Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Hahah, betyr at han leser greit her inne :smiley:

4 Likes

Kan øl drikkeren norsk?

Han snakker veldig bra norsk.

Joel you have a t-shirt to wear! And in the next stream you might counter with the Story of my life! Random developer butthurt me from behind. :innocent::innocent::innocent::cowboy_hat_face::rofl::rofl::rofl::rofl:

7 Likes

Joel leser, men ingen vet hvem han er. Er han Funcoms svar på The Stig? :rofl:

3 Likes

IMG_0191

14 Likes

Ikke glem Lock area mother

4 Likes

Spurte Farsalt(twitch streamer som streamer SWL mye, har ca 4500 følgere) hvor mye han hadde tjent på twitch integration.(han selger aurum å får 5%)

Han hadde tjent 150 dollar altså solgt for 3000 dollar, twitch integrasjon komme på fredag…

Må si jeg synes det sier litt om hvor mye Aurum som selges!

22 Likes

Litt ekkelt å se hvor fort player count faller og at xbox patcher fungerer bedre for ca 60%(er like ille ellet værre for de andre 40%).
Men tradepotten min gikk inn igjen på 2.6 så jeg tenker det får bære eller briste, dvs faller den ytterligere 10% nå kan det hende jeg går ut litt igjen Med 25%.

2 Likes

Tror det er en elefant i rommet som ikke så mange peker på om dagen. :wink: Opplever det også som ekkelt, og tror du definerer årsak til den lave kursen akkurat nå.

1 Like

@vandregutten

Sitat
Har sett litt på Q2 presentasjonen igjen.
Hvis 2 streger på grafen for SWL er 0.5 mill $ så dro man på få dager i juni inn rett under 0,5 mill $, mens man i juli dro inn rett over 1,5 mill $.
Og i juli, teller bare en dag med, hvor SWL var i både FC Client og Steam.
August og September er der bidrag fra både FC Client og Steam.
I august kan fort være 1,5 mill $ fra Steam, hvor der var en del salg av bundles, og 1 mill $ fra FC Client.
I september 1,5 mill $ totalt
Jeg kommer da til 5,5 mill $ hvilket jo er ganske vildt…44 mill nok for et kvartal, med kurs 8
Ce på PC 150 k i Q3 a 20$= 3 mill $ 24 mill
Ce på Xbox 200k a 35$ = 7 mill$ 56 mill
Annet 1 mill $ = 8 mill
Totalt for Q3 inntekter: 122 mill nok eller 16,5 mill $
Ja her er det bare at selge på best. NOT
Mvh Vandregutten.

Sitat slutt.

Det er spennende tall absolutt. =)

Tenker det hører mer hjemme i denne tråden.

Angående salget på Steam i august, foregikk det kun i 5 dager, men bevegelse i CE på GTS gikk opp før, og ble værende litt etter salget. Så tror ikke du burde regne hele steam salget som at det ble gjort til avslag for august.
Videre er jeg nysgjerrig på tall for Microsoft andel, og Steam andel for salg i perioden om flere har meninger her. Tror selv kostnader i q3 er litt høyere enn i q2, +0.5 til 1m USD.
USD står vist bare i 7.8 nå om dagen, så burde nok ikke regne 8 nok på dollaren.
Voldsom nedgang fra tidlig CE lansering for den del. Noen tanker om valutakurser sin påvirking for Funcom?
Tror forøvrig SWL representerer en del mer i august på revenues. Flott å se litt fundamentale tanker fly omkring =)

3 Likes

At antallet avtar fra peak etter FN er forventet. Det som er verd å merke seg er PCCU 2000 til PCCU 6000. En 3 dobling i forhold til før release. Se vedlegg, og ikke minst at Funcom bevist har valgt å ikke trekke for mange spillere pt, stor trommen blir hentet fram ved PS4 og full release. Se q2 presentasjon.

IMG_0342

4 Likes

Vet det med $ kursen, men da jeg ikke har kalkulator her, gjorde jeg det sådan.
Ellers prøver jeg at ligge litt lavt på CE pris, da kan 140k solgte gi samme resultat, med litt høyere pris.

Beklager feil tråd.

Men altså rundt 120 mill Nok i inntekter og med utgifter rundt 30-40 mill, da ender vi faktisk på 80 mill.

Jeg siger flere steder, at jeg er helt sikker på over 50 mill, og det er jeg godt tilfreds med.
Mvh Vandregutten.

3 Likes

En kommentar, hvorfor regne om til NOK? Funcom sitt regnskap er jo i USD.

1 Like

Q3 forventningene mine endte omtrent slik som dette:

6-8m USD SWL
5-7m USD CE
1-2m USD Base
Cost 4m USD

Resultat 8-13m USD

Skrev mer om det herpå ’ http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2407589 '
Men ikke ønsket å regne det om fra USD selv. Litt intressert i hvordan Funcom påvirkes av fallet i $-kurs.
Føles en smule i overkant ‘bull’ og aner der er årsak til å skru ned 1m på topp og bunn hos CE og SWL i mitt forslag.

1 Like

Innlegg av: Studenten86 (03.09.17 13:05 ), lest 613 ganger
Ticker: FUNCOM
RE^1: SWL 6 MSUD

*utdrag
"Hvor mye Funcom sitter igjen med etter steam og microsoft tar sitt,
her BURDE noen med bedre innsikt arrestere meg i overslaget. =)"


Noe jeg skrev i samme linken der.

Nøyaktige CE overslaget jeg har gjort, før jeg tok en helt ‘løs’ beregning av mulig totalt fortjeneste til slutt:

CE, 125-175k Xbox, 75-100k pc(30% avslag) august?

Xbox 4,375k - 6,125k
PC 33% salg i august 5 dager, 80 % av august salg innen dager med rabatt:
33.3%*0,8 = 26.64%
1,650,600 USD - 2,200,800 USD

Uten å regne juli og september
6m USD - 8.3m USD pre microsoft og steamcut.
Tror kanskje du må skru opp litt på inntekt her og?
5-7m USD revenue kanskje?

Fordi aksjekursen er i NOK? Enkelte tror jo at der skal være en slags sammenheng mellom resultat og aksjekurs :wink:

Synes det er litt rart at Funcom kursen forsetter å falle nedover selv om selskapet leverer sterke salg og kvartaler gjennom året. Hva må til for at investorer skal ha tro på aksjen?

Det er nok mange som har tro på selskapet, men ikke aksjen.

Jeg tror vi bare trenger Q3 rapporten for å gå tilbake til 3 kr. Tipper vi ser 4 kr rundt full release.