Blir bare bedre etter denne rapporten ^^
Funcom driver null med hardware. Serverene har en månedskost. Så dette viser ikke igjen på regnskapet. Hver server koster max 200usd pr måned 
Forsåvidt enig, men det er viktig å skille mellom cash burn og resultatregnskapet. Jeg regner med at cash burn er negativ (at de har brukt penger), men jeg er ikke så sikker når det kommer til resultatregnskapet. F.eks. alle pengene de har brukt på å lage xbox-versjonen er jo investeringer i Q2.
(Hvis det er noen økonomer her, og jeg bruker uttrykkene feil, så er en korreksjon på sin plass)
Anbefaler folk å se fra 10m ut i q1 presentasjonen. Der snakker rui om ekstra utgifter som var i q1
Men du husker vel det store oppstyret når de skulle fikse servere der de ikke hadde fått det igang enda?
Jeg skjønner hva du mener, så ikke noen store problemer med uttrykkene slik jeg ser det. Litt samme jeg tenker, og derfor jeg ikke skrev at resultatet blir negativt. Det kan godt bli en smule positivt da avskrivinger er nesten 0 eller i 0 og investeringsposten kan forventes å ha utvikling av CE/SWL som en del av seg. Men de som leser i dybden kan se at inntektene er lave i Q2, noe som nye/uerfarne vil kunne se på som negativt i forhold til forventningene deres.
Glemte nesten at avskrivningene blir veldig lave i 2017 og at vi derfor får ekstra fine resultater sammenliknet med årene med store avskrivninger på AoC, LMO osv.
3dje part som fikser dette. ikke Funcom. Funcom får bare en månedtlig leie regning.
blir vel røde tall q2 som forventet, q3 derimot 
Bra med en repetisjon! God anbefaling. Tviler på at det ikke blir gitt noe xbox salg update i Q2 presentasjonen, ref Rui`s svar på innkommende spørsmål.
Jeg finner ikke svaret som ble lagt ut her, men så vidt jeg husker så sto det vel at de ikke kommer til å gå ut med ‘sales target’. Stemmer ikke det?
Funcom N.V. (OB:FUNCOM) Value Score in Focus:
https://darcnews.com/funcom-n-v-obfuncom-value-score-in-focus/239103/
Litt deilig autogenerert crap! Kvalitetslink!
Ja, Funcom har gått fra lang tid med dårlige resultater til å levere et godt kvartal i 2017Q1 og forhåpentligvis vil de klare å fortsette å levere gode kvartal videre.
Value Composite: 62 “These ratios are price to earnings, price to cash flow, EBITDA to EV, price to book value, and price to sales.” Men de sier ikke for hvilken periode de bruker tallene fra. Så for meg blir det vanskelig å trekke noe ut av dette dessverre.
Hadde vært kult å se tallene med fulle utregninger eller link til dataene som er brukt, da kunne jeg ment noe om det.
Er det en link til dataene som er brukt noe sted?
Siden ryktene om Bethesda og GOT har blitt luftet her:
Sorry. Jeg skal slutte å kommentere Funcom. Lykke til.
, är det sant!? 
Blir rapporten tilgjengelig før åpning imorgen eller må vi vente til kvelden?