skal bli vanskelig å trykke funcom særlig ned, når man vet enda bedre at det kommer kanskje 3 kvartaler til i pluss, til dels mye i pluss, da kommer grafene til å se feite ut. Føler usikkerheten ligger i hva som skjer for Q218 og videre, men godt mulig å komme pluss da også. Hele 18 bør jo bli pluss ut fra hva vi vet nå. Så kommer nye aktiviteter i tillegg. høres safe ut.
Enig med deg. Isolert sett burde jo aksjen reagere opp da det (for min del i allefall) var bedre enn ventet. Men ganske vanskelig å spå hva markedet mener om det.
Vi har sett som mange ganger før at aksjekursen lever sitt eget liv, selv ved positive nyheter. Robotene gir blanke F
- Langsiktig er dette en kjempecase!
Det som är intressant är att funcom-aktien reagerar 10ggr starkare på en tweet från Joel jämfört med en underbyggd kvartalsrapport som redovisar det starkaste halvåret någonsin 
Helt enig. Det viktigste for meg personlig var at denne rapporten fjernet all tvilen min om Funcom som langsiktig investeringscase. For en turnaround Funcom har gjort.
Ja jeg fikk også den wiben
Er bare å lene seg tilbake og ta tiden til hjelp. Kurs = Case på lang sikt i alle aksjer, så er ikke noe å stresse med
I år slo dette ut i mange aksjer rundt januar, får se om det blir slik i de neste 5 mnd også.
Funcom er i ferd med å normaliseres som aksje vil jeg si. Vi har hintet om det før og, og den følelsen blir bare enda sterkere nå.
Samme psykologi som i Nano, gode nyheter, kursen synker.
Akkurat som jeg fikk det i juni og på Q2 i Nano, ville jeg fått en god følelse nå som Funcomaksjonær når de har snudd en lang trend med minus til overskudd i hele 1H-17. Og det ser ut som det fortsetter 
Funcom N.V / Turnover / Värderingen är åt helvete för låg, kommer vända uppåt 2018
I dag 09:39 IP: YqtIqJIR+
Funcom har redan lyckats, det är bara att norrmännen fortfarande har bitter smak i munnen efter tidigare fiaskon, Funcom stod i 50 NOK förr i tiden.
Ny styrelse, ny strategi, nya arbetssätt, nya coorporate structure.
Halverat skulden under första halvåret, gått från 0 till 7000k $ i kassa.
Kortarna har mer än halverat sina positioner redan.
Conan Exiles har sålt så pass bra bara i Q1 att de dubblade den tidigare utvecklingsefforten från 5M till 10M USD som följd vilket var i princip hela vinsten de gjorde i Q1. De förväntade sig alltså en försäljning på drygt 1/10 av vad de fick in.
CE var ledande i top paid på Xbox tills 60% off rea knep platsen.
SWL revenue kurvan de visade igår på streamen visade en 700% ökning av spelare och en 200% ökning av intäkter till följd av ändringen till F2P.
SWL kommer bli tv-serie.Vidare är CE inte ens lanserats som spel, det har inte lagts ner så mycket effort på marknadsföring som det kommer göras inför det riktiga spelsläppet för samtliga plattformar i Q1 2018. Med andra ord tittar vi just nu fortfarande på toppen av isberget som är Conan Exiles.
CE initiala försäljning drev kursen från 1 till 2.5 så det är märkligt att kursen inte reflekterat de andra 2 triggers. Bara en av dessa nyheter hade fått exempelvis Paradox eller StarBreeze att flyga uppåt men Funcom har varit ganska fast i 2.6-träsket en längre tid nu.När jag investerade på 3,2 var mina orosmoln enbart lanseringen på Xbox, jag gav inte mycket tanke åt SWL eller att CE skulle ligga i närheten av top paid. Det var redan klart att deras finansiella situation inte längre var ett problem efter den initiala succén med CE och jag förväntade mig 2 röda kvartal (Q2 och Q4) men att de skulle gå plus minus noll FY2017 inför lanseringen i Q1 2018.
Det här är ett nästan löjligt bull scenario och jag vet inte ens om jag kommer sälja av efter Q1 rapporten i maj 2018 längre, när folk väl inser att det här nu är ett företag som ligger i en bättre position än SB gjorde innan Pay Day så kommer det gå fort.
Veldig enig i det du sier, de bygger grunnmuren i funcom 2.0. sakte men sikkert.
Jeg tipper både Q1 og Q2 går solid i pluss, trolig greit i pluss bare på CE i q3 og 4 også. Antar full launch kommer sent i Q1 så salget fordeler seg over begge kvartalene. I Q3 - 4 er det nok ikke usannsynlig at det vil komme en ny expantion, kanskje mot betaling.
Det er også greit å huske at full launc betyr full pris, så ved sommersalg etc i 2018 vil CE selges til det som i dag er normal pris. Og alle som kjøper CE til ps4 i Q1-2 vil sannsynligvis betale full pris

Kvartalsrapport over forventing = kurs som stuper

Kursen raser på bedre enn forventet kvartalstall. Typisk Funcom dessverre. Gjør det ikke noe bedre at det er fredag. Har ikke statistikk på det, men har en følelse av at fredager generelt pleier å være nedtur for denne aksjen.
Det positive er at det blir muligheter til å akkumulere foran neste kvartal, som blir knallbra.
Det var vel mer som forventet. Satt igjen med følelsen at funcom 2.0 har stålkontroll. Så det som skjer nå virker som en liten stop loss trigging før vi skal opp igjen. Ser at litt mer av shorten ble dekket inn i går.
Skulle (nesten) handla på krita på disse nivåene hehe
føler husa samarbeider å presse kursen ned så de store fondene for dekket seg inn billig før oppgangen starter, skal ikke se bort i fra at den ender i pluss idag, tenker jeg
men hvor langt ned man skal før det snur aner jeg ikke. Ordreboka ser ikke så veldig lys ut på kjøps siden, veldig tynt
Jeez, skjønner virkelig ikke hvordan kursen kan dumpes etter denne rapporten her. Men det er svært gledelig, siden jeg fikk aksjer nede i 2,47 nå.
Jeg tror SWL håvet inn $2,5 millioner i juli. I tillegg ser det ut som at spillertall holder seg greit, og det ligger an til et resultat på over $5 millioner i Q3, bare på SWL. Og dette med svært lave kostnader.
Så vi skal bare ignorere det negative i aksjen og circle jerk’e alt som er positivt?
Noen har en agenda for å si det slikt