Flere som ikke har utøvd opsjoner enda, så det gjenstår å se hva som skjer der. Da snakker jeg om Ellingsen, Poe, Scott jr og Schreiner. Får se hva de foretar seg, men det kan hende det ikke skjer med det første.
Aldri eid aksjer i FUN og kommer trolig aldri til å gjøre det, men blir nærmest litt provosert av å se at nærmest samtlige velger cash foran å sitte med aksjer. Gi nå heller ledelsen bonuslønn basert på salg, aksjekurs evt andre kriterier i stedet for å drive med dette tullet. Når de blottlegger at de overhodet ikke har troen på det de driver med så burde de byttet jobb.
Kan noen forklare en idiot som meg: De “exercised” langt færre enn oppgitte 900k+ opsjoner.
Skal likevel alle 900k pluss selges på mandag? Eller er det kun de få som er “exercised”? Og, de ble ikke solgt nå før helgen?
Dét tenker jeg også.
Spørs om de bare kan innføre bonusordninger når de allerede har en form for bonus på plass, i form av opsjoner. Det kan også bli dyrt da det nok er mange i Funcom som nok mener de bør ha en påskjønnelse. Til syvende og sist er jo opsjoner en billig måte å gi bonus til sine ansatte på.
Det er ikke alle som har utøvd opsjoner, som er innsidere. Derfor må de ikke melde alle transaksjonene.
Ah, takk for oppklaring.
Som om ikke dagens nedgang var skuffende nok i seg selv.
Var bare innsidesalg som manglet her nå, faen!
RIP 2,50 støtten
️
Oppriktig kjedelig dette her. Her får “markedet” det på sølvfat. Vær så god, bomb i vei. Skap panikk, og gjør prisingen enda mer absurd.
Tenker dette er et viktig moment. Det er en detalj som reduserer i den såkalte bunnlinjen til selskapet, og Funcom 2.0 er i ferd med å demonstrere over tid at de produserer til lav kost effektivt og økonomisk. Foretrekker dette som aksjonær i denne vanskelige perioden, fremfor bonuser. Da med langsiktighet til selskapet og tillit til deres uttalte strategi og utførelse av den.
Synest ikke så synd i den, den har fått nytt liv som motstand 
Skal si pengene flyger om dagen! Godt det bare er kroner og øre.
Det er nå forsåvidt greit. Men at de innsidere som utøver dem, selger nå, er ikke akkurat tillitsvekkende.
Man har ikke veldig stor tro på kursoppgang da.
Kjipt å se at innsiderene selger opsjonene sine. Jeg hadde trodd at de ville kjøpt nå som Fremtiden ser lys ut, men de trenger kanskje pengene nå. De har jo jobbet mye i det siste, og hvis de har fastlønn så kan det være greit å ta i mot de pengene de kan.
Joel beholder hvertfall de 500 aksjene han har da. (kanskje vi skulle laget en t-skjorte på det temaet?)
For ikke snakke om Mrs. Terri Perkins med sine 8 stk aksjer.
Men kara, skal vi følge logikken hittil i år så er bad news…
RRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLLLYYYYYYYYYYYYYYY!!!11
Alla pratar om de som sålt direkt, men ingen nämner hjälten Richardson?
CTO Mr. Frederick Richardson holds 280,668 stock options
and 82,000 shares of the Company.
Det blir småpengar, tror mer det handlar om att få in faktiska pengar (bonus) än att det inte har tro på selskapet. Är ju totalt sett färre aktier än vad jag äger 
så ble den veldig positive resultat fremleggelsen igår snudd til ett kursras og deretter en sucker melding om opsjoner. 

Jeg selger ut alt på mandag for nå er jeg drittlei av denne idiotiske aksjen. Fy faen i helvete!!!
Det er jo dumt men godt å vite også. Håper du fortsetter å kjøpe 
Spøk til side. @Kmsteen - en kompis av meg har aksjer i Statoil. Han pleier å få aksjer der årlig i aksjeprogrammet deres som han som oftest selger like etterpå. Det har ingenting med at han ikke har trua på selskapet. Det handler bare (tror jeg) om det psykologiske prinsippet at en fugl i hånden er bedre enn 10 på taket.
Finnes utallige behavioural studies på temaet. Hvis du spør en person om han vil ha 100 kr nå, eller 500 kr om 5 måneder så viser studier at de fleste går for the quick buck. Når du med aksjer i tillegg ikke har garantien om at verdien vil stige frem i tid, ja, da skjønner jeg de selger.
Og så er ikke alle like interesserte i aksjer, børs og sparing som folk på tekinvestor 
Det håper jeg du ikke gjør, buddy. Hvis ikke du trenger penga - så er det stor sannsynlighet at du går ut med gevinst innen mindre enn 12 mnd.