Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Man skulle tro det.

Kan noen journalister fått info med embargo frem til 01.09? De skriver intervjuer tross alt…
Gleder meg til kl 20 i kveld :slight_smile:

1 Like

Ska väl till nåt helt exeptionellt för att skicka kursen uppåt med tanke på hur det har sett ut den sista tiden :wink:

1 Like

SWL har vel en ny ‘cache’ som skal lanseres snart. Kanskje de tar med noe ‘bling’ ekstra til den. CE har mounts, sorcery, sandstorm funksjon og snacks på tur.
Det er vel forventninger til et spillslipp ved halloween.
Tror det blir informert at SWL og CE Xbox har fortjeneste over forventning, uten videre detaljer.

Vet ikke om dette vil sende kursen opp, men er vel noe som kan trigge litt hos folk som håper på nytt. :ok_hand::nerd: Satt litt tradermidler inn i dag i håp om oppsving, men tror vel ikke det kommer. Tvert i mot forventer jeg vel at noen med midler vil forsøke å plukke stop loss uansett hva som meldes :muscle:

Ref. Luckybox :slight_smile:

Hva gjelder CE er jeg, som deg og flere, enig i at salgstallene til CE per dags dato bare er småtteri i forhold til hva vi får se i tiden etter full lansering. Funcom kommer til å skru opp markedsføringen ganske kraftig etter hvert, naturlig nok.

Jeg er ganske sikker på at det fortsatt er utrolig mange som aldri har hørt om CE. Selv hadde jeg aldri hørt om ARK før etter at jeg kjøpte CE. CE hørte jeg om tidlig fordi jeg har fulgt med på Funcom siden Anarchy Online.

Min konklusjon er at den potensielle salgsenergien langt ifra er brukt opp. Så får tiden vise om det stemmer.

4 Likes

Jag har inte tro på något mini-spel vid halloween i år. Det blir lite fel fokus med tanke på allt som sker med swl & CE. Med tanke på att det var nån ur swl-gänget som tweetade om “news” tidigare så funderar jag lite på om det kan ha med SWL på konsoll att göra. Det har varit lite teasing om det tidigare också…

While not strictly about SWL, we as a company have some cool things to share soon, and hopefully you’ll agree. :slight_smile:

2 Likes

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=433976
her er rapporten

1 Like

• 2Q17 was the second consecutive profitable quarter for Funcom

Jeg liker hvordan det begynner!

5 Likes

2Q17 was the second consecutive profitable quarter for Funcom. 1H17 is the most profitable half-year period ever in Funcom’s history.

12 Likes

Sukk. Null tall fra Xbox. Gud vet hvordan “markedet” skal kapitalisere på denne rapporten. Hadde håpet på mer konkret info om salg og/eller nye prosjekter. RIP forventninger :sweat:

1 Like

Dette var bedre enn jeg hadde ventet! Jeg trodde ca 1musd minus. Rullende 12m p/e ble forbedret og vil bli ytterligere en del lavere i q3

6 Likes

Kult med inntektene for SWL/TSW!

4 Likes

Nå har jeg prøvd meg på litt regning. Bare å skyte meg :joy:

SWL drar tydeligvis litt penger. Ca 50k CE-kopier i perioden med i snitt 20% rabatt og 30% steam cut gir revenue på Ca 1MUSD. (50,000*(300*80%))-30%. Brukte dollarskurs 8 for eaz.

Alle de andre inntektene kan vel ikke tilfalle SWL, men brorparten. Så rundt 1,6-1,7 MUSD i SWL?

Etter å ha skrevet dette føler jeg at det ikke rimer. Noen synspunkter?

2 Likes

Tippa 10 mill nok. Folk lurte på hvordan det var mulig. Ikke langt unna da :slight_smile:

Tror steamspy ligger feil

1 Like

Over det 20% vi “vet” om?

Jeg tror det må være solgt en del mer enn 50k i kvartalet, men har ikke finregnet

Da må steamspy bomme en god del? Henger ikke på greip at SWL har dratt inn de summene på 4-5 dager utenfor Steam.

Hvis vi sier at maks 500TUSD kommer fra SWL, vil jo antall solgte kopier CE 20% rabatt bli noe sånn som 150k kopier, og ikke 50k som steamspy viser.