Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

kvelden etter stengt børs fredag, står vel i børsmeldingen om jeg ikke tar feil?

1 Like

Den blir tilgjengelig like før presentasjonen, som er kl 20 imorga.

3 Likes

IMG_0007

8 Likes

Fun fact: alle borgene osv som du ser i Braveheart er Trim Castle i Irland “sminket” for å passe. Morsomme ting man finner ut når man kjører rundt i Irland i to uker og ser på slott og borger. :stuck_out_tongue:

7 Likes

:+1::smiley: Alltid noe å lære her på forumet!

“We all end up broke, it’s just a question of how and why.”

5 Likes

Har du satt 2x short funcom blir det snarlig :wink:

1 Like

He he. Tuller bare litt m qoutene. Er stuck m 70k antall aksjer så her er d longterm som gjelder :joy:

1 Like

Hehe var fine den :wink:
Sitter med 6 sifret antall, på disse nivåer er det bare å fylle sekken :moneybag:

1 Like

Glem de til Q3 2018 når TSW 2 eller Conan RPG (?) slippes :wink:

1 Like

Mulig mulig…men liker jo å følge m på hvor mye penger jeg til enhver tid har kastet bort da :joy:

Liker at du som har kontroll på TA sier d. Liker ikke at jeg ikke har mer midler akkurat nå til å fylle på :laughing:

TA er spennende, og pt viser den at det nå er litt enten eller.
Jeg mener aksjen er billig, fundamentalt sett.

Slik jeg ser det leverer Funcom så det holder på alle plan.
Funcom framstår i dag som et solid selskap og har bevist for aksjonærene at de vet hva de baler med. Se på Q1 presentasjonen. Aldri har Funcom levert et så godt resultat. Aldri…

Salget på PC er estimert til snart 700 000 eksemplarer og gaming høysessongen er ikke kommet skikkelig i gang, for året enda.

Xbox salget vet vi lite om, men det vi vet er at Conan Exiles har lagt høyt på Top paid listen til MS siden lansering og innen 50 most played! Det er faen meg godt gjort! Funcom småprat 2017
Allikavel selger aksjonærene aksjene sine på disse nivåer. Hadde vi vist det vi vet i dag, ved lansering, hadde vi gladelig betalt langt over det doble. Da diskuterte vi hvor mange solgte eksemplarer som skulle til for å gå breake even med utviklingskostnader og dermed ikke gå på dunken med det hele.

Videre…
Ila året har de modnet fram Conan Exiles til å bli et meget imponerende produkt. De jobber aktivt med communityet og framstår både ydmyke og trygge.
I tillegg til dette har de gjort en genial relansering av SW(L) Funcom småprat 2017
Jeg tror Q2 i morgen kommer til å vise at de har mekket Gull av gråstein der.

Hvorfor investere(r jeg) penger i Funcom?

Jeg anser selskapet som undervurdert og latterliggjort som følge av tidligere fadeser og fiaskoer.
Markedet kommer til å oppdage den formidable omveltningen som har skjedd i Funcom og når det skjer, blir vi som har fulgt dem tett og tatt risikoen, rikelig belønnet.

Fyll gjerne inn dere andre her også. Gikk tom for steam :wink:
Har oppdatert posten litt.

33 Likes

Du mener avduking :slight_smile:

2 Likes

Meh. 'Nuff said.

1 Like

Til sommeren 2018 tror jeg CE kommer til å ha mellom 1,4-2 millioner eiere over alle plattformer. Da tror jeg det kan bli svært lønnsomt for Funcom å begynne å slippe DLCer. I tillegg tror jeg gjenbruksmulighetene fra CE er ganske undervurdert.

1 Like

Kanoninnlegg TinvesT :clap:

2 Likes

Du glemte swl

2 Likes

Hyggelig med gode tilbakemeldinger, takk !
Jeg har oppdatert innlegget etter div innspill, takk for bidrag!

Må innrømme at jeg om mulig ble enda mer positiv enn jeg allerede var, av denne seansen.
Det er lett å miste overblikket og de store linjene, når man følger med på daglig basis.

2 Likes

Community Manager for SWL på Reddit i går kveld:

Yeah, I’m really sorry for not getting a recap out last week and we slipped a week on the Stream because of the trip. We’ll have both for this Friday (edit; At least a recap with important info about next week’s update). Our presence at gamescom was primarily business-oriented, as we didn’t have a public booth on the show floor–we were in the business section conducting meetings and interviews (mostly for Conan Exiles). While not strictly about SWL, we as a company have some cool things to share soon, and hopefully you’ll agree. :slight_smile:

Bare å fyre opp ryktebørsen! Mener han at info kommer i Q2 rapporten? Mener han nye spill? Hva slags “nye kule ting” tenker han på? Hvordor hadde de “business meetings” vedrørende CE?

HVA ER DET HAN MENER???

IMG_0187

29 Likes

Det må/bør være noe veldig viktig iom at de sendte hele gjengen til en konferanse midt under CE xbox launch.