Og det beste er at Q3 nok g[r med overskudd det ogsaa pga xbox lansering og SWL. Da gjenstår bare Q4. Som nok blir rødt. Med mindre det kommer noe morro.
Er det ikke Q4 som har solgt best vanligvis? Ser for meg salg og events for CE og SWL. Det nærmer seg også da launch for CE, så noen av de som har avventet kjøp pga bugs kommer sikkert til å kjøpe da, før prisen stiger mot full launch.
jo men Q3 har både SWL lansering, biome og Xbox EA lansering, det bør bli noen millioner dollar i overskudd.
Ja. Poenget var at jeg tror det blir nok futt til å unngå røde tall i Q4.
Hvorfor skulle Q4 blir dårligere en en Q2? Da har vi 3 inntekstkilder mot 1 som vi hadde i Q2.
Fordi SWL ikke er like hot lengre og det ikke kommer noen stor update som vi vet om.
Ikke glem att vi går inn i den hotteste perioden for spillsalg i Q4, tror dette drar oss godt i pluss.
I q4 får Funcom økte inntekter fra swl og inntekter fra ce på xbox som de ikke hadde i q2. Tror det blir bra jeg. Tror de klarer noe interessant content til ce på fire måneder.
Det spørs vel når i Q1 dei tenker å slippe full release?
Vil tru at dei klarar å huke meir salgsinntekter i Q4 enn Q2 .
Da hadde de lansert på et senere tidspunkt, og kanskje likevel hatt problemer. Du ser jo hvordan de patcher, 10 problemer, og 5 nye oppstår, så patcher de 5 problem og 3 til dukker opp. Vet ikke, men denne tilnærmingen, men kort tid før de kommer på markedet er kanskje økonomisk gunstig som model for selskapet. Tenker oppfølgningen, og hvor god de er til ‘brannslukking’ og hører på spillerne, er gode momenter å ta med til modellen de fører i utgivelse til markedet. Selv om jeg er enig at det var kritikkverdig at mange som kjøpte til Xbox ikke kunne spille en hel uke etter de hadde kjøpt.
tror det kommer ny biome i q4
Det kommer ny biome ved Ps4/full launch 
Det sa de idag. Tviler på det kommer noen biome før.
Ser ikke noen god grunn til at q4 skal være noe dårligere enn q2 i år. H1 er altså med overskudd på 7,624 MUSD som tilsier ca 59 millioner NOK med dagens kurs. Litt avhengig av hva salget på xbox blir til slutt så synes jeg dette ser ut til å bli et utrolig bra år. Kan fort bli mellom 80-100 MNOK overskudd av dette for året 2017? Også har vi full launch og PS neste år. Synes det ser ut til at Funcom kan bygge seg opp en god og sunn økonomi mens de i tillegg klarer å bruke penger på andre prosjekter. Veldig veldig spennende å følge.
ok men da får man kanskje purge i q4
Fekk det ikkje med meg. Vil dei verkeleg ikkje teste sjølve biomen også, før launchday? Men så er det jo det med marknadsføring… og at dei vil auke prisen til full release… Så det gir vel meining.
Dette 
Following a successful relaunch of Secret World Legends the continued revenues
from this game are expected to be significant
ftp buyer behaviour for pc er anderledes enn mobil sa Rui, jeg gjetter de bruker de way mer $$$
Det de sa var at kartet ville økes ytterligere ved launch. Jeg tolker det som at de kjører samme opplegg som ved xbox.
Trur jeg også… Man er litt mer engasjert i et spill man faktisk går inn på pc`n og spiller, kontra 5 minutt på mobilen